Storing hulpdiensten etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:04
Een woordvoerder van de Nationale Politie laat Tweakers weten: "Het klopt dat we op dit moment hinder ondervinden in onze netwerken, maar dat ligt niet aan het C2000-systeem.
Komt over alsof er niks aan de hand is met het C2000 system. Zij bedoelen waarschijnlijk dat het niet ligt aan het C2000 systeem, maar dat er wel problemen mee zijn.

Het artikel laat (in iedere geval mij) denken dat er niks aan de hand is met de C2000 & P2000 systemen.

Tevens bevestigt de veiligheidsregio Utrecht wel problemen te hebben met P2000 & C2000.

https://nos.nl/artikel/25...an-hulpdiensten-ligt-plat

@sabineschults

Edit:
https://www.tubantia.nl/b...hebben-problemen~af1209c7
Volgens Tubantia (DPG)
De veiligheidsregio Gelderland-Midden meldt ook dat het C2000-systeem eruit ligt.
,We zijn overgegaan op alarmeren via de sms", zegt Patricia van Tricht, woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht. Van Tricht geeft aan dat in de regio Utrecht communicatiesysteem C2000 wel bijna helemaal normaal werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Christoxz op 28-08-2024 10:27 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Een kleine correctie op het artikel: Logius is beheerder van het Diginetwerk. RIVG is de beheerder van verschillende basisregistraties die getroffen worden door deze storing.

zie ook https://www.logius.nl/dom...en%20overeenkomsten%20af.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
Precies zoals @Saint2Saint zegt.

RvIG is een gebruiker en KPN is een partij om erop aangesloten te raken (als je als (commerciële)partij toegang wilt tot het diginetwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
Nog een verbetering voor dit artikel niet alles loopt over defensie netwerken. Naar mijn mening is alleen defensie, kmar, knrm en politie die geraakt worden de rest is haast zeker niet een defensie probleem. Bij digid is niet gehost bij defensie.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
lordgandalf schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:25:
Nog een verbetering voor dit artikel niet alles loopt over defensie netwerken. Naar mijn mening is alleen defensie, kmar, knrm en politie die geraakt worden de rest is haast zeker niet een defensie probleem. Bij digid is niet gehost bij defensie.
Dat kan je vinden, maar klopt niet :) Probleem ligt/lag zeker wel bij Defensie waardoor veel andere departementen ook geraakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
Knul schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Dat kan je vinden, maar klopt niet :) Probleem ligt/lag zeker wel bij Defensie waardoor veel andere departementen ook geraakt zijn.
Uuh zover ik weet doen doet defensie geen it voor gemeentes of voor digid dus..... En dat ncsc wat had met hun datacenter is ook niet bij defensie. Sommige problemen werden wel veroorzaakt door problemen binnen defensie maar om alles erop te schuiven is een beetje te gortig.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

lordgandalf schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Uuh zover ik weet doen doet defensie geen it voor gemeentes of voor digid dus..... En dat ncsc wat had met hun datacenter is ook niet bij defensie. Sommige problemen werden wel veroorzaakt door problemen binnen defensie maar om alles erop te schuiven is een beetje te gortig.
Alles wat je vandaag zag had te maken met een verstoring op Nafid. Veel van die andere systemen zijn geen onderdeel van defensie, maar gebruiken wel (een deel van) Nafid voor onderlingen communicatie. En Nafid is in beheer van... Defensie ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1