DigiD-app ondersteunt vanaf 16 september biometrisch inlogge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
@Hayte, betreft nieuws: DigiD-app ondersteunt vanaf 16 september biometrisch inloggen op Andr...

Uit het artikel:
De DigiD-app ondersteunt vanaf 16 september de vingerafdrukscanner van Android- en iOS-telefoons, en Face ID van iOS-toestellen.
Vraag in de reacties: Waarom zou face-id niet werken op Android? Op mijn Google Pixel 9 werkt dat gewoon.

Antwoord: Klopt, dat is een fout in het Tweakers-artikel. Logius meldt in het originele bericht dat je een vingerafdrukscanner of face ID kunt gebruiken, zowel in Android als in iOS:
Het is mogelijk biometrische toegang (vingerafdruk en face-id) tot de DigiD app in te stellen en te gebruiken, in plaats van de DigiD app pincode. Dit geldt voor iOS toestellen en Android toestellen die daartoe de mogelijkheid hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomatoman op 28-08-2024 19:58 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:55

Hayte

Nieuwsredacteur
'Een fout'... Face ID is een systeem van Apple, niet een generiek systeem. Ik begrijp daarom ook niet waarom Logius het Face ID zou noemen als ze gewoon gezichtsherkenning bedoelen. Aan de andere kant is gezichtsherkenning bij Android-toestellen lang niet even nauwkeurig, dus kan ik me voorstellen waarom ze dat bij Logius niet zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Daar heb je een punt. We gaan het vanzelf merken, inclusief of dit ook op (niet door Logius genoemde) iPadOS-apparaten gaat werken.

Een goede grap mag vrienden kosten.