Dataverbruik of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-05 21:54
Mijn vraag
...stel; ik heb ergens geen mogelijkheid om een internetaansluiting te realiseren. Ik koop daarom een router met een simkaart en 50Gb internet tegoed.
Ik heb aldaar een smart tv. Ik zoek de router en verbind de tv met internet.
Ook mijn smartphones verbind ik met hetzelfde netwerk.
Op mijn smartphone heb ik Netflix.
Meestal heb ik een filmpje of 5-6 op mijn smartphone gedownload staan.
Als ik nu die gedownloade Films stream naar de tv; gaat er dan tegoed af van die 50Gb?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung Smart tv en A1 Router.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog niks
...

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Stoyanov schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:24:

Als ik nu die gedownloade Films stream naar de tv; gaat er dan tegoed af van die 50Gb?
nee intern verkeer, heeft niks met data te maken.
Als je via je telefoon youtube gaat kijken en dit naar je tv door streamt.
dan gebruik je natuurlijk gewoon data.

[ Voor 98% gewijzigd door jack zomer op 29-08-2024 21:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Zolang de router een eigen WiFi signaal heeft of ethernetpoorten gaat alleen verkeer dat over het internet moet van je tegoed af. Wat je “lokaal” streamt, dus alles over het interne netwerk, niet.

Als je Netflix content streamt naar de TV wat niet lokaal gedownload is, gaat het van de 50G af want dat komt dus van het internet.

Als je mobiel wel onbeperkt is, is de workaround je gateway en DNS leeg te maken op je iPhone en 5G aan te zetten, in theorie, maar of hij dat pikt is een tweede.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Als je echt het beeld van je telefoon naar de tv streamt, haal je geen gegevens van internet, dus gaat het niet van je databundel af.

Wanneer je het echter "cast" (Chromecast / Google cast), dan haalt de tv of chromecast de data zelf van het internet op en doet niets met de download die je al op je telefoon hebt. Dan gaat er dus wel data van je bundel af. Je kan dit herkennen aan het feit dat je ongestraft je telefoon uit kan zetten tijdens het streamen naar de tv, de stream loopt dan gewoon door, ondanks dat je de telefoon uit hebt gezet. Hetzelfde wanneer je de betreffende app "hard" afsluit tijdens het streamen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:48

FreakNL

Well do ya punk?

Let goed op dat als je cast of airplayed het wel van je data afgaat, zoals @Wild Chocolate zegt.

De beste oplossing zou offline content zijn en dan je laptop, tablet of telefoon fysiek met de tv verbinden. Een laptop heeft al HDMI en voor telefoons/tablets zijn er converters…

Of een mediaspeler aan je tv die vanaf een netwerklocatie (NAS, laptop (SMB)) dingen kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Waar heb je een internetverbinding voor nodig als de Netflix content al op je telefoon staat?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
50g is goed voor ~2-3 netflix uhd films.

Er is geen makkelijke manier om de tv zonder internet te streamen, je kunt gedownloade films van de telefoon niet zonder hdmi kabel op de tv bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 22:22
Heb je al eens naar starlink gekeken of behoort dat ook niet tot de mogelijkheden? Heb onlangs 1 te leen gehad voor een paar weken en het werkt prima. Voor 5 a 6 tientjes per maand, sneller internet dan de gemiddelde mobiele provider en je kan hem gewoon meenemen op vakantie, :). Enige is even de eenmalige aanschaf kosten waar je rekening mee moet houden.

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik denk niet dat je gedownloade Netflix content naar je TV kan streamen.

Je kan wel proberen of je telefoon een HDMI output heeft via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuwe router + SIM of niet; als je nu al bekend bent met een smartphone waar "gedownloade" zaken op staan en je hebt nu een netwerk waar je eigenlijk dezelfde opstelling hebt maar dan met een vaste internet-aansluiting. Wat houdt jou tegen om gewoon eens "de internetkabel" uit je huidige router te trekken, je 4G op je smartphone uit te zetten (maar wel WiFi aan) en te kijken of alle streaming / downloaded zaken nog werkt naar een TV of ander device casten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
Allemachtig... Wat een hoop antwoorden.
Ik vraag het omdat ik op een andere plek wel een internetverbinding heb en met zowel chromecast als yettel werk. En via allebei kan ik prima streamen.
Vroeg het me gewoon af of het met een mobiele router net zo zou werken, maar zo simpel is het dus niet...
FredvZ schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:07:
Waar heb je een internetverbinding voor nodig als de Netflix content al op je telefoon staat?
Als je tv niet in hetzelfde netwerk zit als je telefoon, dan kan je toch niet vanaf je telefoon iets naar je tv streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Stoyanov schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 14:38:
[...]

Als je tv niet in hetzelfde netwerk zit als je telefoon, dan kan je toch niet vanaf je telefoon iets naar je tv streamen?
Nee, maar daarom wil je toch die router waarmee je zowel je tv als je telefoon verbindt..? Waarmee ze dus allebei op hetzelfde netwerk zouden zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:48

FreakNL

Well do ya punk?

MAX3400 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 22:16:
Nieuwe router + SIM of niet; als je nu al bekend bent met een smartphone waar "gedownloade" zaken op staan en je hebt nu een netwerk waar je eigenlijk dezelfde opstelling hebt maar dan met een vaste internet-aansluiting. Wat houdt jou tegen om gewoon eens "de internetkabel" uit je huidige router te trekken, je 4G op je smartphone uit te zetten (maar wel WiFi aan) en te kijken of alle streaming / downloaded zaken nog werkt naar een TV of ander device casten?
Dat werkt niet. De smartv zal alsnog de content van internet willen halen via de internetverbinding van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Simpelste oplossing.. Simkaart uit de router?
Of de 4/5g verbinding daarvan uit zetten... Weet je zeker dat er 0 data door gaat

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48
De data blokkeren is natuurlijk niet zo'n punt. Je kan op het routertje met SIM misschien zelfs alles met netflix.com blokkeren. Het punt is echter of je Netflix content kan streamen naar een TV (ook al zit het lokale netwerk goed) Ik denk namelijk dat met licenties/DRM Netflix daar liever wat meer controle over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
Ik wil iedereen graag bedanken voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jnr24 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 16:06:
De data blokkeren is natuurlijk niet zo'n punt. Je kan op het routertje met SIM misschien zelfs alles met netflix.com blokkeren. Het punt is echter of je Netflix content kan streamen naar een TV (ook al zit het lokale netwerk goed) Ik denk namelijk dat met licenties/DRM Netflix daar liever wat meer controle over houdt.
gok dat NF voor gedownloade content gewoon eens in de X tijd moet checken of het nog afgespeeld mag worden... lijkt me sterk dat ze voor een gedownloade film / serie bij het afspelen eerst nog even checken moet via internet of het wel gespeeld mag worden....

logischer is dat het zodra de er wel internet beschikbaar is dat er dan even gekeken wordt van film / serie X mag gebruiker Y dit nog offline bekijken? of is de termijn verlopen...? en voor downloaded content kan je natuurlijk inweze zeggen dat het maximaal 48u zonder ET Call Home bekeken kan worden, alvorens een renew verplicht is..

404 Signature not found

Pagina: 1