Oh, helpie. Wij hebben twee jaar terug ons bitumen laten vervangen. Het hele dak ging eraf, daarna PIR platen erop. Een klussenier heeft met een ouwe dakdekker (type 60+, zeer behendig met het afrollen en branden, netjes overlappend met een kleine naad bij de overlap) het dak gelegd / gebrand met bitumen. Eerst zo'n zelf-plakkende onderlaag - vastgezet met isolatie pluggen/schroeven. Toplaag wit, want daaronder zit onze keuken. Ik weet nog dat er een hoop logo's op de rollen zaten Komo en weetikveel.
Het water loopt niet lekker af, waardoor na een flinke regenbui er een dag of wat plassen liggen. Verdampt vanzelf wel. Maar vandaag zag ik toch wel serieuze schade. Lijkt wel op sommige plekken - niet overal - alsof de toplaag gewoon doorgesleten is. Maar waarvan dan? Er ligt wel wat blad op het dak, maar dat moet toch wel kunnen zeker?
:strip_exif()/f/image/ai5Y55QDIgCYSw1qDG1oZlMY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hlJIeV8qwzTtufdyIXLNMRnF.jpg?f=fotoalbum_large)
Het water loopt niet lekker af, waardoor na een flinke regenbui er een dag of wat plassen liggen. Verdampt vanzelf wel. Maar vandaag zag ik toch wel serieuze schade. Lijkt wel op sommige plekken - niet overal - alsof de toplaag gewoon doorgesleten is. Maar waarvan dan? Er ligt wel wat blad op het dak, maar dat moet toch wel kunnen zeker?
:strip_exif()/f/image/ai5Y55QDIgCYSw1qDG1oZlMY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hlJIeV8qwzTtufdyIXLNMRnF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/beJbgY5v7B3iN1NrPNJ7Xy9m.jpg?f=fotoalbum_large)