Bed gereserveerd en betaald. Winkel verkoopt mijn bed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ddr780
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb pasgeleden een bed bij *knip* Winkel gekocht en betaald. Dit was op een zaterdag en ik heb aangegeven dat ik deze op dinsdag tussen 11 en 12 kwam halen.
Speciaal een bus geregeld en wij onderweg.
Om ongeveer 09:30 een belletje dat het bed blijkbaar toch niet meer op voorraad is.
Ze konden het wel leveren maar dan pas met 2 weken. Dat zou dan gratis zijn.
Ik zou die dag de kamer gaan inrichten voor de studie van mijn dochter. Later leveren was niet echt een optie aangezien ik bij Breda woon en mijn dochter studeert in Leeuwarden.
Kan moeilijk nog een keer gaan rijden om een bed in elkaar te gaan zetten, en waar moet zijn dan zolang slapen.
Uiteindelijk zijn we omgekeerd,(we waren al in de buurt van Zwolle) en zijn toen naar een vestiging van *knip* Winkel gereden die het bed nog wel op voorraad had.

Erg slechte zaak van *knip* Winkel .

Ze hebben het waarschijnlijk verkocht in het weekend, maar mag dat wel? Ik heb het 100% betaald. Is het dan niet mijn eigendom?

Wat vinden jullie van dit soort praktijken?

[ Voor 39% gewijzigd door Yorinn op 29-08-2024 16:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:07
Junior heftruckchauffeur van de *knip* Winkel met de lepels door je bed heen gereden? Die dingen gebeuren nu eenmaal. Wees blij dat ze even gebeld hebben.

Fouten maken is menselijk en gebeurt overal. Belangrijkste is hoe men met die fouten omgaat naar jou toe. Vraag of ze het als compensatie gratis komen bezorgen of zo. Iedereen blij een dan schiet je er niks bij in.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 29-08-2024 16:35 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19
Een foutje maken is niet zo moeilijk en heb ik vaak genoeg gezien. Ook dat de laatste er niet meer is of dat dat degene is die er al twee jaar staat omdat die beschadigd is.
Accepteren en door gaan met je leven. Je zou nog kunnen kijken of je de huur van de vrachtwagen bijvoorbeeld als een kortingskaart kunt krijgen bij *knip* Winkel .

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 29-08-2024 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb, zoals ook in het SF Beleid staat, de naam van de winkel uit de titel, TS en meerdere reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:30
Heb je het geld terug gekregen?

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:36
Skynett schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:33:
Vraag of ze het als compensatie gratis komen bezorgen of zo.
In de TS staat dat de winkel dat aanbood, maar pas over 2 weken.
TS heeft het bed toch alsnog bij een andere vestiging gehaald?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ddr780 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 16:27:
Ik heb het 100% betaald. Is het dan niet mijn eigendom?
Nee, als het nog niet geleverd is, is het nog niet jouw eigendom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kan moeilijk nog een keer gaan rijden om een bed in elkaar te gaan zetten, en waar moet zijn dan zolang slapen.
Ik snap je frustratie hoor, maar aan de andere kant valt het probleem ook wel wat mee. Er is weinig op tegen om even twee weken op een matras op de grond te slapen. Op vakanties slapen hele volksstammen een paar weken op een klein luchtbedje, en dat lukt ook allemaal.

Is het vervelend? Ja. Is het onoverkomelijk? Nee

Als het de meubelzaak is die ik vermoed dat het is, dan weet ik dat ze voor een paar tientjes een bed voor je monteren. Ik zou zelf de matras alvast even opgehaald hebben, en het bed laten bezorgen en door de winkel laten monteren. Dat eerste hadden ze al uit zichzelf aangeboden, voor de montage was ik in overleg over de kosten voor gegaan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:07
I_IBlackI_I schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

In de TS staat dat de winkel dat aanbood, maar pas over 2 weken.

[...]
Nu wel ja, TS heeft zijn post later aangepast.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dus je hebt geen enkele schade?
Dus je hebt het gewenste bed?
Dus je hoeft niet op de grond te slapen?

Dus eigenlijk is de vraag niet voor tweakers maar voor de winkel.

Waarom was het bed niet meer op voorraad?
Hebben jullie het verkocht tussen de datum dat ik het kocht en nu?
Is er iemand met een heftruck overheen gereden?
Is het anders beschadigd?
Is het bed geruild voor garantie met een ander bed?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hebt gekocht en wat er zich zaterdag heeft afgespeeld. Als jij een specifiek bed hebt gekocht (dus niet een bepaald merk/type bed, maar specifiek dat ene bed zoals dat toen in de showroom stond), en het bed is zaterdag c.p. geleverd (de verkoper bewaart het voor jou, als de winkel afbrandt komt het verlies van het bed voor jouw rekening; blz 84), dan heeft de verkoper het bed verduisterd. Daar kun je aangifte van doen, en de verkoper is aansprakelijk voor je schade.

Als niet aan die twee voorwaarden is voldaan, had de de verkoper op dinsdag een bed aan jou moeten leveren op de afgesproken plaats. Zij zijn die verbintenis niet nagekomen en is daarom aansprakelijk voor jouw schade.

In beide gevallen is de verkoper dus schadeplichtig. Jij hebt schade geleden, je was immers al onderweg en hebt extra kilometers gemaakt en de bus langer moeten huren. Ik zou de winkel vragen om je schade te vergoeden.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En gezien uit de TS lijkt te blijken dat alles nog gewoon gelukt is, wat extra tijd, maar niet een extra dag de bus huren oid, is de schade dus hooguit een paar liter diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:30

EiT

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 31-08-2024 13:56 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:09
Aangezien een mod de winkelnamen verwijderd heeft is het een beetje onduidelijk verhaal geworden. Het lijkt het er op dat het andere winkel was waar de TS nu een bed heeft gehaald, althans zo lees ik de openingspost.

TS moet alleen nu even duidelijk maken wat de schade is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:31
Arjant2 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 21:25:
Aangezien een mod de winkelnamen verwijderd heeft is het een beetje onduidelijk verhaal geworden. Het lijkt het er op dat het andere winkel was waar de TS nu een bed heeft gehaald, althans zo lees ik de openingspost.

TS moet alleen nu even duidelijk maken wat de schade is?
In dit geval een andere locatie van diezelfde
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
winkelketen, waardoor de schade de benzinekosten het verlies is.

PSN: Redrafted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:30
Heel vervelend! Ik kan me voorstellen dat je die dag had ingepland om het bed te regelen.
Wat ik opmaak uit je verhaal is dat je een bed zag en een exemplaar van dat model wilde hebben. Daar had je alvast voor betaald, waardoor je het bed opgehaald kon worden die dag.
Als 'het bed' (geen showroommodel neem ik aan) bij het betalen van jou was, dan had je 'm direct na het betalen mee moeten nemen. Immers, volgens je redenatie was het bed dan al van jou. Maar ik denk dat we allebei weten dat het niet zo werkt. Bij het betalen gaf je aan dat je het bed later zou halen. Pas bij het afhalen zou in mijn ogen de transactie compleet zijn, en helaas heeft het niet zo ver mogen komen. Heel vervelend, maar het komt voor. Ik zou ook zeker niet amused zijn, maar ja, wat valt er aan te doen?
De winkelier kwam meteen met een oplossing, maar je wilde (begrijpelijk) z.s.m. dat bed hebben. Echter, jou wens om dat bed snel te willen maakt hun aangeboden oplossing niet onredelijk. Ja er is iets mis gegaan, over de precieze oorzaak speculeren is slecht voor je humeur. Verkeerd ingevoerd in het ERP, is mis gegaan bij bevoorraading, zoals @Skynett zegt kan een heftruck iets gesloopt hebben - zeg het maar. Maar probeer ook hun kant van het verhaal te horen en houd rekening dat we allemaal mens zijn. Zij denken in oplossingen en bieden/boden die aan, jij hebt bij een andere vestiging gekocht.

Moraal van het verhaal - als je op het moment van betalen niet met het gekochte product de winkel uitloopt, kan er nog van alles gebeuren...

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
*knip* Offtopic. Dit is geen ervaringentopic.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 22:56
*knip* Eigen, ongerelateerde, ervaringen voegen niets toe.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie op deze manier

[ Voor 102% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende moderator toe. Hier is dat offtopic.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 22:56
*knip* Offtopic. Ook voor jou geldt dat feedback op individuele moderaties niet in een topic zelf thuis horen.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:06
Heb je niet gewoon een geldende overeenkomst? je hebt immers betaald dan is het toch jouw eigendom. of zit dat toch compleet anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
Reptielenbrein schreef op zondag 1 september 2024 @ 13:16:
Heb je niet gewoon een geldende overeenkomst? je hebt immers betaald dan is het toch jouw eigendom. of zit dat toch compleet anders?
er is een overeenkomst ja maar het is niet jouw eigendom het moment dat er is gelevert aan de persoon of door een door TS aangestelde persoon. dan gaat het eigendom over. betaling staat daar zelfs nog los van.(zoals bij achter betalen).

dus de winkel moet alsnog wel een bed leveren volgens de overeenkomst. maar het was niet eigendom van TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25

mjl

Ugh

Tja, je hebt je bed moest even omreizen, vervelend. Ik had om een tegoedbon voor Zweedse gehaktballen of een paar hotdogs gevraagd als Compensatie van het leed… daar had een medewerker in iedergeval op kunnen komen of vast wel met een glimlach in mee willen gaan.

Ik bestel ook wel eens wat en blijkt het niet op voorraad te zijn. Zoiets kan gebeuren, ik vind het al heel wat dat ze geregeld hebben dat je het bij een ander filiaal kon ophalen. Zeker bij grotere bedrijven wil de voorraad nog wel eens niet 100% kloppen.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 01-09-2024 21:20 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:44
Ze hebben het waarschijnlijk verkocht in het weekend, maar mag dat wel? Ik heb het 100% betaald. Is het dan niet mijn eigendom?

Wat vinden jullie van dit soort praktijken?
Het is niet netjes nee, maar wat verwacht je nu dan precies? (Shit happens) Het zou de winkel sieren om het bed alsnog gratis te komen bezorgen, mogelijk kun je iets van compensatie krijgen i.v.m. de gemaakte kosten van huren busje in de vorm van een cadeaubon, kun je gelijk nieuw beddengoed uitkiezen.

Of verwacht je nu dat John Williams binnenkort op de stoep staat met een bosbloemen? :+

*knip* Offtopic. Eigen ervaringen horen niet in een probleemtopic thuis.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 04-09-2024 12:48 ]

Pagina: 1