Cloud abbo nodig voor IP camera?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
IK heb een vraag over IP camera's. Wij willen onze hond trainen om langer alleen thuis te zijn. Hiervoor wordt aangeraden om een camera op te hangen waarmee je dus op afstand kan zien wat hij uitspookt en eventueel ook nog kan terug praten.

Nu zijn er verschillende camera systemen te krijgen zoals Eufy of Ring. Deze systemen bieden ook Cloud opslag aan via aanvullende betaalde services. Nu gaat het mij niet om de opslag van beeld materiaal maar wel om het realtime kunnen kijken van de beelden.
Mijn is dus: is een Cloud abbonnement ook nodig om alleen maar remote realtime de beelden te kunnen bekijken?

Beste antwoord (via Folkert op 29-08-2024 10:05)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
De eerste hit op google brengt mij hier: https://ring.com/nl/nl/su...be-to-a-Ring-Protect-Plan Eén keer scrollen brengt je bij "Is het Ring Protect-abonnement vereist?" en daar staat je antwoord.

Ik snap de use case alleen nog niet. Als je je hond wilt trainen om langer thuis te zijn dan hoef je toch alleen maar langer weg te gaan?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
De eerste hit op google brengt mij hier: https://ring.com/nl/nl/su...be-to-a-Ring-Protect-Plan Eén keer scrollen brengt je bij "Is het Ring Protect-abonnement vereist?" en daar staat je antwoord.

Ik snap de use case alleen nog niet. Als je je hond wilt trainen om langer thuis te zijn dan hoef je toch alleen maar langer weg te gaan?

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:45
Geen idee hoe het per merk geregeld is, maar ik heb diverse Ezviz camera's.
In elke cam zit een SD kaart voor de opslag, en ik heb geen cloud abbonement genomen.
Kan gewoon live kijkt, of terug kijken wat er op de SD staat.

Een en ander zal via een server lopen, maar ik bewaak nou niet bepaald staatsgeheimen ofzo...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:39
@Flans Ik heb denk ik verkeerd gezocht. Ik zie het idd staan bij een van de antwoorden:
"Functies als livebeeld, een livestream vanaf Ring-apparaten, zijn zonder abonnement beschikbaar op alle videodeurbellen en beveiligingscamera's." Daar was ik naar opzoek.

@hansie_k "Het zal via een server lopen" is precies wat ik me afvroeg.

Ik ga er dus vanuit dat alle camera's feitelijk de live beelden streamen via hun eigen servers. Je kan deze beelden dus opslaan met een abbo. Vooralsnog voor mij overbodig.

Dank!