Updates (ook) aangeven in het artikel ipv alleen onderaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-05 13:49
Klein voorbeeld, dit artikel heeft 2 updates gehad. Sommige artikelen bij zich snel ontwikkelende zaken krijgen nog vaker updates. Als je dat beide voorgaande keren al gelezen hebt, moet je in de tekst gaan zoeken naar waar de update precies staat.

Zou het voor de leesbaarheid misschien mogelijk zijn om een kleine indicatie van een update toe te voegen bij het gedeelte dat geüpdatet is? Een klein rood bolletje, pijltje, geen idee hoe je dat moet vormgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
Hier gaat het om de aanpassing van een enkel woord en wordt uit de update onderaan het artikel gelijk duidelijk wat er verandert is. Bij artikelen met meerdere grote inhoudelijke updates zou het fijn zijn om een indicatie te krijgen waar de veranderingen staan. Scheelt toch weer zoeken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik worstel hier wel een beetje mee hoor. We hebben onlangs nog eens besproken wat we met updates doen, maar dat gaat meer over wanneer we die informatie überhaupt in het artikel zetten (inmiddels doen we dat bij iedere inhoudelijke aanpassing). We zetten 'update' in de kop als dat past, maar dat is meestal niet het geval.

Hoe we updates weergeven bij 'breaking news' zoals dit vind ik moeilijk. We hebben sowieso geen goede manier om dat in ons cms weer te geven, dus een visuele indicator is er niet tenzij we zelf wat markup bij elkaar gaan kloppen - en daar is niemand fan van :) Bovendien: soms voegen we een hele alinea toe met nieuwe info, maar andere keren moeten we een woord of zin aanpassen of slechts een quote toevoegen. Dat zijn veel kleinere wijzigingen. Dan wordt een artikel al snel chaotisch. Daarom denk ik dat de huidige manier van werken, met updates onderin die uitleggen wat er is toegevoegd of aangepast, het beste is.

Overigens komt dit maar heel weinig voor. We kiezen er meestal voor om te wachten tot alle feiten bekend zijn voor we iets posten, dan zijn we vaak liever wat later maar meteen volledig dan dat we snel zijn maar met slechts een zin. Deze situatie (en eerdere zoals CrowdStrike) zijn dan ook uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
Bedankt voor je uitleg @TijsZonderH , ik begrijp inderdaad dat het een lastig vraagstuk is, zeker qua visuele vormgeving en hoe je dan zorgt dat het een mooi artikel blijft. Misschien is bij breaking news een liveblog-achtige markup van het artikel een idee? Gewoon alle nieuwe info in chronologische volgorde ipv alinea's toevoegen/herschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:59

3_s

Kleine aanpassingen gaan goed, volgens mij.
Echter, als er een grotere aanpassing is, zou ik het fijn vinden mocht het nieuwsartikel ook opnieuw bovenaan in de lijst komen. Waarbij de afweging tussen detail en fundamentele aanpassingen flou is.
Nu scan ik de frontpage tot het eerste artikel van het vorige bezoek en dan gebeurt het dat ik deze mis.

Is dat een mogelijkheid?
Pagina: 1