ADSL provider, welke is de beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Voordat iedereen hier begint te UTFS begint te roepen, GOT doet erg_raar bij mij thuis, inclusief de search. Ik hoop dus maar dat dit topic geplaatst wordt binnen zes pogingen.

Maar goed, ik ga ADSL aanvragen in Delft en volgens www.mxstream.nl kan er in mijn postcode ADSL geleverd worden. Ik kan hierbij kiezen uit de volgende providers:

Planet internet
XS4All
Zon
Euronet*internet
Tiscali
Wanadoo
HCCNet

Welke ervaringen hebben jullie met de diverse providers? Let op, dit gaat om ADSL. Kabel heb ik al en dat zuigt, maar daar kan wanadoo ook niet alles meer aan doen. Gewoon analoog inbellen heb ik de TU voor mocht ik dat willen.

Ik verwacht weinig verschil in snelheid, ze zijn allen powered by MxStream, dus dat zal allemaal wel standaard geknepen paketten zijn. Waar ik meer benieuwd naar ben is service van de helpdesk, prijs en betrouwbaarheid. Al vermoed ik dat de laatste bij alle ook wel ongeveer zo niet exact gelijk zal zijn.

ieeeepppppp :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

xs4all :)
maar dit hebben de meeste hier geloof ik :?
en planet :)
en de prijs is bij allemaal ongeveer gelijk :)
oja, goede service bij xs4all :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

is al 1000 keer langs geweest maar Planet en xs4all ontlopen elkaar dus niet veel en zijn da beste volgens de tweakers dan ;)

Sommige mensen....

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Uit ervaring weet ik dat de helpdesk van planet bagger is.
Wil je voor de service neem dan eentje van de kleinere. Kwa service zijn die beter dan de grotere, dus neem eentje zoals Zon of HCCnet.

Kijk maar eventjes

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

Verwijderd

Ik zelf zou voor xs4all gaan heb ik zelf ook. De beste adsl provider van NL. Goede service. HCC-NEt is ook erg goed hoorde ik .PLanet is erg traag (Hier in l'warden dan).

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Opa

Nu Multifocaal!

Ik denk dat de voornaamste reden voor je keuze de nieuwsgroepenserver en de helpdesk moet zijn. De snelheid is overal wel hetzelfde.

Zowel de newsserver als de helpdesk van Planet is niet goed genoeg vind ik. Over XS4all en Euronet hoor ik betere geluiden.
Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
De nieuwsserver doe ik geen ruk mee, daar heb ik fok! en t.net voor :)

Maar als er iets ergerlijk is voor mij aan internet dan zijn het regelmatige uitvallen en een helpdesk die reageert of je een klein kind bent die voor de honderdste keer om een snoepje komt bedelen.

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

ikke zeg xs4all

I believe what I want to Believe

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
heb Planet, en nooit problemen ermee gehad(sinds februari 2001)

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Zit ook in Delft en heb Euronet. Helpdesk is redelijk snel en vriendelijk. Twijfelde tussen XS4ALL, maar de aanmelding ging erg stroef, vandaar Euronet.

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Verwijderd

Ik heb zelf sinds juni xs4all en het bevalt me uitstekend! Ik heb één keer met de helpdesk gebeld en ik had binnen 10 minuten een tweedelijns helpdeskmedewerkster aan de lijn die heel vriendelijk en professioneel op mij overkwam.
Qua snelheid zal het elkaar allemaal niet zo veel ontlopen.

Verwijderd

XS4All is de beste, niet alleen snelle en goede support, ze zijn ook erg klantvriendelijk, hebben snellere levertijden en doen gewoon meer met hun netwerk.

Mxstream Underground Support
KPN_MXSTREAM@HOTMAIL.COM

• Anachronoa
  • Laatst online: 05-11-2004
Ik zit zelf bij HCCNET.
Ik heb geen idee hoe de helpdesk is.
Ik heb er nog nooit mee hoeven bellen, dus de betrouwbaarheis is OK :)
Sinds ik ADSL heb, heb ik nog nooit problemen gehad.
Qua snelheid zit het bij HCCNET ook goed (in ieder geval waar ik zit in R'dam)

MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 16:22
Ik heb xs4all, al bijna 4 jaar. Toen ooit es met de helpdesk gebeld, daarna nooit meer.
ADSL sinds juli, aangesloten en klaar waren we.
Zeer tevreden, snelheid is altijd goed, beetje afhankelijk van het net zelf.

Vind het niet zo gek dat gisteren de newssites moeilijk te bereiken waren.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Vind het niet zo gek dat gisteren de newssites moeilijk te bereiken waren.
en
De nieuwsserver doe ik geen ruk mee, daar heb ik fok! en t.net voor
FF voor alle duidelijkheid, ik heb het dus over Newsgroups, Usenet. Prikborden, warez en MP3.

De Usenetserver van Planet geeft alleen brokken van MP3 files door...

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Planet, 1 keer met HelpDesk gebelt modem kadoek kreeg paar dagen erna nieuwe :)

Verwijderd

Heb zelf Planet Internet en dat bevalt mij wel, heb een server die 24/7 aanstaat en heb dus eigenlijk nooit last van inbel storingen o.i.d.

Qua helpdesk is PI wel redelijk, je wordt er snel geholpen (ik dan), helaas moet je sinds kort betalen voor de Helpdesk.
Maar ach mijn server staat 24/7 aan dus last van storingen heb ik niet echt :)

Heb niet het idee dat qua snelheid veel verschil is tussen de providers..

Hoor wel dat XS4ALL een goede support service heeft wat ook wel te zien is aan de site.

Dus als ik zou moeten ruilen dan kies ik voor XS4ALL, maar op dit moment bevalt Planet mij wel

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
warez heb ik collega studenten voor, mp3 doe ik met huisgenoten en en en....

Nou ja, komt erop neer dat ik bij mijn provider alleen een inbelpunt zoek met een betrouwbare verbinding die ook nog een beetje snel is, maar ik offer graag een beetje (let op het woord beetje) snelheid in in ruil voor een lijn die bijna nooit uitvalt. Bovendien wil ik bij problemen iemand met manieren en verstand van zaken aan de lijn hebben zonder daar op elk tijdstip van de dag eerst een half uur voor in de wachtrij te moeten hangen.
www.casema.net heb ik minder vaak bezocht dan dat ik vingers heb geloof ik :) terwijl ik toch al ruim anderhalf jaar gebruiker ben.

Alles (behalve beltikken) is beter dan traagsema :)

Verwijderd

heb afgelopen zondag adsl aangevraagd, bij XS4ALL >:) :Y) hoelang denken jullie dat het ongeveer gaat duren voor ik mijn pakketje thuis krijg :? toen ik voor het laatst keek was ik in status 2/7 ik kijk nu nog ff maar het internet hier op school( >:) ) is niet zo snel .... en helaas zit ik nog steeds in 2/7 ten tijde van deze post.
ik denk dat ik bij xs4all wel goed zit, hopelijk kan ik het gauw gebruiken! heb overigens al wel een brief met login enz gehad..

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 10:03 schreef wiebe het volgende:
heb afgelopen zondag adsl aangevraagd, bij XS4ALL >:) :Y) hoelang denken jullie dat het ongeveer gaat duren voor ik mijn pakketje thuis krijg :? toen ik voor het laatst keek was ik in status 2/7 ik kijk nu nog ff maar het internet hier op school( >:) ) is niet zo snel .... en helaas zit ik nog steeds in 2/7 ten tijde van deze post.
ik denk dat ik bij xs4all wel goed zit, hopelijk kan ik het gauw gebruiken! heb overigens al wel een brief met login enz gehad..
Ga maar uit van 3 a 4 week, kan langer duren maar het streven is 3 a 4 week...

Verwijderd

Euronet is de beste. Ik heb ervaring met XS4all, Planet en Euronet, en de laatste is toch de beste wat betreft service, klantvriendelijkheid en snelheid. Euronet heeft nl een eigen ip-netwerk.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
(jarig!)
Op dinsdag 11 september 2001 22:36 schreef chucky666 het volgende:
oja, goede service bij xs4all :)
hmm, xs4all heeft echt slechte service, ik moet 3 weken wachten op een reply van een mailtje die ik hen stuur, en wat ik dan krijg slaat nog totaal nergens op.

Verwijderd

Planet!!!

Ik heb het gehad, was best snel. Zo'n 60kb/s down.
Nu overgestapt naar kabel @ 200kb/s / 300kb/s. @home rules!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Okay!!!

Nieuwe Info Hier: [topic=234250/1/50]

Planet laat steken vallen.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 19:18 schreef victorvo het volgende:
Okay!!!

Idd, Planet zuigd hard !

Allemaal leuk en aardig die kortingsacties van hun, maar de kwaliteit laat te wensen over.
En het is niet de eerste x dat Planet "vreemde" problemen heeft waar ze de gebruikers niet goed over infomeren, als daar een storing is dan is het ook meteen goed fout :(

Mijn keuze: XS4ALL

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 september 2001 19:18 schreef victorvo het volgende:
Okay!!!

Ey, moet je niet alle adsl provider topics omhoogschoppen met dezelfde msg :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
ik heb gisteren ADSL aangevraagd bij Planet Internet. Ik heb nu toch geen grote fout gemaakt? :?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Op donderdag 13 september 2001 14:30 schreef Flippit het volgende:
Euronet is de beste. Ik heb ervaring met XS4all, Planet en Euronet, en de laatste is toch de beste wat betreft service, klantvriendelijkheid en snelheid. Euronet heeft nl een eigen ip-netwerk.
Elke provider heeft een eigen IP netwerk. Zonder valt er weinig te providen. Ik neem aan dat je een fysiek netwerk bedoelt...

Overigens is Euronet niet de enige die dat heeft. Zelf heb ik wisselende ervaringen met Euronet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1