Mandrake 7.2 op DELL labtop

Pagina: 1
Acties:

• Elissen
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 15:54
Ik heb op m'n werk een nieuwe labtop en daar wil ik ook Linux op zetten. Ik heb Mandrake 7.2, deze gebruik ik thuis ook, en deze wil ik dus op de labtop (Inspiron 8000) installeren. Alleen bevriest het hele zaakje als de installatie naar PCMCIA kaarten gaat zoeken.
De labtop heeft PCMCIA, maar er zitten nu geen kaarten in.

Ik zou heel erg geholpen zijn als iemand iets weet.
Oh ja, een andere iso downloaden is geen optie... geen kabel...geen adsl... :'(

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:15
Ik zou toch op een of andere manier de nieuwste versie zien te krijgen. Je kunt volgens mij de installatie van de pcmcia namelijk niet overslaan.

Is er niemand in je omgeving/werk die ff de nieuwe iso kan downloaden?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Elissen
Hmm, ik ga nog even wat anders proberen.
Iig bedankt.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

suse 7.2 herkend errug veel

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 21:56 schreef Elissen het volgende:
Ik heb op m'n werk een nieuwe labtop en daar wil ik ook Linux op zetten. Ik heb Mandrake 7.2, deze gebruik ik thuis ook, en deze wil ik dus op de labtop (Inspiron 8000) installeren. Alleen bevriest het hele zaakje als de installatie naar PCMCIA kaarten gaat zoeken.
De labtop heeft PCMCIA, maar er zitten nu geen kaarten in.

Ik zou heel erg geholpen zijn als iemand iets weet.
Oh ja, een andere iso downloaden is geen optie... geen kabel...geen adsl... :'(
Kijk eens op www.linux.com bij de hardware en kijk ff of die pcmcia die jij gebruikt ook compatible is met mandrake 7.2.

Download anders eens een rpm waar de patch inzit die jij nodig hebt.

Volgens mij www.rpm.org

• Elissen
Ik heb nu de installatie in textmodus gedraaid. Volgens de melding wordt geprobeerd om de idle-task te killen wat een kernelpanic tot gevolg heeft.

Gaat er nu bij iemand een lichtje branden?

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 09:14 schreef Elissen het volgende:
Ik heb nu de installatie in textmodus gedraaid. Volgens de melding wordt geprobeerd om de idle-task te killen wat een kernelpanic tot gevolg heeft.

Gaat er nu bij iemand een lichtje branden?
ja, dat dat niet goed is |:(

kun je net zo goed meteen init killen :D

ik heb debian zonder problemen op mijn Dell laptop draaien (latitude CPx).... Misschien moet je zoiets eens proberen? Ik heb Mandrake (8.0) overigens ook een dagje op dat ding gehad en dat werkte ook perfect....

Dus probeer eens een nieuwere distro, misschien zit er gewoon een oude bug in die oude 7.2....

/me doesn't know for sure, though....

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen, dan kun je Mandrake 8.0 (of 8.1 beta 1,2 of 3) bij mij op CD komen halen (tegen kostprijs). Mail me als je interesse hebt.
Mandrake 8.0 draait bij mij probleemloos (na een beetje prutsen met XFree voor muis, clitorisje en beeldscherm).

Zoef

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mark (Elissen): kom binnenkort es een keer langs, dan fik ik wel ff een ander distrootje voor je :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Elissen
Is goed Jotti :).
Ik weet ondertussen ook dat er meerdere distro's problemen hebben met het type PCMCIA controller welke Dell gebruikt. Het BIOS heeft helaas niet de mogelijkheid om de PCMCIA uit te schakelen. De huidige versie van de PCMCIA-package (bij www.sourceforge.com) kan er wel mee overweg, alleen ik weet niet hoe ik de PCMCIA kan overslaan in de installatie. Laat staan dat ik deze in een bootdisk kan krijgen :?. Ben helaas geen linux-goeroe zoals onze grote vriend Jotti.
Pagina: 1