Gpu veilig manier om op marktplaats bij een bedrijf kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.230 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny.h
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 30-04 23:58
Goeden dag allemaal

Ik kan een gpu via marktplaats kopen bij een bedrijf die alleen via marktplaats verkoopt. Het probleem is alleen dat de levering 7 tot 10 werkdagen duurt omdat hij hem via de leverancier verstuurd. Zodat hij niet met gpu blijft zitten bij de nieuwe release van de rtx5000serie. Nu is de koper bescherming tot 7 dagen na betaling. Is er iemand hier die ervaring heeft met dit soort aankopen. En een manier weet dit veilig te kopen?

Het gaat om een rtx 4070 van msi

Ik heb zelf al geprobeerd met de kopers bescherming contact op te nemen voor een verlenging van de 7 dagen dit was niet mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56
Een bedrijf wat enkel en alleen via marktplaats verkoopt en geen eigen voorraad heeft? Waarschijnlijk een dropshipper die nergens te vinden is bij service of garantie. Ik zou ervan wegblijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:02

Jorissie87

No diggity

Weet niet wat de prijs is maar soms is het beter om iets meer te betalen en zeker te weten dat je goed zit. Zoals hierboven genoemd klinkt het vrij shady. Genoeg mensen op marktplaats die snel rijk willen worden, ook al gaat het ten kostte van een ander.
“If it sounds too good to be true, then it probably is”

Uit nieuwsgierigheid: Hoelang is dit "bedrijf" al actief op marktplaats? Hoe zijn de reviews? Heb je het "bedrijf" al op google opgezocht? Hoe is de communicatie? Wat is de vraagprijs vs de gangbare prijs bij de goedkoopste aanbieder hier op Tweakers?

[ Voor 28% gewijzigd door Jorissie87 op 27-08-2024 21:58 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:49

HugoBoss1985

Xenotech

Het feit dat je twijfelt en een topic maakt zegt al genoeg.

Helemaal wegblijven van marktplaats.
Voor altijd klaar met dit dilemma.

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 28-08-2024 14:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:16
"een bedrijf die alleen via marktplaats verkoopt"
dit is een grote rode vlag.
niet doen.

Wat @Jorissie87 zegt: “If it sounds too good to be true, then it probably is”

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Sonny.h
Bedankt voor de reacties allemaal . Jullie hebben er dus al geen goede ervaringen mee zo te lezen.
De reviews zijn goed .
Het acound is al een jaar actief .
En het adres van het bedrijf is gewoon te vinden op kvk met woning. Dus geen raare box ofzo.
Dat is ook wat mij in twijfel bracht. Een vriend van me verkoopt op bol en als ik de inkoop prijsen zie dan zijn die vaak 1/3 van de verkoopprijs. Vandaar dat ik voor een 4070 . 475 euro het niet een hele gekke prijs vind .met de 5000serie in zicht .
Fabrikanten willen van hun stock af op dit moment ook.
Met dit allemaal in gedachte vond ik het vrij vertrouwd over komen.

Ik ben alleen niet echt thuis in de gpu's ik had ooit een rtx 2080 en die was na 26maande dood Helaas🥲.
Ik wou deze gpu nu voor ue5 aanschaffen omdat dit me leuk lijkt om te doen als hobby.

Maar niemand weet hier dus ook een manier hoe je als koper je hiertegen kan beschermen?
Mocht het niet aankomen of een namaak gpu zijn van ali. Dat je dan gewoon je geld terug krijgt. Net als de
7dagen kopers bescherming (die het geld 7 dagen vasthouden)

[ Voor 14% gewijzigd door Sonny.h op 29-08-2024 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Betalen met credit card, dan ben je meestal minimaal 180 dagen verzekerd...

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2024 09:11 ]

• Sonny.h
Ik ga even kijken of dit mogelijk is bedankt 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sonny.h schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 00:45:
Bedankt voor de reacties allemaal . Jullie hebben er dus al geen goede ervaringen mee zo te lezen.
De reviews zijn goed .
Het acound is al een jaar actief .
En het adres van het bedrijf is gewoon te vinden op kvk met woning. Dus geen raare box ofzo.
Dat is ook wat mij in twijfel bracht. Een vriend van me verkoopt op bol en als ik de inkoop prijsen zie dan zijn die vaak 1/3 van de verkoopprijs. Vandaar dat ik voor een 4070 . 475 euro het niet een hele gekke prijs vind .met de 5000serie in zicht .
Fabrikanten willen van hun stock af op dit moment ook.
Met dit allemaal in gedachte vond ik het vrij vertrouwd over komen.

Ik ben alleen niet echt thuis in de gpu's ik had ooit een rtx 2080 en die was na 26maande dood Helaas🥲.
Ik wou deze gpu nu voor ue5 aanschaffen omdat dit me leuk lijkt om te doen als hobby.

Maar niemand weet hier dus ook een manier hoe je als koper je hiertegen kan beschermen?
Mocht het niet aankomen of een namaak gpu zijn van ali. Dat je dan gewoon je geld terug krijgt. Net als de
7dagen kopers bescherming (die het geld 7 dagen vasthouden)
Een kleine verkoper die alleen via Marktplaats verkoop zal al helemaal niet videokaarten inkopen voor 1/3 van de markt verkoopprijs, marges op hardware zijn niet hoog en afhankelijk van je verkoop cijfers dus inkoop op grote volumes en dan spreek je pas over tientjes werk of 1-cijferige procenten.

Niet voor niks dat webshops elkaar met euro's of centen concurreren.

Bij een verkoop prijs van 475 en dan neem ik even de goedkoopst 4070 van een bekende verkoper die op 550 euro zit dan is die 75 al meer dan de marges die een normale verkoper al kan maken.

Check ook of prijzen wel incl btw zijn.

Dan zal ik al twijfelen aan de herkomst als ze legit zijn en dan kan het van alles zijn van andere werelddelen (Azië) of nep videokaarten (omgebouwde 1 gen ) tot gewoon gestolen van alles is mogelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 29-08-2024 02:31 ]

Si vis pacem, para bellum

• Sonny.h
Ok dat is inderdaad niet veel dan. Vraag me af hoe bedrijven dan staande blijven als je ze niet kwijt raakt okal is het 10% zit je dus al in de min.
Dan is hardware dus ook niet egt meer handel.
Ken je iemand die dit doet of doe jij dit zelf?

Thenks voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sonny.h schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 02:38:
Ok dat is inderdaad niet veel dan. Vraag me af hoe bedrijven dan staande blijven als je ze niet kwijt raakt okal is het 10% zit je dus al in de min.
Dan is hardware dus ook niet egt meer handel.
Ken je iemand die dit doet of doe jij dit zelf?

Thenks voor de info
Ik ken niemand die 75,- onder hem of haar concurrenten kan gaan zitten met hetzelfde product in deze prijs range en dan nog überhaupt iets kan verdienen, dan heb ik serieuze twijfels of het wel hetzelfde product is en dus wel allemaal klopt.

Goeie deals bestaan wel maar niet op reguliere verkoop. Goeie deals zijn vaak op beperkte aantallen van grote resellers die het gebruiken voor marketing of ze hebben ergens een container vol (ik spreek dan niet alleen over videokaarten) ingekocht waar een leverancier graag vanaf wil en dan heb je het niet over tientallen eerder honderden en die moet je dan ook direct afrekenen en gaat een leverancier je niet per stuk opsturen binnen 7 a 10 dagen wanneer jij ze verkoopt als reseller.

[ Voor 58% gewijzigd door 42dpi op 29-08-2024 03:10 ]

• Sonny.h
Ok bedank wou de link hier delen maar wist niet of dat mocht. Maar je heb hem al gevonden dus aan de hand van de info😄
Nou dan kan dit topic denk ik wel sluiten .

Ik heb nog wel wat vragen over gpu's voor ue5 maar dan ga ik off topic hier dus maak daar wel een andere voor als ik niks up to date kan vinden er van op het forum.

Allemaal bedankt voor de reacties !!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sonny.h schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 03:17:
Ok bedank wou de link hier delen maar wist niet of dat mocht. Maar je heb hem al gevonden dus aan de hand van de info😄
Nou dan kan dit topic denk ik wel sluiten .

Ik heb nog wel wat vragen over gpu's voor ue5 maar dan ga ik off topic hier dus maak daar wel een andere voor als ik niks up to date kan vinden er van op het forum.

Allemaal bedankt voor de reacties !!!!!
Ja nee die verkoper daar klopt niks van dat is geen hardware reseller, zit 125 onder de prijs van de goedkoopste webshop en heeft alle tekst en afbeeldingen gejat van wel bekende webshop incl de opmaak die niet werkt op marktplaats, dat kan nooit niet onder dezelfde voorwaarden tot betrekking van garantie gaan als een gerenommeerd webshop en als het een tweedehandse Hoezo 7 tot 10 dagen levertijd van "nieuw"

[ Voor 26% gewijzigd door 42dpi op 29-08-2024 03:31 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:55

Sebazzz

3dp

GarBaGe schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:36:

Wat @Jorissie87 zegt: “If it sounds too good to be true, then it probably is”
Even advocaat van de duivel: Er zijn genoeg tweakers die duidelijk "meer dan hobby" bezig zijn, bedrijfsmatig zelfs, en exclusief en alleen via V&A verkopen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sebazzz
  • Laatst online: 12:55

Sebazzz

3dp

CH4OS schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 01:52:
Betalen met credit card, danben je meestal minimaal 180 verzekerd...
Dat werkt niet helemaal 100%. Als er een tussenpartij tussen zit, zoals Marktplaats in dit geval, kan het zijn dat ze een chargeback niet accepteren - en je als gevolg daarom willen uitsluiten voor toekomstige transacties.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft verder niks met hardware te maken. Schopje naar SF.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-05 23:24
Vragen of je het ook kunt ophalen en dan contant kunt betalen? En dan met een paar potige kerels er naartoe, voor de zekerheid... :+
Maar het klinkt inderdaad te goed om waar te zijn, zeker met al die red flags. Ik zou er in een grote boog omheen lopen.
Voor die paar tientjes verschil zou ik eerder kiezen voor een betrouwbare webshop waarvan je zeker weet dat een product ook daadwerkelijk geleverd gaat worden, en indien je problemen hebt met het product je ook kan aankloppen voor garantie.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• Xerox
  • Laatst online: 22:59
Als ik de 'bedrijfsgegevens' bekijk die deze 'verkoper' op Marktplaats heeft staan, zie ik dat er ook een handelsnaam wordt gebruikt. Deze handelsnaam komt overeen met een bedrijf binnen de bouw.
De adresgegevens van Marktplaats komen niet overeen met die van het bedrijf. Daarnaast is het telefoonnummer ook niet gelijk aan het nummer dat op de website zelf staat.

Verder eens met hierboven: ver weg blijven van deze verkoper. Zodra je garantie nodig hebt, is deze 'verkoper' nergens meer te vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Xerox op 29-08-2024 09:27 ]

PSN: Redrafted

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik doe nooit zaken op Marktplaats dat zegt niet dat het niet betrouwbaar is, maar ik wil geen risico. Ik raad je de RTX 4070 te kopen via de officiële webwinkels zoals Alternate, Informatique, Megekko en Azerty

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Sonny.h
Ja zie er inmiddels al vanaf. Ik had al gevraagd of ik het kon ophalen dit was niet mogelijk omdat sommige mensen niet kwamen opdagen en hij er dan mee zat. Toen vroeg ik hoe hij het dan doet met de 14 dagen bedenk tijd. Kreeg ik dit antwoord.

Goedemorgen

14 dagen bedenk tijd hier doe ik niet aan komt er op neer dat een klant efe wil kijken (testen)

Ik neem goederen enkel terug als er iets mee is of kapot of geen volledige werking maar anders niet.

Dat hij niet aan de wettelijke 14 dagen doet is voor mij alleen al reden genoeg om er niets te halen.
Elke handelaar die het zwart of wit doet en eerlijk is. maakt hier nooit een probleem van.
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik heb een slot gevraagt op dit topic omdat ik me antwoord al heb gehad van jullie thenks allemaal!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.