Vraag

• Hanztouch
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-04 09:24
Mijn vraag
Mij LG TV speelt via mijn netwerk prima mkv en andere bestanden af. Maar soms neemt hij het ondertitel bestand niet mee en kan ik via menu en sub ook geen keuze maken. Videobestand en srt bestand hebben dezelfde naam. Maar toch neemt hij hem niet mee. Kopieer ik de dir waar de bestanden instaan naar mijn Nas en speel ik dan via hetzelfde netwerk hetzelfde bestand af vanaf mijn nas dan heb ik wel ondertitels uit het srt bestand wat dezelfde naam heeft. Op de pc heb ik VLC als standaard mediaplayer. Op de tv is alleen eigen mediaplayer. Wie kent dit ook of wie heeft er tips . VLC kan ik ook streamen via netwerk maar dan wordt de ondertiteling ook niet meegenomem. Wel in VCL zelf op het pc scherm maar bij streamen naar tv en chromecast niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
... wordt hierboven al genoemd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Met Plex gaat het wel maar dat is zo bewerkelijk en Plex op TV is niet echt snel en soepel.

Alle reacties

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:07

eagle00789

Est. November 2005

Misschien kan het juiste model LG nog ff genoemd worden, want ivm de software kan dat nog verschil uitmaken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
geen idee maar ik kwam wel dit tooltje tegen waarmee je de srt kan muxen
misschien werkt het dan wel?

https://mkvtoolnix.download/downloads.html

edit: kwam ook dit tegen
Is the subtitle file encoded with the [ANSI] code?
➔ Change the encoding method to [ANSI], save the file, and play it.

If playback does not work even though the video (DivX) file name and the subtitle file name are identical, check if the subtitle file is [ANSI]-encoded.
Open the Windows Notepad, load the subtitle file, and save it as an ANSI format by selecting ANSI from the [Save As] menu.
In the case of [SMI] subtitles, playback is limited in the DLNA mode.

This guide was created for all models, so the images or content may be different from your product.
If the video file and subtitle file share the same name but the subtitle fails to play, it is possible that the subtitle file has an issue.
Additionally, the TV may not support subtitles if the video file codec is not compatible, even if it can be played on a computer.
Due to the limited memory capacity of a TV compared to a computer, the TV can only support up to 85% of the codecs available.
Video/audio files can work with your TV only when all four requirements (codec, resolution, extension, etc.) are met.
However, the screen resolution may vary depending on the connection status of the external device.

[ Voor 81% gewijzigd door laurens0619 op 29-08-2024 11:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit is een TV en heeft niet zoveel met Netwerken te maken, dus schopje van Netwerken naar TV en Beamers.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
Zijn het altijd dezelfde bestanden die de LG weigert?
SRT is een tekstbestand.
Mogelijk dat de indeling van de "probleem" bestanden iets afwijkt, waardoor de LG dat weigert (parse error), terwijl andere spelers wellicht iets meer resilient zijn?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:32
Mijn ervaring met de ingebouwde mediaspeler op LG tv's mbt .srt bestanden is dat je de subs beter in het videobestand kan hebben, doe je dat niet dan is er zover ik weet geen touw aan vast te knopen wanneer het wel en wanneer het niet werkt als ze er los bij staan.

Heb voor mijn buurman wel eens van rips voorzien van diverse blurays die hij had gekocht toen hij zijn eerste OLED had aangeschaft en graag een paar goede HDR en kleurrijke films wilde zien. Heb toen voor hem Pacific Rim 1 & 2 omgezet met exact dezelfde instellingen... deel 1 wilde de losse sub niet doen, deel 2 wel... leg maar uit. Daarna de subs met MKVtoolnix in de bestanden gezet en geen probleem.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:30
Makkelijkste is met mkvtools de ondertiteling te embedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 07:58
Hier draait een plex servertje die automatisch ondertitels downloadt, 99,9% van de films en series werken goed qua ondertiteling. LGC7 met webps 3.5, op de TV via de Plex app

[ Voor 15% gewijzigd door luuksnijmegen op 01-09-2024 22:01 ]

Pagina: 1