file van HDD terugvinden via nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaat P
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 30-08-2024
Mijn vraag:

Ik heb een HDD uit mijn kapotte PC gehaald. Als ik deze aansluit op mijn nieuwe PC via een usb kabel zie ik enkel een partitie D: ik vind nergens de originele C: schijf terug. nu heb ik daar nog redelijk wat info opstaan die ik nodig heb. Is er een manier om deze C-schijf terug te vinden? Het gaat voornamelijk om info in een folder die onder de documenten onder de user stonden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

ik heb reeds een recovery tool laten lopen. Die vind na het scannen 1.58TB gegevens op een 1TB schijf. als ik daar onder de user/documenten kijk staat er echter niets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Natuurlijk wordt je oude schijf niet gemount als C:. Die letter is al in gebruik door de C: van je nieuwe PC. Je partitie D: is dus je oude HDD. Heb je 'm niet vernaggeld door je gepiel met die recoverytool?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaat P
ik heb enkel de scanning laten lopen door de recoverytool, niets laten herstellen ofzo.
als ik gewoon de C: open doe op mijn PC zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMU4LgWEL6GrRuUt7b24Zx_VTMg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m5KRQtjfK4cKMW9WYuKf6orM.jpg?f=user_large
als ik dan de D: open doe krijg ik enkel dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qKuRvxrpHu5aWQHBmuxpOyUCG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RH1qQ5zuVFlCkVfft747FpwM.jpg?f=user_large
dus al de rest staat er niet op (windows, gebruikers, program files,....)
hoe kan ik deze terug vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens even bij Disk Management (start > run > diskmgmt.msc) naar welke partities er op de schijf staan. Mogelijk staat er een beschadigde of geëncrypteerde partitie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renaat P
geen beschadigde of geëncrypteerde partitie te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8QRjd99Tb2Vh2igp4oYmdmM6i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JD7jPv6oMQdH2pQIcd86hb6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zat er niet nog een andere disk in je oude systeem? Als ik zo naar de schijfindeling kijk dan lijkt dit niet direct op een disk waar Windows op gestaan heeft (ik zou dan bijv zo'n 100MB partitie verwachten op die disk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Renaat P schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:51:
Ik heb een HDD uit mijn kapotte PC gehaald. Als ik deze aansluit op mijn nieuwe PC via een usb kabel zie ik enkel een partitie D: ik vind nergens de originele C: schijf terug. nu heb ik daar nog redelijk wat info opstaan die ik nodig heb. Is er een manier om deze C-schijf terug te vinden? Het gaat voornamelijk om info in een folder die onder de documenten onder de user stonden.
Aangezien de schijf het label DATA heeft en geen boot/opstart UEFI indeling heeft zou het misschien kunnen dat er in de oude PC nog een andere HDD/SSD aanwezig is met je oude Windows systeem?

Edit: zoals hierboven ook al opgemerkt dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 30-08-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een herstelpartitie (het beetje ruimte achter Data (D:)) van 26,58GB is best fors. :+

Kun je daar eens een letter aan hangen? Er past nét een OS op, misschien staat daar iets wat je zoekt. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Het zou logischer zijn als er nog een SSD oid ergens in je oude PC hangt waar je Windows en dergelijke op staat. Maar die herstelpartitie is zeker ook een optie zoals hierboven genoemd.
Pagina: 1