Ik heb een robotmaaier die van het ene gebied naar het andere moet. Tussen de gebieden zit een hek die onze hond tegen houdt.
Nu wil ik een soor automatische deur maken die open gaat zodra de robot er bijna voor staat en achter hem gelijk weer dicht gaat.
Een bewegings sensor werkt niet want dan gaat hij bij onze hond ook open.
Iets met aanraak sensoren zal ook niet werken omdat dan de deur niet snel genoeg open gaat.
Nu zit ik te denken aan een detectielus. Maar omdat de maaier grotendeels plastic is vraag ik me af of hier iets werkbaars van te maken is.
Toen dacht ik aan een metaaldetector. Als hij daar over heen rijd dan zal er toch wel iets van een signaal opgepikt worden.
Alleen hebben de detectoren niet een aan/uit signaal. Deze hebben over het algemeen een meter die uit slaat en eventueel geluid geven over de hoofdtelefoon.
Van deze signalen zou ik dus een aan/uit signaal moeten maken.
Ben benieuwd of iemand hier weet hoe ik dit zou kunnen doen.
Of wellicht kan iemand me vertellen hoe een detectielus eventueel wel zou kunnen werken.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat het een fortuin kost.
Ben benieuwd, alvast bedankt voor het mee denken.
Nu wil ik een soor automatische deur maken die open gaat zodra de robot er bijna voor staat en achter hem gelijk weer dicht gaat.
Een bewegings sensor werkt niet want dan gaat hij bij onze hond ook open.
Iets met aanraak sensoren zal ook niet werken omdat dan de deur niet snel genoeg open gaat.
Nu zit ik te denken aan een detectielus. Maar omdat de maaier grotendeels plastic is vraag ik me af of hier iets werkbaars van te maken is.
Toen dacht ik aan een metaaldetector. Als hij daar over heen rijd dan zal er toch wel iets van een signaal opgepikt worden.
Alleen hebben de detectoren niet een aan/uit signaal. Deze hebben over het algemeen een meter die uit slaat en eventueel geluid geven over de hoofdtelefoon.
Van deze signalen zou ik dus een aan/uit signaal moeten maken.
Ben benieuwd of iemand hier weet hoe ik dit zou kunnen doen.
Of wellicht kan iemand me vertellen hoe een detectielus eventueel wel zou kunnen werken.
Uiteraard is het niet de bedoeling dat het een fortuin kost.
Ben benieuwd, alvast bedankt voor het mee denken.