Privé ip-adres elke computer

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views

Vraag

• Oceantje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-03 10:48
Hey iedereen, ik zoek naar een oplossing om elke server van mij een apart ip-adres te geven, als het allemaal hetzelfde ip/netwerk is, word ik geblokkeerd, dus daaroor.

Bestaat er een soort netwerk switch dat ik kan beheren om elke port een ander ip adres te geven? Of kan dit echt totaal niet met Telenet.

Alvast bedankt voor jullie medewerking

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:14

dragonhaertt

@_'.'

Als jouw provider je maar één extern ip adres geeft dan kan je daar vanuit je eigen netwerk niks aan veranderen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Oceantje
dragonhaertt schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:27:
Als jouw provider je maar één extern ip adres geeft dan kan je daar vanuit je eigen netwerk niks aan veranderen.
Dus vpns/proxies zijn de enige oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:12
https://freedom.nl/diensten/subnet

Bij freedom kan het. Of dat goedkoper is dan een vpn valt te betwijfelen.

• Oceantje
T_knoop schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:41:
https://freedom.nl/diensten/subnet

Bij freedom kan het. Of dat goedkoper is dan een vpn valt te betwijfelen.
6 ips voor 17 eur/maand is zeer interessant, bedankt

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Oceantje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Dus vpns/proxies zijn de enige oplossing?
Zelfs dat niet, want je hebt nog steeds maar één ingang, je Telenet IP.
En van die gare VPN’s zoals PIA e.d. werken alleen uitgaand en niet inkomend. Een Proxy is ook beperkt inkomend tot één IP, je kunt alleen sturen op poorten of met SNI (vooral websites).

Je kunt beter je servers elders hosten of een andere provider nemen of over een ander netwerk (glasvezel bijv. of DSL mits je een goede snelheid kunt halen) waar je mogelijk wel een IP blok kunt krijgen. Zakelijk is het meestal geen probleem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oceantje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:42:
[...]

6 ips voor 17 eur/maand is zeer interessant, bedankt
Misschien dat het zou helpen als je exact aan zou kunnen geven wat je bedoeling nu precies is. Met een IPv4 /29 provider adres heb je bij (bijvoorbeeld) 'Freedom' nu 6 IPv4 adressen terwijl je met IPv6 al duizenden adressen zou hebben ...

:P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:55
In nederland bestond vroeger het bedrijf ExtraIP, die levert een extra subnet met vast IPv4 adressen die via een tunnel over je vaste ip dat je al hebt naar buiten gerouteerd wordt.
Erg behulpzame eigenaar/directeur

• Oceantje
Will_M schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Misschien dat het zou helpen als je exact aan zou kunnen geven wat je bedoeling nu precies is. Met een IPv4 /29 provider adres heb je bij (bijvoorbeeld) 'Freedom' nu 6 IPv4 adressen terwijl je met IPv6 al duizenden adressen zou hebben ...

:P
Ik run roblox games, roblox temp banned me als ik bijvoorbeeld meer dan 40 keer join op een bepaald tijdstip (teveel requests dus sturen, waardoor ze me voor even "verbannen" van verbinding om hackers/ddos tegen te gaan), ik zou dit willen omzeilen zodat ik dit meer kan (door verschillende ips dus)

Ik heb nu net nordvpn getest en nu werkt het weer op die server met vpn maar andere nog niet

• Oceantje
Ik weet dus niet precies hoe nordvpn werkt, maar is er een betere optie dan dat? Anders betaal ik gewoon wel die 13 euro per maand, het support vgm 10 devices.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
vanuit telenet zijn er 2 mogelijkheden ... de 8560E modem geeft je de mogelijkheid 1 extra IP te kunnen gebruiken... maar dat wil dus zeggen 2 externe IP's max...

Ga je wat uitgebreider , kom je uit op een Corporate Fibernetlijn waar je naar een /29 subnet kan vragen.. dat geeft je 8 externe IP adressen (waarvan de 1e in gebruik als gateway)
zelfs een /28 of groter is mogelijk mits maandelijks een flinke pot centen...

Ik moet wel erbij zeggen... een Corporate Fibernetlijn doet geen NAT.. dus je moet een goeie private router kopen

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 22:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kun je niet je provider vragen IPv6 only te draaien, dan heb je dat issue niet meer?
Heb je wel een goede router nodig en moet je wel weten wat je doet qua beveiliging.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 21:22

allure

Titaan fase 2/3

Of een proxy zoals Treafik inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Zoiets heet een router en die heeft een dhcp server aan boord die verschillende ipadressen uitdeelt.
Je heb zo'n ding van je provider gekregen, dus zolang je die maar niet in Bridge mode zet is er niets aan de hand en wordt er niets geblokkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 30-08-2024 15:24 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ben(V) schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:23:
Zoiets heet een router en die heeft een dhcp server aan boord die verschillende ipadressen uitdeelt.
Je heb zo'n ding van je provider gekregen, dus zolang je die maar niet in Bridge mode zet is er niets aan de hand en wordt er niets geblokkeerd.
Als je het topic leest, zou je beseft hebben dat zijn vraag WAN IP's betreft en niet LAN IP's.

TS wilt 40+ connecties in Roblox hebben, dus ik zou mij voorstellen dat hij iets van een bot-net wilt opzetten.
Lijkt mij dat Roblox dat verbied in zijn TOS/EULA (anders zouden ze dit tevens niet blokkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Oceantje schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Ik run roblox games, roblox temp banned me als ik bijvoorbeeld meer dan 40 keer join op een bepaald tijdstip (teveel requests dus sturen, waardoor ze me voor even "verbannen" van verbinding om hackers/ddos tegen te gaan), ik zou dit willen omzeilen zodat ik dit meer kan (door verschillende ips dus)

Ik heb nu net nordvpn getest en nu werkt het weer op die server met vpn maar andere nog niet
Roblox heeft dit soort blokkades niet voor niks en op Tweakers bieden we geen ondersteuning aan het omzeilen van ban's / blokkades. Op dit topic komt dus een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.