Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09-2024
Hi Tweakers!

Ik zoek een?
65" OLED tv

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal €2000. Hoe lager hoe beter natuurlijk, maar ik weet niet realistisch dat is ;).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, duh. Ik kijk veel streamingdiensten en youtube. Verder doe ik een paar uurtjes per week gamen (PS5) maar 144hz is absoluut geen eis, 120hz is meer dan voldoende. Verder heb ik niet veel eisen. Momenteel hebben mijn ex en ik een LG C2 wat ik opzich mooi vind maar ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje underwhelmed was. Ik ben de kleuren nu gaan waarderen maar heb dit nog steeds een beetje. In de mediamarkt vind ik een LED vaak net zo mooi uit zien als een OLED maar wanneer ik dan thuis weer een donkere scène zie denk ik "oh ja". Verder heb ik een Samsung Q930B soundbar die ik zal houden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had het besluit genomen voor de LG G3 te gaan maar in de winkel waar we de C2 besteld hadden (HelloTV) raadde de verkoper me absoluut de Samsung S93D aan waar ik niet veel informatie over vind.

Welke vragen heb je hier nog over?
De verkoper gaf aan dat de Samsung de G3 omver blaast en het de G4 zelfs moeilijk maakt. Online en op Reddit hoor ik echter niet al te goede dingen over de kwaliteit van Samsungs en dat deze veel regelmatiger kapot gaan dan andere merken. Klopt dit? Hij was zo verzekerd over de Samsung dat ik bijna argwanend wordt. Deze kan ik t/m vrijdag aanschaffen met korting voor €1924. Een Sony is trouwens helaas te duur.

Is een G3 echt zoveel beter dan bijvoorbeeld de C3 zoals velen online me laten geloven? Ik hoor in zoveel reviews helderheid hier helderheid daar terwijl ik de huidige C2 nooit boven de 80% helderheid heb dus dat is voor mij echt geen probleem. Als de C3 verder gewaagd is aan de G3 zou dit (of een vergelijkbare concurrent) ook een optie zijn. Om zo weer wat extra geld in mijn meubel budget voor mijn nieuw appartement te stoppen bijvoorbeeld

Alle hulp wordt ZEER gewaardeerd zodat ik hopelijk vrijdag een besluit heb genomen en een nieuwe TV heb besteld! 😁

[ Voor 18% gewijzigd door itaalol op 28-08-2024 10:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Het is maar de vraag of je met de S93D een WOLED of QD-OLED paneel treft, dat de Samsung de G3 omver zou blazen is eerder hoog van de toren blazen dan jou van eerlijk advies voorzien. Een goede reden om deze winkel te vermijden.

Mede door de jouw genoemde redenen ben ik ook geen fan van Samsung TV's, al biedt de 65S92C momenteel wel veel bang for the buck.

De G3 is beter dan een C3, hoeveel beter hangt af van de mate waarin je kritisch bent. Persoonlijk vind ik het prijsverschil gerechtvaardigd. De Samsung S92C heeft gegarandeerd een QD-OLED paneel en heeft vergeleken met de G3 voordelen maar ook nadelen al komen ze op het gebied van beeldkwaliteit dichtbij elkaar in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:58
De S93D in 65 inch is (zeer waarschijnlijk) een QD-OLED. Altijd even checken bij de verkoper. Als je reviews zoekt, zoek dan naar de S90D, dit is dezelfde tv (verschil is enkel audio, 40 watt tov 60 watt voor de 93) Op youtube staan er meerdere oa van RTIngs. Die zetten de tv ook tegenover de C4 en G4.

[ Voor 14% gewijzigd door Slingert op 28-08-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
@Freshouttheoven Zojuist in een fysieke winkel van ze geweest waar ze een LG C3 en S90C naast elkaar met dezelfde content hadden staan en ik moet het ze nageven dat ik de Samsung ook een overduidelijke winnaar vond! Een stuk hoger kleurbereik, natuurlijkere kleuren zoals huidskleur en wit en highlights knalde wat meer. Het zag er ene beetje uit alsof de C3 heel licht getinte folie op het scherm had plakken zo kan ik het het beste beschrijven.

In de demo modus van LG vond ik zelfs de B4 fantastisch en was ik bijna geneigd me het geld te besparen en deze fijn te kopen. De S93D 65 heeft een QD OLED ja dit heb ik nagevraagd. Heb de Samsung gekozen simpelweg omdat ik deze beter vond uitzien als ik nu echt niet tevreden ben kon ik hem kosteloos omruilen.

@Slingert
Ja de 65 heeft inderdaad een QD OLED paneel. Ik ben voor de Samsung gegaan 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
Ik zag toenstraks ineens dat je al een LG B4 77" hebt voor onder de 2000 euro. Mocht het een beetje passen op de plek waar hij komt te hangen/staan, de stap van 65 naar 77 vind ik in ieder geval groter dan een iets betere kwaliteit :)

uitvoering: LG OLED77B4 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
Thomas18GT schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:21:
Ik zag toenstraks ineens dat je al een LG B4 77" hebt voor onder de 2000 euro. Mocht het een beetje passen op de plek waar hij komt te hangen/staan, de stap van 65 naar 77 vind ik in ieder geval groter dan een iets betere kwaliteit :)

uitvoering: LG OLED77B4 Zwart
Oooh dat zou ook echt een optie zijn waar ik geen nee tegen zeg! Ik ga morgen de muur op meten en kijken of dit eventueel zou passen ☺️. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVXb5MliZzjwXV_GG386Zab72hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVhZfzYgf1nhDa8YigihG4MV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog wall mounten en wachten op de andere meubeltjes 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaalol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9Y8lognrv4dh73G-7ASXI2sHO0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3LP8C6JIovTn12KeK3tyUEF.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even ter bevestiging; dit is zo te zien gewoon een qd oled paneel zoals de verkopers belooft hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
Welke heb je nou genomen? De specs kan je zo opzoeken aan de hand van het typenummer neem ik aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:58
Ja dat is een QD-OLED. Heb je de S93D in 65 inch genomen? Ik ben voor de 55 inch S95C gegaan en de structuur van de pixels is hetzelfde als wat jij hebt op de foto.

[ Voor 48% gewijzigd door Slingert op 02-09-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itaalol
@Thomas18GT Officieel de S93D via Hellotv. Maar op de doos staat "gewoon" S90D. Volgens het typenummer zou ik gewoon een qd oled moeten hebben maar heb het toch voor de zekerheid nagevraagd hier!

@Slingert Yes 65". Zit een metertje dichterbij dan in het vorige huis van mijn ex en mij maar dat is toch wel een verschil! Blij dat ik niet naar de adviezen heb geluisterd ok 77" te gaan. De S95C is ook echt ongelofelijke prijs/kwaliteit. Geniet er van!
Pagina: 1