Onze aluminium pergola is op poeren gezet die niet groot genoeg/verkeerd stonden. Hierdoor slechts 2 gaten te benutten voor ankers. Helaas heeft monteur 2 ankers er al ingezet. Hoe krijg ik de andere zijde toch vast? iemand tips?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YnMTxT0IH2xrpt8Q8ZwQqxRw.jpg?f=user_large)
Gewoon een paar extra gaten boren op een plek waar de poer wel zit?AlexanderdeJ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:31:
Hoe krijg ik de andere zijde toch vast?
Inderdaad... dit. En als het echt niet anders kan, paar gaten boren op een andere plek. Als laatste het laten hoe het is, dat zijn je opties.Sethro schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:32:
Gewoon de monteur bellen dat dit prutswerk is en opnieuw mag?
[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 29-08-2024 11:36 ]
Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Zijn alle poeren op dezelfde manier fout? Zit het ding ook nog ergens aan een muur vast?AlexanderdeJ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:31:
Onze aluminium pergola is op poeren gezet die niet groot genoeg/verkeerd stonden. Hierdoor slechts 2 gaten te benutten voor ankers. Helaas heeft monteur 2 ankers er al ingezet. Hoe krijg ik de andere zijde toch vast? iemand tips?
[ Voor 21% gewijzigd door SirMemeAlot op 29-08-2024 11:57 ]
Zeker, fouten maken is menselijk. Maar als dit uitbesteed is (is me nog niet helemaal duidelijk vanuit posts TS) dan zou ik dit niet accepteren. Gezien de tijd waarin we nu leven wordt er voor dit soort klussen een godsvermogen gevraagd, en dan mag je (zeker van een professional!) ook een topprestatie verwachten. Daar valt dit imho niet onder.Cheesy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:54:
Inderdaad. Iedereen maakt wel eens een foutje en dit zit gelukkig niet in het zicht. Ik vind het onzin om dit opnieuw te maken. Als het constructief kan zo laten, anders met een betonbout vastzetten in nieuw gat.
De stevigheid moet een pergola niet uit de poten halen.AlexanderdeJ schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:53:
Het is een vrijstaande pergola. Ik vind hem nog wiebelen, voetplaat zit niet diagonaal met bijv 2 schroeven vast - dat zou al beter zijn.
[ Voor 0% gewijzigd door NACrat op 29-08-2024 12:27 . Reden: Typo ]
[ Voor 23% gewijzigd door jack zomer op 29-08-2024 12:27 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/
Met vriendelijke groet, William
Dan moeten we ook eerst vaststellen of dit in Nederland of België isD.deJong schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:22:
Ik zit eigenlijk te wachten op de eerste post waarin men de pergolaboer officieel schriftelijk in gebreke wil stellen en een koppeltje juristen van de rechtsbijstandverzekering in stelling wil brengen, zijn ze goed in hier.
Gewoon er twee gaten naast maken en dan zitten de door jou gewenst 4 ankers er in, het zal geen verschil maken behalve voor je gemoedsrust.
[ Voor 14% gewijzigd door Yucon op 31-08-2024 09:14 ]
Met de eis alles te verwijderen en nieuw te plaatsen conform afspraakD.deJong schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:22:
Ik zit eigenlijk te wachten op de eerste post waarin men de pergolaboer officieel schriftelijk in gebreke wil stellen en een koppeltje juristen van de rechtsbijstandverzekering in stelling wil brengen, zijn ze goed in hier.
Gewoon er twee gaten naast maken en dan zitten de door jou gewenst 4 ankers er in, het zal geen verschil maken behalve voor je gemoedsrust.
[ Voor 6% gewijzigd door AtomicShockwave op 31-08-2024 12:48 ]
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Ik niet. Dit omdat ik de rest van de constructie niet ken. Ook niet de hoe de rest eruit ziet en hoe dat allemaal bevestigt is. Die gok durf ik niet te nemen.FRANQ schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:01:
Ik zet overkappingen neer als beginnend eigen bedrijfje. En ik ben werkzaam als engineer bij een metaalbewerking bedrijf. Nu heb ik dit nog niet meegemaakt omdat ik te precies werk. Maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat dit nergens heen gaat. De poer is vooral ballast zodat de overkapping niet wegwaait. Die 2 bouten houden dat makkelijk.
Als ik de foto zo zie, is er ongeveer ruimte voor 5 mm zand en 15 mm tegel, wat qua ballast en stevigheid niet bijster veel zal toevoegen aan de neerwaartse druk. De omsluiting evenmin, dat wordt met een beetje zijwaartse beweging gewoon los gewrikt als je het er te strak tegenaan legt.vogelmans schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:45:
De constructie wordt veel stabieler als de vloer rond de palen is gelegd want dan worden de palen omsloten door tegels of stenen, al dan niet in cement of gestabiliseerd zand.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Hap!RonnieKo schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:40:
Even samenvatten:
- Er is een monteur geweest om de pergola te zetten;
- De staander(s) zijn maar met 2 bouten vastgezet omdat de poer verkeerd of te klein lijkt te zijn;
- TS vind het wankel staan;
- TS wil een oplossing hebben voor dit probleem;
- TS geeft niet aan of hij de monteur heeft gevraagd om het op te lossen;
- TS wil geen uitleg geven waarom de monteur het niet kan oplossen. Waarom hij het zelf wil doen;
Hier op het forum is zijn de reacties van:
- Zo en zo op te lossen;
- Niets doen want het gaat goed met twee bouten;
- De eerste reactie van "aansprakelijk stellen en juridische stappen is nog niet geweest";
- Geen oplossing voor het "niet stabiel" zijn;
- Vraag de monteur om het op te lossen;
Dat laatste is inderdaad eigenlijk het uitgangspunt. Als jij als klant iets niet goed vindt dan zal je eerst terug moeten naar het bedrijf c.q. monteur. Of ze het willen herstellen. Willen die niet dan heb je de keuze wat je verder wil gaan doen
- Zo laten: Niets doen en maar afwachten;
- Een andere monteur / bedrijf vragen om het op te lossen;
- Het bedrijf (inderdaad) "aansprakelijk" stellen en dan door bijten in de zaak om je gelijk te krijgen. Kost je veel tijd, moeite en mogelijk geld om je gelijk te krijgen. Daar zijn verzekeringen alla Rechtsbijstand voor die je kunnen adviseren en helpen.
- Zelf oplossen is ook een mogelijkheid. Dan moet je wel weten wat je doet. Waarom je het zo doet. En of je oplossing constructief een definitieve oplossing is.
[...]
Ik niet. Dit omdat ik de rest van de constructie niet ken. Ook niet de hoe de rest eruit ziet en hoe dat allemaal bevestigt is. Die gok durf ik niet te nemen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq