PC bedienen vanuit andere kamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:46
Mijn vraag

Momenteel zijn wij bezig aan een nieuwbouw woning. Hierin ga ik een serverrack plaatsen voor de server. Nu denk ik eraan om eventueel mijn game PC daar ook te plaatsen en dan via active usb C of cat 6 of iets anders naar een usb hub te gaan (liefst met wat snelheid) om daar dan toetsenbord, muis, 2k scherm op aan te sluiten. Afstand zou ruim gerekend iets van een 15m zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: Gigabyte Z690 Aorus
CPU: I5 13600KF
32GB ram
Gigabyte RTX 3080 12GB
HP serverrack 42U

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ideaal zou natuurlijk een Icron Raven 3104 zijn. Maar dit is wat duur :/
Via Cat6 zou ook een mogelijkheid zijn maar ik weet niet of hier veel vertraging op zou zitten als ik bijvoorbeeld CS2 speel. Graag zou ik ook wat snelheid hebben als ik kopieer naar een usb of externe schijf.

Voor de DP kabel zal ik best denk ik een aparte kabel voorzien hiervoor. Deze zijn wel in zulke lengtes verkrijgbaar.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Op dit soort afstanden zit je eigenlijk wel vast aan optische kabels over thunderbolt met een dock. Moet je moederbord wel thunderbolt of usb4 hebben.

Gezien die setup duurder kan worden dan je hele PC nu waard is moet je je afvragen of je het echt wil.

Onderschat niet hoeveel verlies je met name met kabels zoals hdmi en dp hebt over afstanden boven de 5m.

I reject your reality and substitute my own

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:18
Wellicht out of the box, maar als je een goed netwerk aanlegt, zou je op je werkplek een klein pc'tje neer kunnen zetten en je gamepc streamen middels Moonlight en Sunshine.

die softwarepakketten zijn opensource en gemaakt voor gamestreaming. Daarnaast kan je er ook gewoon je desktop mee overnemen.

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:46
Echt willen is te zien of het mogelijk is. Als ik er €1000 voor moet ophoesten laat ik de desktop wel staan op het bureau 😅.

Bij Linus Tech Tips ziet het er mooi uit maar wel duur met een Icron Raver.

https://youtu.be/NwXAIGmwC4I?si=vdPk4QBjL2_C5Aon

In een recenter filmpje test hij een usb extender via lan kabel maar de latency en snelheid wordt hierbij niet getest.

https://youtu.be/D0imrHdv88k?si=tyl7hQ9ZRkX4pgQh

Een mini pc zie ik niet echt zitten. Dan laat ik de desktop wel staan. Wou gewoon eens bekijken of het mogelijk is om met kabel of optic usb te werken.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Misschien een idee om een custom bureau / desk te bouwen waarin je game PC is weggewerkt zodat ie niet in het zicht en in de weg is (als dat ten minste de bedoeling is).