Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkdb
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-03 21:18
Ik heb deze PC voor een zacht prijsje weten te bemachtigen: https://www.mediamarkt.nl...s-3si-020mys-1717413.html.

Valt me alleen op dat de CPU heel warm wordt 80+ graden en de GPU die helemaal onderin zit weggestopt ook. Ik doe helemaal geen extreme dingen maar de temperaturen schommelen enorm, zelfs met browsen.

Volgens mij komt dit omdat de kast geen intake fan heeft, vandaar dat ik die wil toevoegen en ook een nieuwe cooler voor op de ryzen 5 3600, al zou die stockcooler al goed genoeg moeten zijn.

1. Ik heb positieve recensies gelezen van de Hyper 212 evo dus wil deze gaan kopen en installeren. Is dit een goed idee?

2. Daarnaast een fan aan de voorkant die dus de kast inblaast naar achteren toe. Alleen kan ik geen aansluiting vinden voor deze fan op het moederbord, heb ik nog wel aansluitingen daarvoor? Ik zag dat ik een AMD A520 had maar daar heb je ook weer allerlei versies van geloof ik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:28
1) ligt aan je mobo, het kan zomaar zijn dat dit een OEM (propriety) bord is met speciale aansluitingen, waardoor de maten net anders zijn.
2) zelfde antwoord als vraag 1. alternatief is een FANhub toevoegen (als je nog een vrije SATA poort hebt op de voedingskabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:16
Ook zeker de moeite om even na te meten welke hoogte er beschikbaar is voor een koeler? Case zegt me zo weinig namelijk. Kijk qua koelers (mits voldoende ruimte) ook zeker eens naar Thermalright of iets als een Arctic Freezer 36 die geregeld voor een mooie prijs te koop is.

De videokaart kan ook aan de heatsink (of gebrek aan) en koeling liggen. Als ik even snel Google zie ik ook modellen van deze PC met een single fan GPU. Die zal, ondanks dat het een 1660 is nog best warm worden dan ja.

Mocht je maar 1 aansluiting hebben voor een fan (die hopelijk al erin zit als exhaust?) dan zou je nog een splitter kunnen overwegen of iets als een Arctic P12 die je kunt daisychainen.