boeidelen met Tricoya Medite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omweersbui
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-10 19:03
Hallo,

Ik ga binnenkort mijn dakkapel opknappen en wil de ombouw afwerken met 12mm Tricoya Medite. Overal zit een vurenhouten constructie achter het hoeft verder niet zoveel te houden. Alleen voor de boeidelen vraag ik me af of 12mm niet wat dun is. Ik wil eigenlijk geen 18mm gebruiken omdat het zwaar en duur is. Zeker als het niet nodig is.

Waarom maak ik mij zorgen om de boeidelen? Je kan een ladder zetten tegen de boeidelen. De constructie zelf is stevig zat. Maar tussen het boeideel en de constructie moet een ventilatie kier zitten. Nu kan ik de hart afstand tussen de raggels kort houden. Maar ik kan niet zo goed inschatten of het plaatsen van een ladder tegen deze constructie plaatsen een probleem gaat geven.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Voor degene die zich net als ik afvragen over wat voor materiaal we het eigenlijk hebben, https://www.sleiderink.nl...k&utm_content=All%20pages

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 21:49
Hier heb ik ook 12mm gebruikt tegen/onder mn overstek van mijn tuinhuis/overkapping (modern/luxe uitstraling). Ik kan er prima een ladder tegenaan zetten en ook is er al meerdere malen een deur tegenaan opengewaaid maar er is niets van te zien. Heb uiteraard wel de hart-op-hart afstand kort (max 40cm) gehouden. Plaatmateriaal is wit geschilderd en zit op het zuidwesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:18
Waterafstotend, is dat om reclamaties achteraf te voorkomen? Voor iets wat je buiten toepast lijkt me waterdicht toch beter. Een krant is in eerste instantie ook waterafstotend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
@omweersbui Ga je de zijwangen ook vervangen of alleen de boeidelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omweersbui
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-10 19:03
bie100 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 07:52:
@omweersbui Ga je de zijwangen ook vervangen of alleen de boeidelen?
Ja, Ik ga een isolatie schil maken om mijn huidige dakkappel. En ik zoek iets wat er niet plastic uitzoek maar wel onderhoud vrij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-10 16:38
omweersbui schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:28:
[...]

Ja, Ik ga een isolatie schil maken om mijn huidige dakkappel. En ik zoek iets wat er niet plastic uitzoek maar wel onderhoud vrij is
Ja oké ben zelf ook aan het kijken om die meuk te vervangen dus was benieuwd wat je ging gebruiken voor de zijwangen :)

Zit zelf aan Keralit te denken btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Ik heb goede ervaringen met unipanel, dit is 18mm dik, hartstikke licht, rot niet en hoeft niet geschilderd te worden.

Edit: heb daar de boei van mijn hele huis, dakkapellen en garage mee afgewerkt. Zit er nu een paar jaar tegen en ben er super tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qCHYXgb/PXL-20240828-184540728-MP.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 28-08-2024 20:47 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Pagina: 1