Ik ben een (game) PC aan het samenstellen voor onze dochter (13).
Op dit moment word de PC van mijn wederhelft nog geconfisqueerd :-)
Ze heeft een budget van ongeveer 1000 euro maar daar kan iets van afgeweken worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe PC word gebruikt vooral om te gamen. Spelen zoals Fortnite, GTA5, SIMS4, Rainbow six Seine, Rocket League. Gezien het budget ga ik een high spec 1440P toch niet halen wat gewoon prima is
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro maar kan iets van afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis + keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neem vaak de BBG als uitgangspunt en ga vanuit daar verder. Gevoelsmatig prefereer ik een Nvidia videokaart, ook vanwege het misschien draaien van Adobe pakketen zoals photoshop/premiere
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een witte build worden uiteraard ook RGB. Ik heb in mijn voorbeeld gekozen voor de NIET ICUE versie omdat alles word aangestuurd door Signal RGB en volgens mij kom ik ook goed weg met ARGB (scheelt weer de kosten van de commander). Ook heb ik afgeweken van de cpu luchtcoolers want die fans zijn zo mega groot en met een glazen kast is dat geen potje,
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste twijfel ik over wat zal ik gaan bouwen? Am4 of am5? Eigenlijk heb ik nooit een upgrade gedaan want dat ging vaak gepaard met een complete vernieuwing van een PC. Meestal pas na een jaar of 5 a 6.
Als ik dus weet welke smaak ik ga nemen wil ik graag weten of hetgeen wat ik bedacht heb ook zo veel mogelijk bang-for-buck is of dat er wat aan aangepast moet worden.
Vind het niet erg om er wat bij te leggen en naar AM5 te gaan maar de reden "future proof" of makkelijker te upgraden is voor mij nooit van toepassing geweest (wellicht kunnen jullie me overtuigen
).
(Ik heb bewust even de monitor buiten beschouwing gelaten.)
AM4 systeem:
AM5 systeem:
Op dit moment word de PC van mijn wederhelft nog geconfisqueerd :-)
Ze heeft een budget van ongeveer 1000 euro maar daar kan iets van afgeweken worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe PC word gebruikt vooral om te gamen. Spelen zoals Fortnite, GTA5, SIMS4, Rainbow six Seine, Rocket League. Gezien het budget ga ik een high spec 1440P toch niet halen wat gewoon prima is
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro maar kan iets van afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis + keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neem vaak de BBG als uitgangspunt en ga vanuit daar verder. Gevoelsmatig prefereer ik een Nvidia videokaart, ook vanwege het misschien draaien van Adobe pakketen zoals photoshop/premiere
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een witte build worden uiteraard ook RGB. Ik heb in mijn voorbeeld gekozen voor de NIET ICUE versie omdat alles word aangestuurd door Signal RGB en volgens mij kom ik ook goed weg met ARGB (scheelt weer de kosten van de commander). Ook heb ik afgeweken van de cpu luchtcoolers want die fans zijn zo mega groot en met een glazen kast is dat geen potje,
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ten eerste twijfel ik over wat zal ik gaan bouwen? Am4 of am5? Eigenlijk heb ik nooit een upgrade gedaan want dat ging vaak gepaard met een complete vernieuwing van een PC. Meestal pas na een jaar of 5 a 6.
Als ik dus weet welke smaak ik ga nemen wil ik graag weten of hetgeen wat ik bedacht heb ook zo veel mogelijk bang-for-buck is of dat er wat aan aangepast moet worden.
Vind het niet erg om er wat bij te leggen en naar AM5 te gaan maar de reden "future proof" of makkelijker te upgraden is voor mij nooit van toepassing geweest (wellicht kunnen jullie me overtuigen
(Ik heb bewust even de monitor buiten beschouwing gelaten.)
AM4 systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 93,- | € 93,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-A Gaming | € 133,12 | € 133,12 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 White OC Edition 8GB GDDR6 | € 309,22 | € 309,22 |
1 | Behuizingen | Corsair 3500X ARGB, Wit | € 124,40 | € 124,40 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Wit | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Ventilators | Corsair RS120 ARGB Single Pack Wit, 120mm | € 19,- | € 19,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2023) | € 84,55 | € 84,55 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 116,99 | € 116,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,22 |
AM5 systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 189,52 | € 189,52 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650-A GAMING WIFI | € 198,44 | € 198,44 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 White OC Edition 8GB GDDR6 | € 309,22 | € 309,22 |
1 | Behuizingen | Corsair 3500X ARGB, Wit | € 124,40 | € 124,40 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Wit | € 65,99 | € 65,99 |
1 | Ventilators | Corsair RS120 ARGB Single Pack Wit, 120mm | € 19,- | € 19,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BWEAK2-32 | € 123,20 | € 123,20 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 95,38 | € 95,38 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 116,99 | € 116,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.242,14 |