Borrelend geluid toilet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Lieve mensen,

Gisteren is er iemand langsgekomen voor een klusje in het toilet en hij heeft doekjes door het toilet gespoeld.

Ging om een poetsdoek, zie
https://www.wibra.nl/asso...44-44ff-bc88-cb7bc0cb107b

Had nog aangegeven dat het niet handig is, maar hij gaf aan dat ze dit vaker doen en dat het geen probleem oplevert als je een paar keer doortrekt.
Sindsdien wel veel water gebruikt, toilet, wasmachine, douche, vaatwasser, niks naar boven gekomen.
Echter hoor ik wel heel af en toe borrelend geluid uit het toilet. Dit is het punt dat het dichtst op de hoofdriolering zit aan de straatkant.

Is het handig om iemand te laten komen of bekommer ik mij nu om niets? Kan zo'n poetsdoek uberhaupt met de tijd mee afbreken? Voor de rest ben ik zeer voorzichtig, ik spoel geen etensresten, grote hoeveelheden, vochtige doelen vet etc. door het toilet/afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51
Dit zijn die doekjes waardoor de pomp vastloopt aan het einde van de rioolpijp. Bij jou spoelt het zonder problemen door, maar aan het einde is het een klont touw geworden. Niet van 1 doekje.

[ Voor 5% gewijzigd door BiLLY_daKid op 28-08-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
BiLLY_daKid schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:44:
Dit zijn die doekjes waardoor de pomp vastloopt aan het einde van de rioolpijp. Bij jou spoelt het zonder problemen door, maar aan het einde is het een klont touw geworden. Niet van 1 doekje.
Bedankt voor je reactie, maar wat betekent dit nu precies?
Is de pomp mijn verantwoordelijkheid of gedeeld met de hele straat en kan het verder voor mij kwaad wat betreft een lekkage of overstroming?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:58
Je zal vast geen minigemaaltje in de tuin hebben staan. Dat is meer voor het buitengebied. Je zit met je hele woonwijk op een gemaal (pomp) die zorgt ervoor dat het water naar de zuivering gepompt / geperst wordt. Die willen vast te komen zitten van teveel doekjes en ander vuil wat niet in het riool hoort.

Over jouw probleem: Je hebt mogelijk ergens een beginnende verstopping zitten. Mogelijk deels door die doekjes. Vraag de huisaansluiting op bij je gemeente. Dan graaf je het ontsluitingsputje op. Dan kan je zien of het water daar goed wil wegstromen. Staat het vol water: dan is probleem tussen de erfgrens en het hoofdriool. Vaak lost de gemeente het dan op. Als het ontstoppingsstuk leegstaat en weinig water door: dan is het jouw probleem en mag je het oplossen.

Je kan ook een rioolontstoppingsbedrijf bellen en vragen of die kijken en oplossen.

[ Voor 0% gewijzigd door RonnieKo op 29-08-2024 06:56 . Reden: typo ]