Toon posts:

Mijn baybus project.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://members1.chello.nl/~j.schilstra1/baybus.html

De bovenste is mijn baysbus zoals ie nu is. De onderste is de eerste die afgekeurd is.

De bovenste die ik in gebruik ga nemen heeft drie LM317 spanningsregelaars waar van één in twee schakebare kanalen is gesplitst. Ook zitten er twee 12v uitgangen op. Dat betekend dus 4.5 Ampere op 12 V dus max 54 Watt aan fans.

Ik heb wat mecano erin verwerkt en een hele hoop poen. (Daar heb ik onderdelen voor gekocht.)

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Ik vind die onderste kwa lay-out mooier, alleen niet netjes gemonteerd..beetje scheef hier en daar.

Is die mecano van vroeger toch nog ergens goed voor.... >:)

-

Verwijderd

Topicstarter
Jah owk, maar eeh die blauwe schroefdingetjes... Daar kan je niks mee als je baybus in je kast zit, dus moest er een stekker syteem achter. De bovenste is een beetjes scheef, ik weet het. (komt ook gedeeltelijk door de scan.)

De bovenste kan meer fans trekken. Als je een 120mm sunon op 5 volt wil laten draaien heb je daarvoor al één lm317 spanningregelaar voor nodig.

De onderste heb ik over en is eventueel te koop.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
He de boven en achterkant ziet er wel vet uit.

Maar hoe de voorkant er uit ziet zie ik niet. Kan ook aan mij liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Voorkant heb ik ff toegevoegd.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hey koel man hebbie ook schema`s?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hehe ik heb me baybus ook net klaar. Komen binnenkort ook foto's van :)
wel leuk, wat kan die allemaal??

Verwijderd

Topicstarter
http://casemods.pointofnoreturn.org/vregtut/
Dat is het LM317 schema.

Neem wat tweepolige schakelaars, op de ene pool je LM317, op de andere je led met een 1000k weerstand ertussen.

Met een beetje natuurkunde moet het lukken.

Kosten... Ehmzz.. Veel :) Ik denk wel 125,- voor zo'n ding.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 23:12 schreef daNpy het volgende:
Hehe ik heb me baybus ook net klaar. Komen binnenkort ook foto's van :)
wel leuk, wat kan die allemaal??
Drie kanalen regelbaar van 1.25 tot 11.5 Volt. Een van die kanalen heb ik gesplitst in twee schakelbare kanalen met natuurlijk een ledje erboven. Verder heb ik er nog twee 12V uitgangen op gemaakt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op dinsdag 11 september 2001 23:15 schreef Guanoape het volgende:

[..]

Drie kanalen regelbaar van 1.25 tot 11.5 Volt. Een van die kanalen heb ik gesplitst in twee schakelbare kanalen met natuurlijk een ledje erboven. Verder heb ik er nog twee 12V uitgangen op gemaakt.
Heel leuk va 1,25 tot 11,5

lm317 ? dan haal je die 11,5 vast niet ...

en het gebied van 1.25 tot pakweg 5V heeft geen enkel nut want dan daait je fan toch niet meer ..

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 23:50 schreef Sine het volgende:
lm317 ? dan haal je die 11,5 vast niet ...
Jawel, heb het zelf gemeten en het werkt.
Op dinsdag 11 september 2001 23:50 schreef Sine het volgende:
en het gebied van 1.25 tot pakweg 5V heeft geen enkel nut want dan daait je fan toch niet meer ..
Heeft wel nut. Op 4v draaien ze ook nog wel. En de rest is gewoon "uit". Simpel toch?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik vind het wel een beetje scheef, die knopjes en die ledjes, voor de rest is het goed uitgevoerd (dat stekkersysteem achter voor de fans is goed bedacht :) )

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1