Bedrade smart schakelaars meerdere knoppen

Pagina: 1
Acties:

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:21
Op dit moment ben ik bezig alle elektra te vervangen door het hele huis (jaren '70). Hierbij verwijder ik ook de schakeldraden en ga ik over op volledig smart (voornamelijk Hue GU10 spots en E27).

Op dit moment gebruik ik in ons oude thuis Niko Friends of Hue 4-knops schakelaars. Deze passen perfect in de standaard afdekramen, werken op kinetische energie en in principe werken ze ook naar tevredenheid. Maar nu toch alles open ligt.. denk ik dat dit beter kan.

Vandaar nu mijn zoektocht naar nieuwe 4-punts schakelaars welke bedraad zijn - voor een hopelijk iets makkelijkere en meer betrouwbare *klik*.

Alle andere schakelaars die ik vind echter, die én werken met Hue én 4 knoppen hebben, lijken allemaal hetzelfde model te hebben: plasticy en niet zo stevig. Misschien ligt het aan mijn zoekbubbel ;)

Vandaar mijn vraag: hebben jullie in deze context nog mooie suggesties voor schakelaars voor smart homes?

Overigens was ik van plan wederom Niko materiaal te gebruiken, maar dat is geen vereiste. En uiteraard zal ik ook een aantal motion sensors (hue) en presence sensors (aqara fp2) toevoegen :) - maar schakelaars blijven onmisbaar.