Ducky One TKL Series 2 - enkele toets werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennek[]
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 11:50
Mijn vraag
Ik gebruik al een tijd een Ducky One TKL Series 2 toetsenbord. Nu kwam ik er alleen achter dat er 1 toets niet werkt. Gaat on de pijltjes toets naar rechts. Heb ooit keer na schoonmaken de keys te nat terug gedaan op het toetsenbord. Toen zijn een paar toetsen gaan roesten. Deze heb ik ooit los gehaald en schoon gemaakt en weer terug gezet.
Om dit op te lossen heb ik volgende stappen geprobeerd maar nog geen succes gehad.

- Keycap verwijderd en schoon gemaakt
- Switch (MX Brown) los gesoldeerd en bekeken, Werkt naar behoren
- Diode van de switch na gemeten
- firmeware update
- Switch tijdelijk door verboden aan andere toets (pijl beneden). Dan zie ik geeft in drukken van pijl recht een pijl naar beneden signaal.
- spanning bekeken op de diode, vergeleken met wel werkende toetsen. geen verschil gevonden.

Nu weet ik niet meer zo goed wat het probleem kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee ? Of mogelijk een PCBA layout van een ducky of algemene layout ?

Wil nog andere kant van PCB bekijken maar dat moet ik alle toetsen los solderen. Iets waar ik nog niet direct blij van word.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_kVDoABu6ZqJv9cRt5h8HyOPbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c137h9u4DIb9SM1OstysQlIf.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 en 10 (werk en prive PC) beide werkt de toets niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hennek[] op 28-08-2024 14:39 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennek[]
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 11:50
Heb nog even weet gekeken naar wat ander PCB layouts. Gevoel was dat de COL of ROW van de toets niet goed zat.

Na wat proberen heb ik de grond doorverbonden naar de page down en nu werk het weer. Blijkbaar heb ik de PCB beschadigt toen ik de PageDown toets heb los gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GyoHxSm_VknKlR-AQOPKa80WQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GUZMpHPCKt59DFULedZtvUVB.jpg?f=fotoalbum_largeHennek\[] in "Ducky One TKL Series 2 - enkele toets we..."

Probleem is opgelost, vraag mag dicht.

[ Voor 49% gewijzigd door Hennek[] op 28-08-2024 14:38 . Reden: Probleem opgelost, vraag mag gesloten worden ]