Hallo allemaal, Wij zijn ons huis van 109 jaar oud aan het verbouwen en hebben ons van te voren goed ingelezen over het isoleren van binnenuit. Het huis is enkelsteens en heeft geen spouw. Wij hebben eerst stootvoegroosters uitgeboord en bijenbekjes geplaatst voor ventilatie. Daarna hebben we van binnenuit een smalle spouw gemaakt dus vanaf de muur hebben we een opening gelaten en daarna een rachel gemaakt met dampdoorlatende folie (met de letters naar de buitenkant toe). Daarna steenwol en dan hoort eigenlijk de dampremmende folie alvorens je de OSB platen en gips erop zet, maar we zijn dus de dampremmende folie vergeten op de steenwol te doen. Heeft het nog zin om deze folie op de OSB platen te doen en daarna het gips, of is dit helemaal niet perse nodig omdat ik wel dampdoorlatende folie aan de andere kant heb zitten (met ventilatie naar buiten), of is het echt noodzakelijk om al het OSB eraf te halen en de dampremmende folie nog te plaatsen?
Ik hoop dat iemand mij duidelijk antwoord kan geven want in de omgeving lopen de meningen nogal uiteen.
Bedankt alvast!
Ik hoop dat iemand mij duidelijk antwoord kan geven want in de omgeving lopen de meningen nogal uiteen.
Bedankt alvast!