W10 denkt dat er een folderredirect is, maar die is er niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Probleempje waar ik tegenaan loop, krijg bij een gpupdate op een Windows 10 client de volgende melding in de result file:

Folder Redirection
Verwerking van beleid door Folder Redirection is niet voltooid omdat de gebruiker zich opnieuw moet aanmelden voordat de instellingen worden toegepast. Als de gebruiker zich de volgende keer aanmeldt, zal door Groepsbeleid worden geprobeerd de instellingen toe te passen.

Client zit een in Windows Domein. Op de server stond eerder op een OU waar de betreffende gebruiker in zat een grouppolicy waar documents werden geredirect naar een map op de server.

Echter deze user is verplaatst naar een andere OU waarop geen grouppolicy meer staat behalve de default domainpolicy, en hier zit absoluut geen redirect in. In de gpresult zie ik ook enkel dat de standaard domain grouppolicy wordt uitgevoerd, dus dat gaat goed.

Blijkbaar denkt de Windows client dat er toch nog een folderdirect is. Er worden geen lokale grouppolicy's uitgevoerd. Ook zijn er geen mappings.

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Is al gelukt. Ik heb een nieuwe policy aangemaakt waarin ik als redirect heb aangegeven dat hij naar zijn locale profielmap moet kijken.

Denk foutje gemaakt. Net geconfigureerd is natuurlijk niet hetzelfde als: huidige setting verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Klopt. Je moet als een gebruiker een redirect heeft gehad die weer “ongedaan maken” door hem ergens anders heen te leiden of de redirect “om te keren” terug naar de oorspronkelijke folders. Daarvoor volstaat de “niet geconfigureerd” setting helaas niet.

I reject your reality and substitute my own