Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svb010
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-08-2024
Sinds vandaag heb ik het nieuwe sagemcom modem van Ziggo een 1200 mbps pakket. Ik heb het vorige Ziggo modem, de witte, altijd in bridge gehad en doorgezet naar mijn ASUS AC88U. Dit omdat ik nooit tevreden was over de stabiliteit en en bereik van de standaard modems van Ziggo. Heeft iemand ervaring met deze nieuwe Sagemcom? Is het nog steeds aan te raden mijn ASUS ertussen te laten en de Sagemcom in Bridge te zetten. Ben benieuwd, want als er een kastje weg kan dan heb ik dat liever.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHgfYiV43LQgLCFLoE60Q1Edozo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Io2EjFYUfaUkVTwwhqkc2qM7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:24
Wat let je om het te testen eigenlijk? Je hebt het ding in huis, koppel je eigen router af en gebruik de nieuwe router van Ziggo. Is je ervaring goed dan heb je je antwoord lijkt me :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

De AC88U is al een oud ding inmiddels, de standaarden van de nieuwe modem zijn beter en nieuwer dan die van de Asus, je zult alleen minder instelmogelijkheden hebben, los van het feit of de Asus wel 1,2Gbit over WAN trekt (en dus minimaal een 2,5Gbit WAN poort nodig heeft).

Eens dus met bovenstaande, probeer het gewoon. Ja je zult je netwerk moeten omnummeren maar harde statische adressen zijn een beetje oude stijl, dhcp reserveringen zijn makkelijker flexibeler.

Als het niet bevalt kun je altijd nog een nieuwe router aanschaffen en de modem laten bridgen. Dan dus wel eentje met een 2,5Gbit WAN poort nemen, anders heb je niks aan je 1,2Gbit abonnement.

I reject your reality and substitute my own