Opties suneditor instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marloes00
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Ik heb in het cms deel van een website (gemaakt met WYSIWYG Web Builder) de Suneditor als rich texteditor gebruikt. Het lukt me alleen niet om de instellingen zo erin te krijgen dat er afbeeldingen, video- en audiobestanden geüpload kunnen worden. Als ik dat nu probeer gebeurt er helemaal niets. Ik heb het vast niet goed gedaan maar kom er niet uit hoe ik het werkend krijg.

Ik heb nu de volgende code bij de editor instellingen staan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
    "mode": "classic",
    "rtl": false,
    "colorList": [
        [
            "#ff0000",
            "#ff5e00",
            "#ffe400",
            "#abf200"
        ],
        [
            "#00d8ff",
            "#0055ff",
            "#6600ff",
            "#ff00dd"
        ]
    ],
    "imageUploadUrl": "/uploads/image/",
    "videoFileInput": true,
    "videoUploadUrl": "/uploads/video/",
    "audioFileInput": true,
    "audioUploadUrl": "/uploads/audio/",
    "tabDisable": false,
    "shortcutsHint": false,
    "mediaAutoSelect": false,
    "buttonList": [
        [
            "undo",
            "redo",
            "bold",
            "underline",
            "italic",
            "strike",
            "subscript",
            "superscript",
            "fontColor",
            "hiliteColor",
            "removeFormat",
            "outdent",
            "indent",
            "align",
            "horizontalRule",
            "list",
            "table",
            "link",
            "image",
            "video",
            "audio",
            "fullScreen",
            "codeView",
            "preview",
            "save",
        ]
    ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Wat bedoel je met niks. Krijg je geen knop, geeft javascript een error, is er een probleem met installeren, doet de javascript een poging tot een upload naar een locatie en geeft die een niet OK message terug (httpcode 400-500?).

Momenteel is het lastig te zien waar het mogelijk mis gaat bij je. Mijn gok is dat de upload functie naar de server dat niet werkt. Hoe dan ook, kan je wat meer informatie geven over de mogelijke foutmeldingen/logs die relevant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
We gaan inderdaad meer informatie nodig hebben, met name hoe je dit serverside afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat @P-Storm en @Cartman! zeggen: je zult (héél veel) meer informatie moeten geven willen we je kunnen helpen. Die vragen die er staan wanneer je een nieuw topic opent staan er niet voor niets:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Verder een gokje:
JavaScript:
1
2
3
4
5
"imageUploadUrl": "uploads/image/",
...
"videoUploadUrl": "/uploads/video/",
...
"audioUploadUrl": "/uploads/audio/",
Die url's bestaan en accepteren POST's? En waarom heeft die eerste een relatief pad en die andere twee een absoluut pad?

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 28-08-2024 21:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• marloes00
  • Niet online
Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb wel degelijk de vragen in het nieuwe topic gebruikt om mijn bericht te maken. Maar blijkbaar toch niet voldoende informatie gegeven, sorry! Maar ik doe dit instellen van de texteditor voor het eerst en heb weinig ervaring met javascript. Ik stel ook voor het eerst een vraag op dit forum. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
Wat bedoel je met niks.
Nou, eigenlijk precies dat :) : niks. Foutmeldingen zijn ingeschakeld, maar ik krijg geen foutmelding, er verschijnt geen afbeelding in het te bewerken artikel en er zit ook niets in de upload map. Na bevestigen van het venster waarmee je de te uploaden afbeelding lokaliseert, sluit dit venster en zie je heel even een ronddraaiend cirkeltje, maar dat verdwijnt vrijwel direct weer.
Die url's bestaan en accepteren POST's?
De mappen bestaan op de server. Even een hele domme vraag: Hoe controleer ik of en/of stel ik in dat de mappen posts kunnen ontvangen? Ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb voor mijn zus een fileuploader in het cms deel van haar website verwerkt en die werkt eigenlijk prima; ik geloof niet dat ik daarvoor iets ingesteld heb op de server.
En waarom heeft die eerste een relatief pad en die andere twee een absoluut pad?
Dat is denk ik fout gegaan met knippen en plakken. Het eerste schuine streepje was weggevallen bij de eerste. Ik heb het even aangepast in de code van mijn post. Het staat online met het streepje erin.
We gaan inderdaad meer informatie nodig hebben, met name hoe je dit serverside afhandelt.
Hopelijk ben ik nu duidelijker geweest. En anders....vraag alsjeblieft wat je precies wilt weten. Ik vind het echt super fijn dat jullie mee willen denken!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zou je meer info kunnen delen over 'WYSIWYG Web Builder' en 'Suneditor'? Heb je links hiervoor waar we naar kunnen kijken?
De eerste is namelijk een heel generieke term, en 'web builder' voorspelt al niks goeds. Dat klinkt als een tool om snel/gemakkelijk een website in elkaar te klikken, en daar komt enkel en alleen rotzooi uit.
Suneditor, is dat deze? Waarom heb je hiervoor gekozen, en niet een van de vele gangbaardere WYSIWYG editors, zoals Quill, TinyMCE of CKEditor?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
marloes00 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:41:
Nou, eigenlijk precies dat :) : niks. Foutmeldingen zijn ingeschakeld, maar ik krijg geen foutmelding, er verschijnt geen afbeelding in het te bewerken artikel en er zit ook niets in de upload map. Na bevestigen van het venster waarmee je de te uploaden afbeelding lokaliseert, sluit dit venster en zie je heel even een ronddraaiend cirkeltje, maar dat verdwijnt vrijwel direct weer.
Je kunt in je Dev Tools van de browser in de Console en Network tab eventuele foutmeldingen en requests naar de server zien.
De mappen bestaan op de server.
Een map aanmaken is niet voldoende, er moet een server side component (in bijv PHP, Node, .NET) draaien die de upload accepteert en op de server wegschrijft in een map. Als je dit niet hebt gaat het sowieso niet werken om uploads te accepteren.
Even een hele domme vraag: Hoe controleer ik of en/of stel ik in dat de mappen posts kunnen ontvangen? Ik heb hier geen ervaring mee. Ik heb voor mijn zus een fileuploader in het cms deel van haar website verwerkt en die werkt eigenlijk prima; ik geloof niet dat ik daarvoor iets ingesteld heb op de server.
De buitenwereld mag niet zomaar op jouw server bestanden schrijven, zou een mooie boel worden :D Je brengt me wel in de war; je zegt dat er een file uploader is, die doet het prima maar toch niet :?

Ik kom bij die Suneditor tegen dat images ook als base64 verwerkt kunnen worden als je file uploads uit hebt, misschien is dat in jouw geval voldoende. Dan heb je geen video en audio dus.

• marloes00
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Sorry voor mijn trage reactie. Maar er is iets tussendoor gekomen, waardoor ik momenteel even geen tijd heb ermee verder te gaan. Maar ik hoop er binnenkort weer rustig naar kijken. Wordt dan vervolgd dus :-)!
Pagina: 1