Prijs tegelzetter te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhoos
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 01-09-2024
Hoi, nieuw hier dus excuus als dit op de verkeerde plek staat.

Ik ben mijn badkamer aan het verbouwen, electriek, loodgieter en stucadoor zijn al langs geweest en nu moet alleen de tegelzetter nog aan de slag. De tegels heb ik zelf gekocht.

Het gaat om een badkamer van 15m2 met een vloer van 2.8m2.

Ik heb een prijsopgave gekregen van 1500 euro, dit is inclusief vloer egaliseren, tegelen en materialen.

Het betreft tegels van 60x30 voor vloer en 62,5x32,5 voor wand.

Dit is exclusief kitten en het word na werktijd gedaan ;).

Dit lijkt mij erg veel, word ik hier opgelicht of is dit normaal? Ik heb geen verstand van tegelen dus totaal geen kijk op de prijzen, op internet lopen de prijzen uiteen en ik heb toch wel iemand op de korte termijn nodig.

Is dit ook aan de hoge kant of is deze prijs reeël?

Beste antwoord (via Zandhoos op 30-08-2024 10:44)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bedenk even hoeveel dagen werk dit zijn. Je kunt niet in 1x door.

Dus, egaliseren, tegelen muren, tegelen vloer en dan nog voegen. Hij gaat dus zeker 4x langskomen, en als je bedenkt dat er veel snij en puzzel werk bij komt kijken, dan gaat het best hard qua uren.
Een vloer van 2.8m2, dan is er geen enkele tegel meer heel bijvoorbeeld, elke tegel heeft snijwerk. Een badkamer die 2x zo groot is, is nauwelijks meer werk, omdat de extra m2's dan zonder snijwerk zijn (of je krijgt zelfs minder snijwerk, omdat je niet al bij het volgende obstakel aankomt)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bedenk even hoeveel dagen werk dit zijn. Je kunt niet in 1x door.

Dus, egaliseren, tegelen muren, tegelen vloer en dan nog voegen. Hij gaat dus zeker 4x langskomen, en als je bedenkt dat er veel snij en puzzel werk bij komt kijken, dan gaat het best hard qua uren.
Een vloer van 2.8m2, dan is er geen enkele tegel meer heel bijvoorbeeld, elke tegel heeft snijwerk. Een badkamer die 2x zo groot is, is nauwelijks meer werk, omdat de extra m2's dan zonder snijwerk zijn (of je krijgt zelfs minder snijwerk, omdat je niet al bij het volgende obstakel aankomt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 08:55
Vraag / aanbod / haast bepalen mede de prijs.

Je geeft aan op de korte termijn, en als je badkamer tegelklaar is, en je moet er nu nog eentje vinden, ben je
rijkelijk laat.

Wat heb je afgesproken over materiaal ? (Egaline, Tegellijm, Voegmiddel)
(edit: sorry overheen gelezen dat dit incluis is)

Neemt hij al het gereedschap ook mee ? (clipper, kuipen etc)

Als dit puur uurloon is, en je rekent op 50,- per uur, kom je op 30 uur arbeid.
Zit in dit bedrag ook materiaal en gereedschap en afvoeren van de rotzooi bijvoorbeeld, kom je op een heel ander getal uit.

Al met al vind ik het persoonlijk geen gek bedrag voor een vakman. Tegelwerk kost best veel tijd, de grootte maakt hier slechts een deel van uit, meeste werk zit in de hoeken en randen. (en eventuele sier lijnen, nisjes etc ) dus oplichting: nee, kan het goedkoper: vast wel, maar niet op korte termijn ben ik bang.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwindorian op 30-08-2024 10:38 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Stap 1: één offerte is geen offerte. Vraag er minimaal 3 op zodat je kan vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:13
Voor de beeldvorming.

Wij waren 4 jaar geleden 1400 / (?) 1500,- kwijt voor ca 16m2 tegelen. In de avonduren ;). Ook exclusief kitten.

Gerectificeerde tegels:
vloer 60x60,
wand 60x30,

En in de douche hebben we een draingoot.

Ik vind het geen gekke prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:30
Ik vind 1500 een hele normale prijs voor het tegelen van een badkamer. Zoals eerder gezegd is het een klus van meerdere dagen. Daarnaast schaalt, zoals ook al eerder genoemd, tegelen niet met het aantal vierkante meters. Kleine badkamers kostten dus bijna net zo veel arbeid als een badkamer die dubbel zo groot is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:42
stin00 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:36:
Stap 1: één offerte is geen offerte. Vraag er minimaal 3 op zodat je kan vergelijken.
Het wordt na werktijd gedaan... als je dit binnen werktijden gaat doen dan zal het absoluut duurder zijn tegenwoordig.

@Zandhoos Momenteel is er ENORM veel werk te vinden op die markten zoals schilders, stucadoors en tegelzetters. Met andere woorden, een beetje goede vakman zit dus niet verlegen om werk en kan daardoor meer vragen, want voor jou 10 anderen.

Ik sluit mij verder volledig aan bij wat @Gwindorian zegt... het is niet goedkoop, maar all-in helemaal geen gek bedrag, je wordt zeker niet bedonderd met een exorbitant hoog bedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zandhoos
Bedankt voor de snelle antwoorden, heb inmiddels akkoord gegeven en hij komt maandag al langs! Ik heb totaal geen idee over de prijzen dus het is fijn dat anderen even meekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 09:57
Niet direct een antwoord op de vraag, maar omdat ik bij mijn toiletrenovatie het niet was tegengekomen misschien nog wel een leuke tip, vooral voor de badkamer (waterdicht, kalkvrij, etc). In plaats van tegels aan de muur kan je ook naar PVC-wandpanelen kijken, die zijn via bepaalde winkels of handelaren ca. 65 euro per plaat van 280x120cm dus omgerekend bijv. 20 euro per vierkante meter aan muurbedekking. Nu hoeft dat niet per se veel te schelen (mijn Hornbach-tegels waren 25e/m2), maar die panelen kit je zelf met montagekit zo op de muren. Siliconenkit voor de randjes, wat profielen, etc. Als je wil besparen op arbeidskosten zijn die platen + een beetje kitwerk een interessante optie.

Maar, ik ga dit weekend het pas zelf doen in mijn badkamer, dus misschien kom ik erop terug hoe makkelijk het is ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Vergeet je kimpasta/membraan niet ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 20:31
Ik vind het eigenlijk reuze meevallen moet ik zeggen. Wij hebben onlangs 1400 euro als offerte gekregen voor het tegelen voor de volledige badkamer. Maar dat was via een kennis. Naar mijn idee was dat redelijk goedkoop zelfs, maar ik moet nog meer offertes opvragen. Wel viel mij het op dat prijzen enorm verschillen.

Leverancier vanuit de nieuwbouw vroeg 4258 euro voor het betegelen van de badkamer bijvoorbeeld. :|

Ik vond ook het volgende voor wat richting qua prijzen: https://www.werkspot.nl/v...kosten/badkamer-betegelen

[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 30-08-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:19
De vuistregel 5 jaar geleden was, de kosten van het tegelzetwerk is gelijk aan de kosten van je tegels.
Prijs lijkt mij wel te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Boeiender vraag, is hij ervaren/levert goed werk af?

Zo ja, dan is dit bedrag vandaag de dag een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-04 09:24
Klinkt echt niet duur....voor 1500 kun je tegenwoordig bijzonder weinig laten doen in je huis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23

Qwerty-273

Meukposter

Zandhoos schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:43:
Bedankt voor de snelle antwoorden, heb inmiddels akkoord gegeven en hij komt morgen al langs! Ik heb totaal geen idee over de prijzen dus het is fijn dat anderen even meekijken!
Heb je deze tegelzetter aanbevolen gekregen, zijn werk gezien, of lukraak op het internet gevonden? Iemand die tijd vrij heeft in deze redelijk overboekte markt is eigenlijk wel een eerste waarschuwing. Aan de andere kant kan er natuurlijk ook gewoon een eerder geboekte klant vertraging hebben opgelopen / afgezegd en dat er wel net een plekje vrij is waar hij jou in kan plannen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhoos
@Qwerty-273
Ik heb hem aanbevolen gekregen via mijn nicht, haar man had vaker met hem gewerkt en zei dat hij goed was. Het is al een oude rot in het vak en hij woont redelijk dicht in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Ik ben als leek ruim 50 uur bezig geweest in een badkamer van vergelijkbare grootte. Ik vind 1500 inclusief materiaal echt spotgoedkoop en als je het kan betalen zou ik er geen twee keer over denken.

Aan de andere kant wel eens met @stin00: één offerte is géén offerte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kleine titelfix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
Wilke schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:57:
Boeiender vraag, is hij ervaren/levert goed werk af?

Zo ja, dan is dit bedrag vandaag de dag een koopje.
Beun de haas prijzen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:33
Bij ons ging pas de tegel wc wand tegelen, 3 m2 ofzo, mijn vriendin wilde visgraat en dat was een meer prijs! van 400,-

Dus 1500,- is prima.

Ik vergelijk ze maar met de gemiddelde ict consultant die ook 130,- per uur ex btw kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Ja.

Daarom, als het iemand is die in de buurt bekend staat en het al tijden doet. Daar heb je wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kwaliteit is het belangrijkste anders heb je achteraf een hoop ellende en ergernis. Maar met geduld kan je het ook zelf. Je hebt alleen tijd en rust nodig om het te doen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
ZveenT schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:36:
Voor de beeldvorming.

Wij waren 4 jaar geleden 1400 / (?) 1500,- kwijt voor ca 16m2 tegelen. In de avonduren ;).
Dus incl. overuen toeslag :+

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
Jij neemt ook je eigen meel mee naar de bakker? ;) Dat kan ook de hoge prijs verklaren. Als de tegelzetter de tegels had mogen leveren had hij daar marge op kunnen maken, nu moet dit volledig uit het uurtarief komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 08:55
Racing-Paradise schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:44:
Jij neemt ook je eigen meel mee naar de bakker? ;) Dat kan ook de hoge prijs verklaren. Als de tegelzetter de tegels had mogen leveren had hij daar marge op kunnen maken, nu moet dit volledig uit het uurtarief komen.
Ik vind de vergelijking in dit geval niet opgaan. Het is vrij gebruikelijk dat je de tegels uitzoekt bij een showroom, laat leveren en als je bij die winkel geen plaatsing afneemt (of de handel in kwestie het niet eens aanbied), kun je zelf iemand zoeken, heel gebruikelijk.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:54
Gwindorian schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:37:
[...]

Ik vind de vergelijking in dit geval niet opgaan. Het is vrij gebruikelijk dat je de tegels uitzoekt bij een showroom, laat leveren en als je bij die winkel geen plaatsing afneemt (of de handel in kwestie het niet eens aanbied), kun je zelf iemand zoeken, heel gebruikelijk.
Het is ook vrij gebruikelijk dat je de tegels en eventuele andere zaken uitzoekt en dan je verlanglijstje doorgeeft aan klusbedrijf/aannemer/tegelzetter die het vervolgens koopt. Je moet alleen even weten dat de wereld zo in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Het is ook vrij gebruikelijk dat je de tegels en eventuele andere zaken uitzoekt en dan je verlanglijstje doorgeeft aan klusbedrijf/aannemer/tegelzetter die het vervolgens koopt. Je moet alleen even weten dat de wereld zo in elkaar steekt.
Dan weet ik kennelijk ook niet hoe de wereld in elkaar steekt :-( Ik koop altijd tegels bij de groothandel en laat ze door iemand anders plaatsen.. dit om niet ook nog een €€€ premium over de inkoop te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:54
stin00 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Dan weet ik kennelijk ook niet hoe de wereld in elkaar steekt :-( Ik koop altijd tegels bij de groothandel en laat ze door iemand anders plaatsen.. dit om niet ook nog een €€€ premium over de inkoop te betalen.
Welk premium over de inkoop? Je zoekt de tegels en dergelijke uit, weet de prijs en laat vervolgens de aannemer/klusser de inkoop doen. Jij hebt nog steeds dezelfde prijs en de aannemer pakt wat extra marge door betere prijzen/afspraken en dergelijke.

Maar, altijd? Bij wijze van spreken of koop je veel/regelmatig in? Dan zal je wereld vast weer anders in elkaar steken maar als willekeurige consument heeft het voordeel om het te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 23:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Die prijs klinkt vrij normaal, maar als je een beetje handig bent loont het misschien wel om het zelf te doen, je kunt op een heel erg mooi uurloon uitkomen als je je besparing deelt door je gemaakte uren ;)

Een paar jaar geleden heb ik een paar offertes opgevraagd om ons toilet volledig opnieuw te doen, inclusief verplaatsen/vervangen van de deur en al het sloopwerk daarvoor. Rond de 10k kwam het op uit, maar dat hadden we er niet voor over (andere prioriteiten) dus ik heb een week vrij genomen en ben zelf aan de slag gegaan. Aan materiaal waren we ongeveer 2k kwijt, dus in minder dan 2 weken heb ik netto ~8k bespaard/verdiend. Zoveel verdien ik lang niet "bij de baas". Ok, daarvan heb ik nog ~€750 aan allerlei nieuw gereedschap besteed :D.

Het tegelwerk (2m² vloer, en de muur tot 1,2m hoogte) heb ik in de tweede week gedaan in de avonduren, en dat was goed te doen (zeker omdat er geen tijdsdruk was, we hebben nog een toilet boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Keurig bedrag toch. Die man moet ook eten. Dit is 24u a 60e. En dan is hij nog snel ook. Zou wel netter zijn als de offerte specifiek zou zijn, x uur egaliseren, x uur zetten, x materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 17:39
mcsluis schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 07:53:
Keurig bedrag toch. Die man moet ook eten. Dit is 24u a 60e. En dan is hij nog snel ook. Zou wel netter zijn als de offerte specifiek zou zijn, x uur egaliseren, x uur zetten, x materiaal.
Klinkt inderdaad als een prima bedrag. Ik zou als ik de tegelzetter was, geen verdere specificatie maken. Dat leidt alleen maar tot zinloze discussies met mensen die geen verstand hebben van hoeveel tijd iets kan/mag/moet kosten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1