Standaard Windows mappen verplaatsen lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 20:43
Ik heb een nieuwe pc gebouwd en heb daar een cleane Windows 11 Home op geïnstalleerd.
Ik heb een C-schijf voor het OS en de apps en 2 extra HDDs voor de data.
Ik wil dus op 1 HDD de standaard folders: "Muziek", "Afbeeldingen" en "Downloads" zetten.
Op de 2de HDD komt dan "Video's" en "Documenten".
Nu is het me gelukt om dat voor "Video's in orde te krijgen. Maar voor b.v. "Afbeeldingen" en "Documenten" lukt het niet.
Ik krijg de melding: "Kan de map niet verplaatsen omdat er zich een map in dezelfde locatie bevindt die niet kan worden omgeleid. Toegang geweigerd."
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bm4YbmaYACSZzruCJkXviWpaIMA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nczt4pOAg4bFhpZZMwhQArQb.png?f=fotoalbum_large
Weet iemand hoe dit komt en hoe het op te lossen?

Beste antwoord (via RikHouben op 03-09-2024 14:32)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat kom ik ook wel vaker tegen en heb ik tot nu toe altijd kunnen oplossen met de bat-files op deze site. Daarmee worden de instellingen "gereset" en vervolgens kun je de nieuwe locatie wel instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-09-2024 16:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 15:56

ResuCigam

BOFH

Werkt het wel als je het aanpast naar E:\Documents ? Dan heeft het te maken met de rechten van de 'rikho ' map

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Ik heb admin rechten. En de andere mappen verwijzen ook naar E\rikho\...
Er is wel iets gaande met Onedrive. Blijkbaar waren de mappen die ik niet verplaatst krijg (op mijn oude pc) ooit kort gekoppeld aan Onedrive. Maar ik gebruik het nooit en heb de koppeling ook lang geleden ongedaan gemaakt. Er zitten wat subfolders in die ik niet verwijdert krijg.

Edit: Ik heb E:\Documents geprobeerd. Zelfde resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door RikHouben op 28-08-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat ik eerst deze instellingen gedaan heb, nog voordat ik die mappen heb verplaatst?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16j1qfAVkjUOAiU6dnJ3w7aVlfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sAG05QFlqDc9YTk0J1kMQ48G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNewBlood
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06 06:50
Zet eens even u OneDrive applicatie uit. Waarschijnlijk heb je Onedrive back-up aanstaan. De standaard mappen onder uw User folder kan je dan niet verplaatsen of bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
Onedrive staat uit en is zelfs van de pc verwijderd.

edit:Hoe bedoel je dat de standaard mappen niet verplaatst kunnen worden?
Op mijn laptop staan die al jaren op de D:\ (fysiek een andere schijf dan de C:\)
Windows geeft je zelfs de optie om dit te doen. (Zie eerste screenshot.)
<= Ik had het woordje "dan" in je uitleg gemist, wat het een andere betekenis gaf.
Alleen wil hij in deze instantie, om mij onduidelijke redenen, niet. Ik denk dus ook dat het met Ondedrive te maken heeft, maar omdat ik die niet meer gebruik snap ik niet goed waarom Windows het nog steeds tegenhoudt.

[ Voor 26% gewijzigd door RikHouben op 30-08-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
RikHouben schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 15:41:
Onedrive staat uit en is zelfs van de pc verwijderd.

Alleen wil hij in deze instantie, om mij onduidelijke redenen, niet. Ik denk dus ook dat het met Ondedrive te maken heeft, maar omdat ik die niet meer gebruik snap ik niet goed waarom Windows het nog steeds tegenhoudt.
Ben bang dat het ook niet gaat lukken. Heb hier ook onedrive gedeïnstalleerd en ondanks volledige verwijdering blijft er in de windows/gebruikers map een koppeling met onedrive. Deze is met geen mogelijkheid te verwijderen. De mappen die je daar ziet staan verwijzen naar de windows mappen die je linksboven in de explorer ook ziet en van windows komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AupZQyIYbUrvqVzuytpbj6iFGUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJeuMkd4EP9AuPmQN36ERVq9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2UwDcVXZIpMbUpo-eChczEODoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Cke6FRXQhanXaLUJ1AySaD1.jpg?f=fotoalbum_large

1ste screen is de inhoud van de users map onedrive
2de sreeen is windows/users daar zie je die map onedrive

Je hebt idd een punt dat als je onedrive verwijderd het niet echt alles verwijderd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat kom ik ook wel vaker tegen en heb ik tot nu toe altijd kunnen oplossen met de bat-files op deze site. Daarmee worden de instellingen "gereset" en vervolgens kun je de nieuwe locatie wel instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-09-2024 16:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHouben
't Is gelukt met de bat-files.
Eens alles van Onedrive was los gemaakt kon ik de folders zo instellen zoals ik het wil.
Pagina: 1