Quooker in combinatie met een ander merk mengkraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30

pposthoorn

Constructeur

Topicstarter
In mijn nieuwe keuken wil ik graag een losse Quooker kokendwater kraan naast een warm/koud water mengkraan met flexibele kop. Dit is niet een combinatie die Quooker aanbiedt (je moet kiezen tussen de Flex, waar kokend water in de mengkraan geïntegreerd zit, of bvb de Nordic Twintap, maar dan heb je geen flexibele kop aan de mengkraan).

Nu heb ik het volgende bedacht:

Ik koop een Quooker COMBI+ Nordic Round RVS en een Grohe Concetto 31483DC2 en los een Quooker 31.099.00 Boiler Mengventiel.

Volgens mij kan ik dan het mengventiel aan de Combi+ hangen, de Nordic single kraan direct aan de combi en de Grohe mengkraan aan de koudwaterleiding en het Quooker mengventiel voor warm water uit de Combi. Kan iemand bevestigen dat dit werkt?

Bonusvraag: Zit er bij de gelinkte Combi+ Nordic al een mengventiel of moet ik die inderdaad los aanschaffen?

Beste antwoord (via pposthoorn op 28-08-2024 23:06)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Volgens de installatiehandleiding lijkt je mengventiel gewoon bij de boiler te zitten:
https://manuals.quooker.c...n%20en%20reservoirs_1.pdf

Boilers en kranen zitten zover ik weet ook altijd in losse dozen.

Op pagina 14 staat verder hoe eea aangesloten moet worden, of het nu een losse Quooker mengkraan is over een Grohe maakt verder niet uit, voordeel van de Quooker kranen is dat ze qua stijl en kleur passen.
Het RVS van de Quooker kan qua uitstraling namelijk wat afwijken van de rvs-look van de Grohe kraan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:26
Volgens de installatiehandleiding lijkt je mengventiel gewoon bij de boiler te zitten:

Op pagina 14 staat verder hoe eea aangesloten moet worden, of het nu een losse Quooker mengkraan is over een Grohe maakt verder niet uit, voordeel van de Quooker kranen is dat ze qua stijl en kleur passen.
Het RVS van de Quooker kan qua uitstraling namelijk wat afwijken van de rvs-look van de Grohe kraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:30

pposthoorn

Constructeur

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:08:

Bedankt voor de bevestiging! Fijn dat het mengventiel er al gewoon bij zit, scheelt toch weer 85 euro :)