Keilbout draait door

Pagina: 1
Acties:

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Klussers,

Ik heb nog een laatste keilbout in een betonnen muur die ik wil vastdraaien.
Maar wanneer ik de moer aandraai dan draait de bout ook mee.
Ik heb geprobeerd om met een schroevendraaier in het kleine beetje schroefdraad te duwen tijdens het aandraaien, maar ook dat wil niet helpen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Als ik kijk naar het schroefdraad ziet dat er ook nog aardig uit.
Momenteel zitten 7 van 8 vast, ik weet niet hoe erg het is dat deze niet helemaal vast zit.
Moet ongeveer 125 kilo aanhangen. Zijn bouten van 14mm.
Volgens mij kunnen ze erg veel hebben, dus moet dat geen probleem zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwgvgD65e0K-NCyBowiO1ad1hhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqXoz3vsjDVpQrRQty4UXwNn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Moer er af, slijptol in de kop van het draadeind voor een gleufje. Daarna met platte schroevendraaier het draadeind vast houden terwijl je de moer aan draait met een steeksleutel.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Gat is waarschijnlijk net iets te ruim geworden.
Als je hem er nog uit kunt halen, kun je hem iets onder spanning zetten, dan het gat in duwen, zodat hij weerstand heeft, aandraaien, weer lossen en dan met de staalplaat er tussen weer aandraaien.

Over die 125kg, dat kan ook aan één keilbout hangen, maar dat hangt er wel vanaf hoe stevig de muur is, hoe het gewicht er aan hangt en of er beweging is zit. Zo dus niet zo veel over te zeggen.

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 21:44
Als het zo'n keilbout is met een soort vierkantvormig uiteinde kan je misschien iets tussen de ring en de plaat zetten zodat het schroefdraad zo veel mogelijk uitsteekt en de achterkant "pakt". Dan de moer aandraaien

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je gewoon aan de keilbout trekt terwijl je de ring tegenhoudt dan vouwen de vleugels uit en zet hij zich vanzelf vast. Dat is ook precies wat de moer doet als je hem aandraait, maar nu doe je het begin even zonder te draaien.

8 keilbouten van 14mm voor 125kg? Dat is meer dan genoeg, daar kun je inmiddels al makkelijk 1250kg aan ophangen. Fisher heeft van die tabelletjes, een plastic 8mm plugje kan geloof ik al 80kg dragen in beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:42
Waarom geen chemisch anker.?
https://lijmankershop.nl/...95lbJyCflLA18sMGb-eItEnCg

deze bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
bedankt voor de reacties, ik ga ze eens proberen!!
Pagina: 1