Tuinverlichting sensor en aan/uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimson
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 28-08-2024
Situatie:
Tuinverlichting geïnstalleerd wil nu dat deze 's avonds brand via sensor voor de huisdieren die vrij de tuin in en uit kunnen maar wil bij een zomers avondje in de tuin zitten waarbij de Tuinverlichting blijft branden zonder dat ik de hele avond naar mijn sensor zit te zwaaien

Hoe kan ik dit bekomen?
Schakelaar aan/uit + sensor

Dank u bij voorbaat en groetjes
kimson

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:32

Detmer

Professioneel prutser

Een tweeweg schakelaar (of hoe dat ook mag heten) ertussen?

Stand 1 = rechtstreeks verbonden met de tuinverlichting en altijd aan.
Stand 2 = bewegingssensor ertussen en dus alleen bij beweging.

Of als je al iets van slimme verlichting hebt kan je daar ongetwijfeld ook iets mee.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:29
Welke huisdieren die in het donker actief zijn hebben voordeel van kunstlicht? Het is trouwens erg rottig om te proberen sensoren af te stellen die voor je eigen kat wel werken, maar voor een vleermuis niet bijvoorbeeld.

Puur technisch: je kan een sensor parallel plaatsen met een schakelaar, zodat als de schakelaar ingeschakeld is je altijd licht hebt, en bij uitschakeling de sensor zijn werk doet.
Maar ik zou zelf ook eerder richting Shelly oid kijken, dan kan je gemakkelijk vanaf je smartphone de lichten besturen, tijdsschema's in stoppen wanneer die wel en niet mogen werken, allerlei inputs verwerken, ...
Als je een Shelly dimmer gebruikt, kan je ook instellen dat ie standaard maar op 5% helderheid werkt, en als je in de tuin bent veel feller. Bespaart op energieverspilling en lichtvervuiling.

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 28-08-2024 12:28 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.