• Nader12
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Hallo,

Aangezien mijn tv kapot is gegaan ben ik opzoek naar een nieuwe. Ik heb mij proberen te verdiepen in deze materie maar zou toch graag nog jullie mening horen. Ik ben gebonden aan 55inch dus daar kan ik niks aan veranderen. Ook wil ik graag een samsung (denk dat dat een goede keuze is) nu is het oled en qled verhaal mij wel duidelijk. Dit is gewoon wat je prettiger ervaard en lichtinvallen (lichte of donkere kamer)

Nu is de vraag....en ik wil niet meer dan 1200 uitgeven ook wel belangrijk.

mijn vragen: kun je beter een model uit 2023 nemen en dan eeen hoge serie , de 9. of beter een 2024 model en dan een iets lagere serie? en wat is nou daadwerkelijk het verschil in de series. dus de 8 en de 9.

ik orienteer mij nou een beetje op de 9 serie. wat is dan het verschil in 90, 92 3n 93 bijvoorbeeld, Ik zie zoveel verschillende items in de verschillende serie klassen.

Hartelijk dank alvast voor jullie input!

mvg
Noud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-09 14:44
Je kunt je vragen denk ik beter stellen in het aankoopadvies gedeelte. Je krijgt dan wat vragen die je op voorhand in kan vullen. Zo krijg je een beter advies. Misschien is Samsung voor jou het best maar wellicht zijn andere merken ook interessant. Bij de Samsung modellen moet je goed opletten, zie bv mijn topic over mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
Ik ga bijna altijd voor het "jaartje ouder", 'hoger model".
Ook de allernieuwste Samsung QD-OLED S95D van 2024 krijgt in Tweakers review het commentaar mee:

De Samsung S95D is in veel opzichten een kleine stap vooruit ten opzichte van de ook al indrukwekkende S95C van vorig jaar.

Echter, kijk je naar het prijsverschil tussen de C (2023) en de D (2024) dan praat je over EUR 1400 vs EUR 1850.
Voor mij betekent dat nagenoeg dezelfde TV, maar dan ruim EUR 450 goedkoper (25%)
Dit zie je heel veel met Samsung producten.
Zo ook bijvoorbeeld met hun telefoons (S23 vs S24)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD