Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik gebruik de PC voor CAD applicaties (Revit, Navisworks en Solibri).
Wat mag het systeem gaan kosten?
3 tot 4k of minder als het kan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De applicaties die ik gebruik draaien allemaal op single core, dus m.i. heb ik niet heel veel aan multiple core en vandaar lijkt de keuze voor AMD logisch. De videokaart heb ik niet zo hard nodig, ik ben niet van plan om renders te maken o.d. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC laat ik altijd aanstaan, zodat ik er ook van een afstand bij kan. Dus als we iets kunnen optimatiseren voor geluid of energie verbruik zou dat mooi zijn
Ga je overklokken?
Ja vind ik wel interessant. Heb het nog nooit gedaan, maar lijkt me leuk om me er eens in te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
kunnen jullie mij vertellen waarom de keuze in de best buy guide valt op Ryzen 7 7800X3D en niet AMD 9 7900X3D of de AMD 9 7950X3D. De die laatste wordt bij de suggesties voor upgrades nog wel aangegeven als je meer verwacht van multithreading, maar de kloksnelheid van beide AMD 9's zijn hoger dan die van 7.
Ook ben ik nog benieuwd hoe jullie denken over de processorkoeler, is deze ook voldoende voor de AMD9 of hebben jullie nog een betere variant? Ook met de mogelijkheid voor overklokken nog in het achterhoofd.
Als laatste, ik zou graag nog wat op de videokaart willen besparen. Hebben jullie hier nog een goedkoper alternatief voor? Kan ik simpelweg de best buy guide van een goedkoper systeem erbij pakken? Dan kom ik uit op de ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6
de lijst van de best buy guide;
ik gebruik de PC voor CAD applicaties (Revit, Navisworks en Solibri).
Wat mag het systeem gaan kosten?
3 tot 4k of minder als het kan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De applicaties die ik gebruik draaien allemaal op single core, dus m.i. heb ik niet heel veel aan multiple core en vandaar lijkt de keuze voor AMD logisch. De videokaart heb ik niet zo hard nodig, ik ben niet van plan om renders te maken o.d. .
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC laat ik altijd aanstaan, zodat ik er ook van een afstand bij kan. Dus als we iets kunnen optimatiseren voor geluid of energie verbruik zou dat mooi zijn
Ga je overklokken?
Ja vind ik wel interessant. Heb het nog nooit gedaan, maar lijkt me leuk om me er eens in te verdiepen.
Wat verwacht je van ons?
kunnen jullie mij vertellen waarom de keuze in de best buy guide valt op Ryzen 7 7800X3D en niet AMD 9 7900X3D of de AMD 9 7950X3D. De die laatste wordt bij de suggesties voor upgrades nog wel aangegeven als je meer verwacht van multithreading, maar de kloksnelheid van beide AMD 9's zijn hoger dan die van 7.
Ook ben ik nog benieuwd hoe jullie denken over de processorkoeler, is deze ook voldoende voor de AMD9 of hebben jullie nog een betere variant? Ook met de mogelijkheid voor overklokken nog in het achterhoofd.
Als laatste, ik zou graag nog wat op de videokaart willen besparen. Hebben jullie hier nog een goedkoper alternatief voor? Kan ik simpelweg de best buy guide van een goedkoper systeem erbij pakken? Dan kom ik uit op de ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6
de lijst van de best buy guide;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 388,- | € 388,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 174,80 | € 174,80 |
1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 4080 SUPER 16GB OC LED TF VERTO | € 1.049,- | € 1.049,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 111,59 | € 111,59 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold i Multi | € 129,14 | € 129,14 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 229,99 | € 229,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.224,27 |