Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 18:31
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.

Mijn werk maakt gebruik van VMware om vanuit huis mee te werken.
Nu heb ik een 'nieuwe' laptop gekocht met een WWAN kaart (Dell 5420 met een Fibocom L850-GL).
Als ik met de VMware client verbinding maak via WiFi is er niets aan de hand.
Wil ik dat doen via 'mobiel internet', krijg ik een melding dat de server niet gevonden wordt.
Ik heb de VMware client al opnieuw geinstalleerd, maar zonder succes.

Ik heb wat zitten zoeken en zie dat er in mijn wifi adapter meerdere protocollen worden ondersteund, terwijl de protocollen op mijn mobiel internet kaartje erg beperkt zijn (zie afbeeldingen)

Zou dit het probleem kunnen zijn waarom ik niet met VMware kan verbinden?
Enig idee hoe ik dit oplos?
Bedankt alvast!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3j12Ia_vAN3X-1sqvJHefNDvxPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YTZJEiv5bKo2013uhNTFxL28.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fxYL460ayFDUC3J3xSzMUpsTLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DjgEJkwpV1qBSy3BeawRXcYV.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je werkgever is groot genoeg om met virtualisatie te werken, maar je moet wel je eigen laptop regelen?

Hoe dan ook, de oplossing is een VPN-verbinding naar de server, dan maakt het protocol minder uit.
En snel rommel als NordVPN eraf gooien, die verdienen alleen aan bangmakerij en zéker zakelijk (op een laptop bedoeld voor werk) heb je daar echt helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd al die rare vpn’s eraf waar je toch niks aan hebt. Daarna verifiëren dat je wel goede connectiviteit hebt naar de rest van het internet. Is dat in orde en werkt je Horizon verbinding nog niet dan mag je bij IT aankloppen voor support :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Laatst online: 14-09 18:31
Ik heb het inmiddels gevonden; je moet bij de installatie van VMware selecteren dat je een IPv6 verbinding hebt :)
Dat was alles.

[ Voor 88% gewijzigd door Pastapipo op 27-08-2024 18:28 ]