Series op netflix zijn ineens verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADelaar1976
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste,

Sinds afgelopen weekend zijn er ineens een aantal series niet meer te zien op mijn netflix account. Ik dacht in eerste instantie aan een storing, dus dacht er niet teveel over na, ondanks dat mijn dochter graag weer naar Gilmore Girls wil kijken.

Vandaag werkt het nog steeds niet, dus ik heb netflix gebeld. Allerlei dingen geprobeerd, waaronder de pc rechtstreeks op het modem aansluiten (dus de router er tussenuit) en dan werkt het wel. Telefoon via 4/5g werkt ook prima, alle series zijn dan te zien, echter zodra ze via het thuis wifinetwerk op internet gaan, dan weer niet. Bij netflix denken ze dat er wellicht een VPN of proxyserver in mijn router aanstaat, maar ik heb geen enkele instelling gewijzigd en vorige week werkte het nog wel. Ik vermoedde dus een defect aan mijn router en net even naar de winkel gereden om een nieuwe te halen.

Helaas ook met de nieuwe router krijg ik bij bv Gilmore Girls of The Walking Dead enkel bij zoeken de afbeelding te zien van de serie en de optie een melding aan te zetten.

Iemand dit ook wel eens meegemaakt of heeft iemand de oplossing? ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wellicht ziet Netflix jou ip als buitenlands. Wat zeggen geo websites als:

https://www.iplocation.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADelaar1976
IP4 zegt Zwolle, IP6: not detected

• ADelaar1976
Gisteravond rond 22:30 werkt alles ineens weer. Ik vermoed toch dat er iets niet goed heeft gezeten bij Netflix zelf... jammer dat ik daar een nieuwe router voor heb aangeschaft.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 11:01
Dit klinkt als Netflix dat denkt dat je je account buitenshuis gebruikt of deelt. Ik had dit toen ik tijdelijk 2 weken in een vakantiehuisje zat. De serie die ik aan het bingen was deed het precies niet.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 19:54
ADelaar1976 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:25:
Gisteravond rond 22:30 werkt alles ineens weer. Ik vermoed toch dat er iets niet goed heeft gezeten bij Netflix zelf... jammer dat ik daar een nieuwe router voor heb aangeschaft.
Snap ook niet waarom je dat überhaupt hebt gedaan.

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:23

mmniet

De beetje weter

het is goed dat je dingen zelf geprobeerd hebt en ook contact hebt gezocht met Netflix. Het is wel wat rigoreus om een nieuwe router te kopen inderdaad. Het enige wat die 'verkeerd' zou kunnen doen is een ip van het buitenland halen, maar dan moet je al snel iets ingesteld hebben als een vpn of iets dergelijks. Stel dat je een buitenlands ip had gekregen, dan moet het naast dit soort instellingen altijd gezocht worden bij je provider en een tip voor de volgende keer om eerst hier te vragen voordat je overgaat tot aanschaf van nieuwe hardware als het slechts een gok is dat die het probleem veroorzaakt. Zonde van het geld, maar ja, ook weer van geleerd.

Wat de oorzaak ook is, je kunt weer lekker netflixen met je gezin thuis. het kon van alles zijn, ik vermoed dat het of een netflix hickup was of iets in je provider dat je misschien een vreemd extern ip had gekregen.

wat dit soort geo-afhankelijke diensten eigenlijk moeten doen is tonen in welke regio je zit, dan zou het oplossen van dit issue ook makkelijker maken.

[ Voor 8% gewijzigd door mmniet op 29-08-2024 08:12 ]

It's me Mario

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ADelaar1976 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 06:25:
neem aan dat je de router gewoon kan retouneren als je hem net gekocht hebt
Pagina: 1