Innr lampen met HUE en Google Home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• nicjongen
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-07 10:15
Mijn vraag
Ik heb mijn woning uitgerust met twee hue bridges en lampen verdeeld over beide bridges. Alle lampen zijn van HUE en dit werkt prima via de HUE app en Google Home en kan ze met de stem bedienen als ik wil. Nu heb ik op de kamer van mijn zoon als test eens 2 Innr GU10 lampen besteld. Deze zijn gekoppeld (Zigbee) in HUE app, Google Home ziet de kamer en kan vanuit Google Home app de lampen bedienen. Echter krijg ik ze met geen mogelijkheid bedient met stem. Als ik zeg "doe slaapkamer x aan" dan hoor ik "sorry heb het niet begrepen" .. als ik via de Google Assistent app intyp "doe slaapkamer x aan" dan schakelt hij de lampen aan, dus de communicatie is er.

Heb de Google home app verwijderd, bridge aan nieuwe account gekoppeld, HUE account ontkoppeld en weer gelinked maar krijg deze GU10 lampen niet met stem bediend. Alle anders kamers (met HUE lampen) werken zonder problemen.

Iemand een idee of dezeltde ervaring met Innr? Want op dit moment ben ik staat die lampen terug te sturen en toch voor HUE te gaan :(

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01
Integraties van Philips Hue werken niet met lampen van derden, alleen Philips Hue.

Tevens gecondoleerd met de aankoop van innr lampen, die zul je vaak opnieuw moeten koppelen.

• nicjongen
Holy crap, dan heb ik er dus geen reet aan, want dat is wat mijn zoontje graag wilt.. nou bedankt voor je snelle reactie en dan gaan ze rap retour

• nicjongen
jeroen3 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:03:
Integraties van Philips Hue werken niet met lampen van derden, alleen Philips Hue.

Tevens gecondoleerd met de aankoop van innr lampen, die zul je vaak opnieuw moeten koppelen.
Heb de Innr lampen vervangen voor die van HUE, maar het blijft hetzelfde probleem. Kan alle lampen bedienen behalve die nieuwe spots. Via de assistent werkt het allemaal wel, lampen zijn gekoppeld in Google Home.. Maar kan dus de twee nieuwe spots ook niet via voice bedienen :'(

Enig idee of iemand ervaring mee?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01
Heb je ze wel toegevoegd aan de juiste bridge?

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06

peer

oeps

Ik had hetzelfde met mijn rolluiken, ik heb daarom onder google home - automation zelf opdrachten aangemaakt, hierna kon ik ze wel via de commando's die ik gemaakt had bedienen

het is geen probleem, het is een uitdaging

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jeroen3 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:03:

Als ik aan Google of alexa vraag de lampen in de keuken aan te doen gaat de innr led strip toch echt automagisch mee met de Hue hanglamp hoor.
Dus geen idee waar die wijsheid vandaan komt 🤷

Ik heb 2 innr led strips die doen het al jaren prima en hebben een verhuizing (dus lostrekken) meegemaakt ook. En m'n rijtje innr smartplugs doen het ook prima, en zitten gewoon in m'n hue omgeving en dus ook in Google en alexa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nicjongen
jeroen3 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:03:
Heb je ze wel toegevoegd aan de juiste bridge?
Ja hoor zitten aan de juiste bridge.. Zoals gezegd lampen zichtbaar in Google home en kan ze via de assistent app bedienen, alleen niet via voice

• nicjongen
peer schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 14:16:
Ik had hetzelfde met mijn rolluiken, ik heb daarom onder google home - automation zelf opdrachten aangemaakt, hierna kon ik ze wel via de commando's die ik gemaakt had bedienen
Dat zou ik op zich ook nog kunnen proberen, maar het is toch vreemd dat alle lampen werken, behalve 1 kamer :S.. heb de kamer al hernoemd en al, maar niks werkt. Heb nu de bridge maar eens helemaal gereset en zal hem opnieuw toevoegen aan de home app, kijken wat er gebeurd

• nicjongen
Heb de bridge een hele reset gegeven, een nieuw Google en Philips HUE account gemaakt en de bridge hieraan gekoppeld. De Google Home app verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd. Het google account toegevoegd aan de Google Home App, nieuw huis aangemaakt en daarna HUE gekoppeld. Het koppelen gaat goed, ik zie alle lampen en ruimtes. Maar ik kan weer 1 kamer niet bedienen met voice (en heb nu weer de innr lampen erin gedraaid, omdat ik dacht dat moet toch wel werken)

Maar helaas nog steeds kon ik ze niet bedienen..

toen overgegaan op het Automation gedeelte in de home app. Met als starter "doe lampen Luc aan" en beide lampen geselecteerd om aan te zetten, maar helaas begreep Google het niet. Verander ik de starter naar "doe lampen Luuk aan" aan dan werkt het wel :S
Daarmee kan ik dus de kamer aan en uitschakelen, maar als ik "Kamer Luuk Rood" zeg dan krijg ik de melding dat beide lampen deze functionaliteit niet ondersteunen.. wat een gepiep :(

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:27
Worden de lampen wel als lampen gezien? Of als schakelaar (dat kan je in de home app zien aan het icoontje)

• nicjongen
Ja ze hebben hetzelfde icoon als andere GU10 spots van de slaapkamer van mijn andere zoon. En als ik daar zeg "slaapkamer x rood" dan werkt het als een trein

• nicjongen
Nou geloof het of niet .. maar ik heb de kamer in de HUE app hernoemd naar slaapkamer Luuk ipv Luc, een sync gedaan en nu werken alle commando's .. kan de kamer aan uit zetten, kleuren aanpassen alles..
en dat met de innr lampen

wat een gekloot zeg, dan zal Google wel ergens iets met taal lopen te kloten of zo :S

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 09:54
nicjongen schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:51:
Nou geloof het of niet .. maar ik heb de kamer in de HUE app hernoemd naar slaapkamer Luuk ipv Luc, een sync gedaan en nu werken alle commando's .. kan de kamer aan uit zetten, kleuren aanpassen alles..
en dat met de innr lampen

wat een gekloot zeg, dan zal Google wel ergens iets met taal lopen te kloten of zo :S
Dit is helaas iets wat bij Google nog niet helemaal lekker werkt. Zo hadden wij een ruimte 'Serre' als we zeiden: Hey Google, zet lampen serre uit' dan werd het niet begrepen. Lang gezocht samen met Google support en toen uiteindelijk de kamer Eetkamer genoemd en toen werd het wel herkend.

Innr lampen werken bij ons trouwens echt top! Hebben de Innr bridge en daaraan hebben we Innr en Hue lampen gekoppeld, merk eigenlijk geen verschil in de werking. Ik heb daarnaast nog 2 Sonoff schakelaars achter mijn schakelaars zitten en dat werkt ook top.
Pagina: 1