4G met RJ11 voor bellen via VoLTE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:33
Hallo,

Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier om via een analoge telefoon uit te bellen via VoLTE. We hebben namelijk een systeem dat moet kunnen uitbellen, maar dat via een ouderwetste analoge lijn werk met een RJ11 aansluiting. Ik zou graag een router vinden met 4g ondersteuning die via een RJ11 in via 4G met VoLTE kan bellen.

Er is verder geen internet nodig, alleen het bellen zal via de simkaart gaan. Dit moet wel via VoLTE en dus niet via een fallback naar 3g/2g aangezien die netwerken er uit gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit zou als het goed is niet te dur moeten zijn, maar ik heb wat moeite met het vinden van de precieze routers die dit kunnen, en of de nederlandse provider dit ondersteunen via een eigen router.

ZTE MF286R heeft bijvoorbeeld een RJ11 poort, maar bij de handleiding staat bijvoorbeeld: 2xRJ11(FXS,CSFB/VoLTE/VoIP(Customized)) betekent dit dat dit alleen mogelijk is voor providers bijvoorbeeld?

Heeft iemand toevalig ervaring met de simpelste goedkoopste manier om een analoge lijn te laten bellen via VoLTE.

Na het posten even specifiek gezocht op Fritzbox (die hebben vaak een betere support en informatie online staan voor nederlandse markt) En ik verwacht dat deze het wel zou kunnen: FRITZ!Box 6850 LTE

Toch zou ik graag wat ervaringen van andere willen weten, dit model kost namelijk 180 euro, maar het zou toch goedkoper moeten kunnen aangezien ik het internet gedeelte niet eens ga gebruiken, de FRITZ!Box 6850 LTE lijkt dan ook een beetje overkill.

Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door jaricool op 28-08-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:23
Misschien is het makkelijker als je het opsplitst. Althans dan worden je keuzes misschien groter.

1x een ATA voor analoog naar SIP
1x een LTE router voor de internetverbinding

En anders denk ik aan een Fritzbox, die hebben ook telefonie aan boord, en je kan je eigen SIP provider instellen. Ik weet niet zo of er ook LTE modellen zijn.

Maar als het echt specifiek gaat om analoog om te zetten naar VoLTE op het netwerk van je mobiele provider (dat is wel een specifieke case) dan gaat dat niet met bovenstaande oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door maarud op 28-08-2024 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaricool
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 15:33
Hallo Maarud, bedankt voor de snelle reactie! Toevallig was ik net voor je bericht al even aan het zoeken naar de Fritzbox inderdaad!

Het splitsen heb ik ook al aan gedacht, maar daar wordt het vaak niet goedkoper van en is toch weer een extra apparaat wat goed moet werken. Het is wel van belang dat het robuust werkt.

edit:
Maar als het echt specifiek gaat om analoog om te zetten naar VoLTE op het netwerk van je mobiele provider (dat is wel een specifieke case) dan gaat dat niet met bovenstaande oplossing.
Nee dit hoeft in principe niet, het is voor een stukje extra alarmering, dus 1x een ATA voor analoog naar SIP
1x een LTE router voor de internetverbinding zou in principe gewoon mogelijk zijn! Ik vraag me wel af of dat niet uiteindelijk dus duurder en/of gecompliceerder zou worden dan via de FRITZ!Box 6850 LTE. (als de FRITZ!Box 6850 LTE uberhaupt werkt voor analoog naar VoLTE.)

[ Voor 48% gewijzigd door jaricool op 28-08-2024 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Easysaver 4g,

Zoek daar maar even op

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:55