Welke verbinding van versterker met Oticon Connect TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BALBL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-06 10:41
Mijn vraag
Voor mijn gehoorapparaten gebruik ik een Oticon Connect TV apparaat die het audio signaal streamt.
Dat apparaat is nu aangesloten op de tape-out van de Roksan versterker. Werkt perfect voor bv tv spraak.
Bij moderne versterkers is geen tape out signaal meer.
Ik zie soms voorversterker of subwoofer uitgang.

Is een subwoofer uitgang (bv bluesound powernode 2i) bruikbaar ?
..
...

Beste antwoord (via BALBL op 30-08-2024 16:27)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Subwoofer lijkt mij niet handig.

Je zoekt een versterker met een (stereo) pre-out of line-out. Daar zal tegenwoordig meer in te vinden zijn dan met tape-out.

Maar als ik het zo zie zit er op het apparaat ook een optische ingang. Sommige versterkers hebben ook een optical out. Net als de meeste apparaten zoals de tv/ de tv box, etc. Die kunnen zonder versterker worden aangesloten.

En wellicht kan het hoortoestel ook via bluetooth worden verbonden. Dat kan wel via bijv de Powernode (of ook direct via een moderne tv).

[ Voor 15% gewijzigd door gelukkie op 28-08-2024 22:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:13
Subwoofer lijkt mij niet handig.

Je zoekt een versterker met een (stereo) pre-out of line-out. Daar zal tegenwoordig meer in te vinden zijn dan met tape-out.

Maar als ik het zo zie zit er op het apparaat ook een optische ingang. Sommige versterkers hebben ook een optical out. Net als de meeste apparaten zoals de tv/ de tv box, etc. Die kunnen zonder versterker worden aangesloten.

En wellicht kan het hoortoestel ook via bluetooth worden verbonden. Dat kan wel via bijv de Powernode (of ook direct via een moderne tv).

[ Voor 15% gewijzigd door gelukkie op 28-08-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een link naar de specs / plaatje van dat ding. En dan met name de aansluitingen op de achterkant.

Een gemiddelde versterker of receiver heeft een digitale uitgang, via hdmi danwel optisch of coaxiaal. Daar moet je iets mee kunnen doen. De vraag is wat je hebt qua aansluitingen.
Voor hdmi zou je met een audio extractor kunnen werken bijvoorbeeld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BALBL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-06 10:41
Bedankt beiden voor jullie reactie.

De Oticon Connect Tv heeft een analoge ingang voor tulp (RCA) stekkers
en een optische ingang (Toslink genaamd).
Het apparaat heeft geen hdmi ingang.

de link: https://www.oticon.nl/hea...roductId=139744&accessory

Ik begrijp dat een versterker optical output het signaal is waarmee de versterker versterkt.

Een bluetooth verbinding tussen de versterker en mijn iPhone zou ook kunnen maar is wat omslachtig om die elke keer te maken.
De gehoorapparaten hebben verschillende programma's die door een knopje op de apparaatje te kiezen zijn. Een van die programma's verbindt met de TV adapter.

Als de Connect TV verbonden is met het stuursignaal van de versterker kan ik elk audio in horen: niet alleen TV ( betere spraak ) maar ook bv een muziek stream (Sonos) etc.