Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder_
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-11-2024
HeyHey forumleden,

Graag jullie advies voor volgende situatie...

Midden oktober moet ik een ingreep laten doen aan mijn stembanden + amandelen. Hierdoor mag ik een week zeker niet of zo weinig mogelijk spreken en kan ik enkel papjes eten (mogelijks zelfs 14 dagen ...).

Ik sta op het punt om ook ontslag te geven op mijn huidige job en te tekenen op mijn nieuwe job. Bij het uitrekenen van opzegtermijn en ontslagdatum, zou ik net in die week van de ingreep moeten beginnen op mijn nieuwe job.

Eigenlijk zou ik liever die week nog op mijn huidige job zijn, want in deze situatie op je nieuwe job moeten starten (al niet mogen spreken) is echt niet een leuke start ...

Ingreep uitstellen of vervroegen is ook geen optie.

Daarom de vraag: kan ik eigenlijk vragen aan mijn nieuwe werkgever om bijvoorbeeld pas 2 weken later dan voorzien mijn contract te tekenen, omwille van deze situatie? Of kan dit niet of NOT DONE?

Thx!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:11
Gewoon vragen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Uitleggen en iedereen gaat begrip hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:37
Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:42:
HeyHey forumleden,

Graag jullie advies voor volgende situatie...

Midden oktober moet ik een ingreep laten doen aan mijn stembanden + amandelen. Hierdoor mag ik een week zeker niet of zo weinig mogelijk spreken en kan ik enkel papjes eten (mogelijks zelfs 14 dagen ...).

Ik sta op het punt om ook ontslag te geven op mijn huidige job en te tekenen op mijn nieuwe job. Bij het uitrekenen van opzegtermijn en ontslagdatum, zou ik net in die week van de ingreep moeten beginnen op mijn nieuwe job.

Eigenlijk zou ik liever die week nog op mijn huidige job zijn, want in deze situatie op je nieuwe job moeten starten (al niet mogen spreken) is echt niet een leuke start ...

Ingreep uitstellen of vervroegen is ook geen optie.

Daarom de vraag: kan ik eigenlijk vragen aan mijn nieuwe werkgever om bijvoorbeeld pas 2 weken later dan voorzien mijn contract te tekenen, omwille van deze situatie? Of kan dit niet of NOT DONE?

Thx!
Zou niet weten waarom het ‘not done’ zou zijn. Als je een goede relatie met je werkgever hebt zou alles bespreekbaar moeten zijn.

En als het een ‘nee’ is, dan is dat ook een antwoord.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:34

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat kan je bespreken zoals werkgevers vroegen aan mij of er vakanties zijn waarmee ze rekening moeten houden. Geopereerd worden en 1 tot 2 weken tijd nodig voordat je normaal kan functioneren, is zwaarwichtiger dan op vakantie gaan.

Je kan voorstellen dat je einddatum huidige werkgever en startdatum nieuwe werkgever wilt mikken op 2 weken na de ingreep. Het datum contract tekenen staat los van de einddatum/startdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder_
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Zou niet weten waarom het ‘not done’ zou zijn. Als je een goede relatie met je werkgever hebt zou alles bespreekbaar moeten zijn.

En als het een ‘nee’ is, dan is dat ook een antwoord.
Een goede relatie met een nieuwe werkgever is nogal 'moeilijk' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 08:37
Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Ja goed punt en slechte woordkeuze van mij. Bedoel meer: als je goede gesprekken hebt gehad en de procedure prettig is verlopen, dan… ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:02
Als het alternatief is om je in je eerste week meteen ziek te melden vanwege een ingreep, heeft je nieuwe werkgever er vast alle begrip voor ;)

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:57
Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:20:
[...]

Nouja, je kan zeker een goede start hebben toch. Als je dit bespreekt zoals je dit in dit topic doet en de werkgever gaat moeilijk doen hierover, dan moet je je wel gaan afvragen hoe dit in de toekomst gaat zijn als je iets anders dan 'standaard' hebt of gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou de situatie gewoon kunnen uitleggen, misschien zeggen ze wel 'teken maar gewoon en we vinden het prima dat je 2 weken later pas echt start'. In de meeste branches zijn ze op het moment allang blij dat ze aan personeel kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder_
Bartske schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:26:
[...]

Nouja, je kan zeker een goede start hebben toch. Als je dit bespreekt zoals je dit in dit topic doet en de werkgever gaat moeilijk doen hierover, dan moet je je wel gaan afvragen hoe dit in de toekomst gaat zijn als je iets anders dan 'standaard' hebt of gaat doen.
Dat is een goed punt ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:34
niet later tekenen, maar gewoon latere ingangsdatum. Natuurlijk kun je met je nieuwe werkgever bespreken dat je op 1 nov. begint bijvoorbeeld in plaats van op 14 oktober. Startdatum is een heel simpel en praktisch detail om in een contract op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder_
Fr33z schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:35:
niet later tekenen, maar gewoon latere ingangsdatum. Natuurlijk kun je met je nieuwe werkgever bespreken dat je op 1 nov. begint bijvoorbeeld in plaats van op 14 oktober. Startdatum is een heel simpel en praktisch detail om in een contract op te nemen.
maar de einddatum contract oude werkgever en startdatum nieuwe datum moeten wel direct op elkaar volgen, omdat ik anders dan zogezegd een week of 2 weken werkloos was.

Daarom zou ik aan de nieuwe werkgever willen voorstellen om ofwel direct contract te tekenen, maar startdatum 2 weken later (en dus ook 2 weken later ontslag indienen bij oude werkgever) om ofwel contract ook pas te tekenen binnen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Let er in ieder geval op dat je altijd goed verzekerd bent (ziektekosten en inkomen).
Een verzekering kan aan een dienstverband gekoppeld zijn als je bijvoorbeeld via de werkgever verzekerd bent bij huidige en/of komende werkgever.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

maar de einddatum contract oude werkgever en startdatum nieuwe datum moeten wel direct op elkaar volgen, omdat ik anders dan zogezegd een week of 2 weken werkloos was.

Daarom zou ik aan de nieuwe werkgever willen voorstellen om ofwel direct contract te tekenen, maar startdatum 2 weken later (en dus ook 2 weken later ontslag indienen bij oude werkgever) om ofwel contract ook pas te tekenen binnen 2 weken.
kijk bij dit idee wel goed wat er in je huidige contract staat qua opzegtermijn. Vaak is het 1 of 2 maand per de eerste van de maand. Dus 2 weekjes langer door gaat dan niet mogelijk zijn (zonder veel flexibiliteit huidige werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 15:21

ptjuh

New day, same old shit

je kan toch aangeven bij je nieuwe werkgever dat je graag per 1 november wilt beginnen omdat je nog een medische ingreep hebt op de eerder afgesproken startdatum. En dat je graag per 1 november fris en fruitig wilt beginnen zodat je geen "valse" start maakt.

Bij je oude werkgever moet je bij je ontslag brief / gesprek netjes aangeven dat je per 31 oktober uitdienst gaat.

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlinder_
ptjuh schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:46:
je kan toch aangeven bij je nieuwe werkgever dat je graag per 1 november wilt beginnen omdat je nog een medische ingreep hebt op de eerder afgesproken startdatum. En dat je graag per 1 november fris en fruitig wilt beginnen zodat je geen "valse" start maakt.

Bij je oude werkgever moet je bij je ontslag brief / gesprek netjes aangeven dat je per 31 oktober uitdienst gaat.
Maar dan moet ik wel voorzien toch dat ik pas ontslag geef bij mijn oude werkgever, zodanig het precies zoveel weken opzegtermijn is dat ik doe tot en met zondag 3 november (4 november is maandag)?
Bijvoorbeeld ik heb 3 weken opzegtermijn ...
Dan zou ik eigenlijk toch pas ontslag moeten geven met ingang op14 oktober?
Ik heb zeker geen goede band met mijn oude werkgever (toxische omgeving). Dus stel dat ik zeg van ik neem ontslag, maar ik ga wel weekje later opzegtermijn doen (zodanig mooi aansluit bij nieuwe werkgever), gaat hij/zij dat zeker weigeren. Als hij/zij mij maar kan kl*ten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Gaat dit over Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:42:

1) Wat was je afspraak met je huidige werkgever over die periode, zou je in de ziektewet gaan gedurende die tijd?
(niet kunnen spreken is voor veel taken toch een enorme hindernis, alhoewel juist veel digitale taken dan wel weer mogelijk zijn, maar het ligt enorm aan het werk)

2) Wat heb je besproken met die toekomstige werkgever, als het inwerken veel spreken met nieuwe colega's vergt is het gewoon niet praktisch dan te begnnen en is het uitstellen met twee weken zeker praktisch.

3) Het lijkt me een prima mogelijkheid om eventueel gewoon twe weken later op te zeggen en de tussentijd in de ziektewet te gaan als je in die tijd je normale opgave bij je huidige werkgever niet kunt uitvoeren...

... maar bovenal, dit soort zaken is gewoon een kwestie van goed overleggen.. wat al begint bij je eigen insteek hierin, durf ook aan te geven welke belangen je zelf hebt en overleggen om de belangen van een werkgever (of in dit geval zelfs twee) in lijn te brengen met je eigen belangen en wensen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vlinder_ schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Waarom zou dat uitmaken? :?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-09 12:32
Een collega van mij had in juli 2-3 weken vakantie gepland (weet niet meer precies hoe lang). Hij had zelf aangegeven dat hij dus liever gewoon in augustus wilde beginnen. Baas wilde toch dat hij in juli zou beginnen (en ging akkoord met zijn vakantie) dus was hij toch in juli begonnen.

Gewoon inderdaad voorleggen aan nieuwe baas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:33
Je lijkt in de veronderstelling dat de opzegtermijn bij je oude werkgever een vaste periode is van x weken/maanden. De opzegtermijn is een minimum. Ik raad je aan, zodra je overeenstemming hebt met je nieuwe werkgever over de startdatum (op papier met handtekening!), dat je dan direct opzegt bij je oude werkgever, per de datum die 1 dag voorafgaat aan de startdatum.

Dus:
1. Je bespreekt met je nieuwe werkgever je medische situatie en je wens om pas op 1 november te beginnen (of wanneer je ook wil). 9/10 keer gaat dit gewoon prima en heeft een werkgever er alle begrip voor.

2. Je zegt direct je contract op bij je oude werkgever per 31 oktober. Zorg dat je een schrifelijke ontvangstbevestigin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-09 15:21

ptjuh

New day, same old shit

De Cheetah schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:31:
Je lijkt in de veronderstelling dat de opzegtermijn bij je oude werkgever een vaste periode is van x weken/maanden. De opzegtermijn is een minimum. Ik raad je aan, zodra je overeenstemming hebt met je nieuwe werkgever over de startdatum (op papier met handtekening!), dat je dan direct opzegt bij je oude werkgever, per de datum die 1 dag voorafgaat aan de startdatum.

Dus:
1. Je bespreekt met je nieuwe werkgever je medische situatie en je wens om pas op 1 november te beginnen (of wanneer je ook wil). 9/10 keer gaat dit gewoon prima en heeft een werkgever er alle begrip voor.

2. Je zegt direct je contract op bij je oude werkgever per 31 oktober. Zorg dat je een schrifelijke ontvangstbevestigin krijgt.
Dit bedoelde ik dus! Altijd op papier zetten wanneer je laatste dag is. De vakantie dagen en/of andere dagen moet je dan in goed overleg opnemen of indien mogelijk uit laten betalen.

Its all in the little things that people do..

Pagina: 1