Coaxkabel tuin geraakt met graven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik heb bij het opgraven van mijn riool een coaxkabel geraakt. Het gaat om een witte coaxkabel. Ik heb een KLIC-melding gedaan om te bekijken hoe de kabels lopen, maar deze is er niet op te zien. Hij komt uit de richting van mijn buren en lijkt in de hoek van de kruipruimte van de woonkamer naar binnen te gaan of er buiten vlak langs te lopen.
De coaxkabel van Ziggo ligt ergens anders en zou ook groen moeten zijn lijkt mij. Ik heb geen idee waar deze kabel voor zou kunnen dienen of gediend hebben. De oorspronkelijke bewoners die er vanaf het begin (eind jaren 70) gewoon hebben, geven aan dat er later geen kabels daar zijn getrokken. Heeft iemand enig idee? Ik zit er aan te denken om het maar zo te laten en het gat weer dicht te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Op welke diepte ligt die kabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
Misschien van een satellietschotel in de tuin?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Kan ook nog een kabel van een gemeenschappelijke antenne-installatie zijn die 'vroeger' gebruikt werden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
ik zou ook denken aan zo'n hark-antenne (of als je in een buurt woont waar mensen graat schotels hadden is dat ook een optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 07:10
De normale witte coax kabel is niet geschikt om in de grond te leggen, dus het is niet aannemelijk dat deze door een provider gelegd is.
Heb ook al eens witte Ziggo coaxkabel gezien met een groene lijn op de buitenmantel, maar het meerendeel is groen.
Kun je een foto uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cingero
djpeterl1 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:22:
De normale witte coax kabel is niet geschikt om in de grond te leggen, dus het is niet aannemelijk dat deze door een provider gelegd is.
Heb ook al eens witte Ziggo coaxkabel gezien met een groene lijn op de buitenmantel, maar het meerendeel is groen.
Kun je een foto uploaden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPab6I2LtqXO2vvVzDVeMqe0FCA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdpO6Tivi5kLTgNfWqjOm1YC.png?f=fotoalbum_large
40-50cm.
JukeboxBill schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:59:
Misschien van een satellietschotel in de tuin?
Heeft geen satellietschotel gestaan.
Yaksa schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:08:
Kan ook nog een kabel van een gemeenschappelijke antenne-installatie zijn die 'vroeger' gebruikt werden.
Dat zou inderdaad kunnen denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 07:10
Dat is een normale idd. Dus tja… verwijderen maar ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Witte coax is niet van een bedrijf, compleet negeren dus en lekker verder spitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:35
Je merkt vanzelf welke TV het niet meer doet :) Maar dit is geen kabel van een bedrijf die ze in de grond leggen. Daar zijn andere kabels voor. Zou inderdaad zoveel mogelijk verwijderen. Dan zie je ook waar hij naar toe loopt.

[ Voor 75% gewijzigd door RonnieKo op 29-08-2024 08:52 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:12
Denk ook niet dat die gebruikt wordt

Je zou ff kunnen meten of je aan 1 van de kanten spanning meet met een multimeter. Dan weet je al iets meer of die gebruikt werd :)
is technisch schijnbaar niet zo simpel :F

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 29-08-2024 11:33 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 22:43
Ergens een schoteltje gestaan toen card sharing nog in de mode was vermoedelijk.. Zoveel mogelijk eruit trekken en lekker verder.

Als je iemand zijn internet had gesloopt, had je die nu wel op de stoep immers

• cingero
Top, bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-09 08:47
De volgende keer eerst een melding doen, dat graaft een stuk fijner.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GroeneWandelaar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:00:
De volgende keer eerst een melding doen, dat graaft een stuk fijner.
Volgende keer eerst lezen voordat je reageert, dat houdt de boel een stuk gezelliger:
Ik heb een KLIC-melding gedaan om te bekijken hoe de kabels lopen

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
CodeCaster schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

Volgende keer eerst lezen voordat je reageert, dat houdt de boel een stuk gezelliger:

[...]
Dat heb ik gelezen. Als daar geen kabel staat terwijl je er wel eentje vind, dan kun je die gewoon weghalen. Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:11
GroeneWandelaar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Dat heb ik gelezen. Als daar geen kabel staat terwijl je er wel eentje vind, dan kun je die gewoon weghalen. Groetjes.
Je weet duidelijk niet hoe je om moet gaan met meldingen, graafwerk en toch nog onverwachts kabels en leidingen tegen komen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
Ivow85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:44:
[...]

Je weet duidelijk niet hoe je om moet gaan met meldingen, graafwerk en toch nog onverwachts kabels en leidingen tegen komen.
Zeker wel, je doet vooraf de check niet achteraf. Peace out. ✌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
Ivow85 schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:44:
[...]

Het is dan wel wat informatiever als je dat meteen even uitlegt. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
GroeneWandelaar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:26:[...]Dat heb ik gelezen. Als daar geen kabel staat terwijl je er wel eentje vind, dan kun je die gewoon weghalen. Groetjes.
Oh, vandaar die netwerkstoring vorige week. En bedankt hè...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

GroeneWandelaar schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Zou mooi worden als alle kabels die je tegenkomt welke niet bekend zijn weggehaald worden. Het is geen waterdicht systeem en geeft je geen vrijbrief om zomaar alles weg te halen.

Normaalgesproken meld je dit netjes en zorgt dat deze kabel in de toekomst WEL bekend is.
Komt u tijdens het graven achter afwijkingen in de kabel- of leidinginformatie? Denk aan:

De locatie van een kabel of leiding wijkt meer dan 1 meter af van de locatie op de kaart.
U ontdekt een kabel of leiding die niet op 1 van de kaarten staat.

Meld dit dan direct. Zo verbeteren we samen de kwaliteit en actualiteit van het kaartmateriaal voor alle gebruikers. Gebruik voor uw melding de Kadaster KLIC-viewer. Ga in het menu naar de optie 'Afwijking'. Selecteer de afwijking die u gevonden hebt en volg de aanwijzingen die u in de viewer krijgt.

Na uw melding kunt u verder met uw werkzaamheden.
In dit geval zal het wel goed gaan aangezien het een ongemarkeerde kabel is dus waarschijnlijk ooit zelf door iemand aangelegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Felyrion op 01-09-2024 15:22 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:11
vanaalten schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:03:
[...]

Het is dan wel wat informatiever als je dat meteen even uitlegt. 🙂
Elke kabel of leiding die niet op de KLIC-tekening staat wordt behandeld als een kabel of leiding die in gebruik is, totdat met zekerheid vastgesteld is dat de kabel/leiding buiten gebruik is.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1