Ok het zit zo, ik heb ergens 2 cd's van mandrake 8.0 gedownload. (dit is mijn eerste keer met linux trouwens) Ik had ze al eens geinstalleerd maar toen weer gewist omdat ik ze op een andere pc wou installeren die ik speciaal daarvoor wou gebruiken. Nu duurt het installeren zo ontzettend lang. Op mn 733 was het echt ontzettend snel geinstalleerd en op deze 300 (32 mb-ram) echt heel erg langzaam, in de uren, zelfs in text-mode. Licht dit aan m'n cd of heeft dit misschien nog een andere oorzaak, is mandrake daar te zwaar voor?
Begin eens met een minimale install
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Heb je soms een adaptec scsi kaart, waar je cdrom aan hangt?
Mandrake 8.0 gebruikt kernel 2.4.3, waar de adaptec driver niet lekker van is.
Als je geluk hebt installeert hij wel, maar ja, wel langzaam dus.
Wat je kunt proberen (al weet ik niet hoe je dat bij de installatie doet) is de oude adaptec driver gebruiken.
Iets als aic7xx-old ipv aic7xx.
Als het echt niet werkt zou je de beta3 van mandrake 8.1 kunnen gebruiken, die schijnt wel aardig goed te zijn. Of wachten op de definitieve 8.1.
Mandrake 8.0 gebruikt kernel 2.4.3, waar de adaptec driver niet lekker van is.
Als je geluk hebt installeert hij wel, maar ja, wel langzaam dus.
Wat je kunt proberen (al weet ik niet hoe je dat bij de installatie doet) is de oude adaptec driver gebruiken.
Iets als aic7xx-old ipv aic7xx.
Als het echt niet werkt zou je de beta3 van mandrake 8.1 kunnen gebruiken, die schijnt wel aardig goed te zijn. Of wachten op de definitieve 8.1.
Dat zijn betere berichten bedankt, zal dan moeten wachten op 8.1