Beste Tweakers,
Ik twijfel tussen een CPU upgrade of een volledige upgrade naar AM5.
Ik twijfel tussen een CPU upgrade of een volledige upgrade naar AM5.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Ik ben reeds begonnen met Adobe programma's en streamen. Ik doe nu veel foto en videobewerking, streamen en (simulatie) gamen. Mijn huidige processor kan dit niet meer aan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Budget is niet een groot probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Mijn huidige build is:
• AMD Ryzen 7 3700X
• NVIDIA RTX 4070 Super
• G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZN
• 4TB Samsung EVO 970 Plus NVMe SSD
• 4TB Samsung EVO 870 SSD
• 2TB Samsung EVO 860 SSD
• ASUS ROG Strix B450-F Gaming II Moederbord
• NZXT Kraken X73 360mm AIO
• Corsair RM1000X 1000W Voeding
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik twijfel of ik een upgrade naar een Ryzen 9 5950X moet doen of moet overstappen naar een AM5 build. Daarnaast vraag ik me af of ik meer schijfruimte nodig heb of dat mijn huidige opslagcapaciteit voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik ben tevreden met mijn huidige merken, maar sta open voor suggesties.
Ga je overklokken? Ja, als er ruimte voor overclocking is, zou ik dat zeker willen doen.
Wat verwacht je van ons? Ik wil graag advies over of een upgrade naar de Ryzen 9 5950X de moeite waard is, of dat ik beter kan overstappen naar een AM5 platform. Daarnaast hoor ik graag welke componenten ik moet upgraden, en of mijn huidige schijfruimte voldoende is voor mijn behoeften.