Ik heb screens gemonteerd enkele jaren geleden op de ramen van de begaande grond, deze hebben een motor ingebouwd met 5 polige kabel.
Voor een gedeelte van de screens heb ik het als volgt gedaan:
Dus ja, wat nu. Ik gebruik hem nu maar niet, zolang ik niks doe gaat het goed, maar dit is natuurlijk niet prettig. Hoe kan ik dit oplossen en wat kan het probleem eigenlijk zijn?
Iemand slimme ideetjes?
Voor een gedeelte van de screens heb ik het als volgt gedaan:
- Ymvk kabel vanuit meterkast naar waterdicht kastje buiten.
- zigbee rolluik schakelaar in het kastje
- 5 polige ymvk kabel onder tuin door naar andere kant huis: fase, nul, aarde, schakeldraad omhoog, schakeldraad omlaag.
- kabel loopt naar een kabeldoos onder de grond. Daar splitst het in een 3-aderige kabel voor een tuinlampje (zigbee waterdichte spot, dus heeft altijd stroom), en 2x een soort neopreen 4 aderige kabel naar een van de 2 screens, beide screens gaan dus tegelijk open of dicht.
- de kabeldoos was zo'n kit met hars, dus na installatie heb ik hem volgegoten met hars en dichtgeschroeid.
- neopreen kabels lopen via een slagvaste pvc buis naar de muur waar ze in de spouw verdwijnen en zo in de spouw omhoog gaan richting de screens.
Dus ja, wat nu. Ik gebruik hem nu maar niet, zolang ik niks doe gaat het goed, maar dit is natuurlijk niet prettig. Hoe kan ik dit oplossen en wat kan het probleem eigenlijk zijn?
Iemand slimme ideetjes?
Oost west, 127.0.0.1 best!