Hek oprit overdag open laten staan met Smart Home van Yale

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister1980
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-08-2024
Korte toelichting: Ik woon in een huis met een lange oprit en ik heb een hek bij die oprit. Daar zit een systeem op wat werkt met Digicode en dat kon ik openen met en "clicker", via bluetooth met mijn telefoon en met een codepaneel naast het hek. Daarnaast had de electricien er een tijdschakelaar tussen geknutseld waardoor het hek tussen 7.00 en 19.00 automatisch open ging. Als we niet thuis zijn druk ik thuis op een fysieke knop of op de clicker om de tijdschakelaar te overrulen.

Nu had ik al bij mijn voordeur de Linus slimme deurslot van het merk Yale en heb ik een maand geleden de gate opener van Yale gekocht (zie link hieronder). klein apparaatje met Wifi en die heb ik er tussen geknutseld maar dat ging ten koste van de tijdschakelaar. Dus ik kan nu met mijn telefoon het hek opensturen en de rest van het huishouden ook, ook op afstand. Dit werkt super, we gebruiken sindsdien niks anders meer. Het enige nadeel is; hij gaat niet meer automatisch open. Niet handig voor bezoek of pakketjes die geleverd worden. Ik kan wel een emmer op de sensor zetten maar dat is niet heel makkelijk.

Nu mijn vraag; de Yale Smart Home app heeft geen mogelijkheid om het hek blijvend, op tijd, open te sturen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet zou kunnen met een externe koppeling maar ik heb gekeken in Apple Home en Samsung Smartthings en daar klan ik die functie ook niet instellen op een creatieve manier. Daarom heb ik jullie hulp nodig! Kan iemand mij helpen om wel in te stellen, al dan niet met een externe koppeling, dat het hek automatisch open blijven pulsen tussen 07.00 en 19.00 tenzij ik die functie uitzet?

TL:DR Hoe zorg ik er ervoor dat mijn Yal gate opener gedurende de dag automatisch mijn hek open stuurt?

Link naar Gate opener:
https://yalehome.nl/slimm...S0xvnTNLhETRoCtCoQAvD_BwE

Alle reacties

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07 18:45

BCM

Oei, zonder schema's hoe dit is aangesloten wordt het lastig. Wij hebben min of meer een identieke situatie en ik gebruik een shelly Pro 2 om de poort open en dicht te sturen. Tevens gebruiken we de 2 input kanalen om de poortbel en de sluis terug gekoppeld te krijgen. Maar alles valt of staat bij het juist aansluiten.

Cedo Nulli