Ventilatierooster zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo,

Ik heb op zolder (in de buurt van de CV) een ventilatie gat in de spouwmuur zitten. Deze is aan beide kanten afgedekt met een simpel roostertje, maar is verder eigenlijk gewoon 1 groot gat in de muur.

Ik kan me voorstellen dat er iets van ventilatie nodig is bij een CV? Maar ik vroeg me vooral af of zo'n gat in de muur een normale oplossing daar voor is?

Ik vind het vrij groot en er komt dus ook kou door naar binnen in de winter.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Is dat niet een oude afvoer geweest van een vorige CV ketel of ventilatie o.i.d.?
Foto's geven vaak al wat meer context bij dit soort vragen.

www.elecdev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Het is vrij lastig om van binnen een goede foto te nemen omdat er weinig ruimte is maar hierbij een poging, ook een van de buitenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjPpO0728wvleErsovIw_8T0eH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNHVm7LLFIZrb5PeDgrtkqet.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkjy84nr6E3bkIKex_QisbyooK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mN2oKkHpk46CIniZ2umWH57j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistuig
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02:40
Ik zou zeggen vroeger een ketel zonder toevoer van buiten maar lucht uit de ruimte, vandaar dat er lucht van buiten moest komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad van vroeger, toen CV ketels nog geen eigen aanvoer van verse lucht hadden.
Is niet meer verplicht en laat inderdaad onnodig veel kou door.

Meest nette zou zijn om het aan beide kanten te dichten (individueel van elkaar) zodat je spouw intact blijft. Anders creëer je een koudebrug en dat wil je nou net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Dit lijkt als je nu een CV (HR) ketel hebt met een gesloten systeem dus aanvoer en afvoer rookgas niet meer noodzakelijk te zijn.
Montage aan de buitenzijde is ook wel erg netjes zo op twee losse spijkers.
Rooster (bruin) wat nu buiten zit is ook niet voor buiten geschikt, als het regent dan regent het zo naar binnen.

Of ligt het hele dak eraf en zit dat bruine rooster binnen? foto's roepen -wat dat betreft- wat vragen op.

www.elecdev.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Oke dat is goed om te horen, dan kan het dus inderdaad dicht gemaakt worden.

Het bruine rooster is inderdaad de buitenkant en hangt inderdaad maar raar aan die 2 spijkers...

Ik moet alleen even bedenken hoe ik dit ga oplossen aangezien ik niet de handigste ben in dit soort klusjes :)
Pagina: 1