P.c in kamer A maar gamen in kamer B

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 21:47
Dag Tweakers!

Ik ben bezig met een nieuwe uitdaging voor mezelf. Na een recente verhuizing wil ik mijn woonkamer inrichten om daar optimaal te kunnen gamen.

Waarom?
- Singleplayer games zoals Hogwarts Legacy en God of War zijn geweldig om te spelen op een 77 inch scherm, terwijl ik comfortabel op de bank zit.

Wat wil ik?
- Ik wil op de bank kunnen gamen in 4K met een framerate van rond de 80-100 FPS.

Mijn plan:
Ik ben van plan om twee gaten in de muren te maken:

1. Tussen slaapkamer 1 en slaapkamer 2 (gipswand).
2. Tussen slaapkamer 2 en de woonkamer (betonnen muur).

Door deze gaten wil ik drie kabels trekken:

- Een internetkabel (zodat de tv bekabeld is).
- Een 20 meter lange HDMI-kabel (ondersteunt 4K @ 120Hz).
- Een USB-kabel die eindigt in slaapkamer 2.

De reden dat de USB-kabel stopt in slaapkamer 2 is omdat ik daar een USB-ontvanger wil plaatsen voor bijvoorbeeld een Xbox- en PS5-controller. Op deze manier kan ik zowel in slaapkamer 1 als in de woonkamer gamen zonder signaalverlies.

Wat wil ik van jullie?
Advies! Ik heb een mooi plan in mijn hoofd, maar ik ben benieuwd of dit in de praktijk ook goed zal werken. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Kan er wel genoeg stroom door de USB kabel heen komen om een xbox controler contvanger aan te kunnen?

Extra informatie:
Mijn main PC staat in slaapkamer 1. mijn tv is in de woonkamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhZ45esQ7IKWeuBHo_T72-Y7pZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VwoK1cctlGJmKSXHvg4PTDqA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:31
Ik vraag me af of je voor het gamen op de TV niet beter af bent met iets als een nvidia shield pro met de steam link app.

Als je het wel echt wired op deze manier wilt zou je wellicht de PC in slaapkamer 2 kunnen zetten. Qua lengte zou dat denk ik moeten kunnen, maar hangt af van hoe direct je de kabels kan trekken. USB kabels kunnen maar een bepaalde lengte hebben.

Bij het plan wat je beschrijft met de USB ontvanger in slaapkamer 2 moet het signaal door een betonnen muur heen, dat is wel minder ideaal. Maar dat valt denk ik wel te testen voordat je echt aan de setup gaat commiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22

sapphire

Die-hard pruts0r

USB mag 5m onversterkt daarna heb je een actieve versterker nodig (dus met voeding).
Maar ik dacht verder het zelfde als @Erwin537 een USB ontvanger achter een betonnen muur is zacht gezegd sub-optimaal maar te testen voor je begint te boren.

De netwerkkabel voor de TV is voor smartfunctionaliteit? Voor alleen gamen namelijk niet echt nodig lijkt me :)

En houd rekening met wapening in de muur, je hebt namelijk best een gat nodig als je HDMI connector er in zijn geheel doorheen moet. En eventueel ander leidingwerk natuurlijk.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchRitual
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 21:47
Erwin537 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:21:
Ik vraag me af of je voor het gamen op de TV niet beter af bent met iets als een nvidia shield pro met de steam link app.

Als je het wel echt wired op deze manier wilt zou je wellicht de PC in slaapkamer 2 kunnen zetten. Qua lengte zou dat denk ik moeten kunnen, maar hangt af van hoe direct je de kabels kan trekken. USB kabels kunnen maar een bepaalde lengte hebben.

Bij het plan wat je beschrijft met de USB ontvanger in slaapkamer 2 moet het signaal door een betonnen muur heen, dat is wel minder ideaal. Maar dat valt denk ik wel te testen voordat je echt aan de setup gaat commiteren.
nvidia shield
Ik heb gekeken naar een nvidia shield pro. Alleen is de prijs aardig hoog en kan het niet boven de 60 FPS streamen wat voor mij een dealbreaker is. Ik heb een TV gekocht met 120 hertz daar wil ik gebruik van maken :D.

P.C in slaapkamer 2
Mijn p.c blijft de slaapkamer 1 want, slaap kamer 2 is al mijn normale slaap kamer en ik heb alleen een bed nodig en een kast. Waarom een grote slaapkamer hebben als je er alleen in slaapt? Plus ik heb nog wat andere IT projecten die ik in slaapkamer 2 wil uitvoeren zoals in de toekomst een 3D printer en wat sport appratuur :D.

USB
Testen met de USB is een prima optie.
sapphire schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:27:
USB mag 5m onversterkt daarna heb je een actieve versterker nodig (dus met voeding).
Maar ik dacht verder het zelfde als @Erwin537 een USB ontvanger achter een betonnen muur is zacht gezegd sub-optimaal maar te testen voor je begint te boren.

De netwerkkabel voor de TV is voor smartfunctionaliteit? Voor alleen gamen namelijk niet echt nodig lijkt me :)

En houd rekening met wapening in de muur, je hebt namelijk best een gat nodig als je HDMI connector er in zijn geheel doorheen moet. En eventueel ander leidingwerk natuurlijk.
USB
Ja betonen muur is inderdaad sup optimaal XD. maar ik kan het testen. 5 meter zou moeten lukken. als ik kijk naar een versterker is dit dan een goede optie: https://webstore4.com/wl4...-met-actieve-versterker/#

Smart TV bekabelen
Nee uiteraard game ik niet alleen op me TV maar stream ik ook Youtube, netflix en Jelly fin op. Ik wil achter me Tv een kleine flex mini plaatsen zodat ik bekabeled internet bij me tv heb. Dit is voor de toekomst als ik ooit een PS5 koop of een andere apparaat wat internet nodig heb. Wat ik wil zeggen is: ik heb liever zo veel mogelijk apparaten bekabelend dan via wifi.

Gaten boren

geen paniek me opa is oud klusjes man die te veel tijd heeft en mij dol graag het vak wil leren:P