Ssd vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thedicenl
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Mijn vraag
Ik heb de oude interne ssd 250GB vervangen door een nieuwe van 1TB nu heb ik de oude ssd gekloned met Macrium Reflect. Nu is echter mijn vraag hoe kan ik mijn overige 693GB gebruiken voor opslag er staat nu herstelpartitie bij kan ik dit veranderen op de een of andere manier? Graag zou ik die ruimte ook willen benutten.

Iemand?

M.v.g. Mike

Beste antwoord (via thedicenl op 29-08-2024 18:46)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
thedicenl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:26:
Ik heb de oude interne ssd 250GB vervangen door een nieuwe van 1TB nu heb ik de oude ssd gekloned met Macrium Reflect. Nu is echter mijn vraag hoe kan ik mijn overige 693GB gebruiken voor opslag er staat nu herstelpartitie bij kan ik dit veranderen op de een of andere manier? Graag zou ik die ruimte ook willen benutten.
Tijdens het clonen met Macrium Reflect heb/had je ook de optie om de partitie groottes aan te passen.
Zie ook:
SSD plaatsen en clonen oude SSD

Anders een van de vele WinPE's ' gebruiken met partitie tools.
Een (nu legale) bekende is Hiren’s BootCD PE
Daar staan ook diverse partitie tools op, bijvoorbeeld Macrorit Partition Expert.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 08:53
Je hebt tools zoals GParted (live CD met Linux) waarmee je de partities kunt verplaatsen, dan kan je wel de ruimte gebruiken.

Er zijn ook tools op Windows maar die zijn over het algemeen betaald.

GParted is gratis maar moet je wel een Linux live CD voor gebruiken (of een GParted Live CD).
(Let wel! Ondank de naam CD kan je ook gewoon een bootable USB stick gebruiken)

Richard

• thedicenl
Dank je voor je snelle antwoord ik ga het straks even proberen met Gparted. Kijken of het dan lukt. Ik laat het nog horen.

Wat bedoel je met Live Cd met Linux ?? Sorry nooit van gehoord vandaar de vraag hehe

• richardboer

Richard

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Detmer

Professioneel prutser

Kan je via apparaatbeheer niet de ruimte toevoegen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:25

Pazo

Mroaw?

Detmer schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:41:
Schijfbeheer bedoel je denk ik.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

• richardboer
Detmer schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:41:
Normaal zou dat wel kunnen via schijfbeheer, maar stel je hebt een herstelpartitie die staat direct na de OS partitie (C schijf).

En de vrije ruimte staat daar weer achter, dus dan heb je 3 opties:
1. Herstelpartitie verplaatsen (kan niet via disk management)
2. Herstelpartitie verwijderen (wil je eigenlijk niet doen)
3. Een aparte data partitie maken (schiet doel van een grotere schijf ter vervanging van bestaande beetje voorbij)

Richard

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Probeer Minitool Partition Wizard eens. Daar kun je een partitie mee aanpassen, ook de omvang.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
thedicenl schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:26:
Tijdens het clonen met Macrium Reflect heb/had je ook de optie om de partitie groottes aan te passen.
Zie ook:
SSD plaatsen en clonen oude SSD

Anders een van de vele WinPE's ' gebruiken met partitie tools.
Een (nu legale) bekende is Hiren’s BootCD PE
Daar staan ook diverse partitie tools op, bijvoorbeeld Macrorit Partition Expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thedicenl
Heb het voor elkaar gekregen met Macrium, ff opnieuw begonnen en ff YouTube bekeken.

Ook aan de gang geweest met Gparted maar verkeerde versie Windows of van gparted van alles geprobeerd maar helaas.

Hij is nu bezig met de nieuwe kloon.

Bedankt allemaal!

• thedicenl
Gelukt :) nu daarna gelijk Windows ff helemaal fris erop gezet alles mooi schoon nu💪👌

[ Voor 82% gewijzigd door thedicenl op 29-08-2024 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Als je toch Windows fris erop hebt gezet waarvoor heb je dan gekloned? Dan had je toch gewoon Windows op de nieuwe SSD kunnen installeren en daarna je bestanden over kunnen zetten van de oude SSD?
Pagina: 1