Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-05 14:59
Hoi,

Normaliter boekte ik altijd een combinatiereis (vlucht/hotel etc. via 1 aanbieder), en afgelopen jaren eigenlijk alleen maar auto vakanties gedaan vanwege kleine kinderen etc.

Maar vanaf 2025 willen we als gezin weer lekker vliegen naar het zuiden.
Voorkeur is om weer eens naar Griekenland te gaan, en om specifiek te zijn het eiland Kefalonia.
Planning is 9-10 overnachtingen.
We willen graag in de Mei vakantie en via AirBNB enkele leuke accomodaties gevonden.
Daarnaast is autohuur ook geen probleem..

Maar qua vliegtickets is het echt een behoorlijke puzzel.
Er zijn nu nog niet heel veel aanbieders van vluchten, en de vluchten die er zijn hebben soms een hele lange overstap tijd en/of de prijzen zijn heel duur..

Wat is jullie ervaring met boeken van vluchten? Ik ben enigszins wel een controlfreak die alles op tijd geregeld wil hebben en straks niet het probleem wil hebben dat er geen vluchten meer zijn of dat er ander veel gedoe onstaat om maar op de eindbestemming te komen.

Accomodatie wil ik eigenlijk wel zsm boeken ivm beschikbaarheid (hebben echt een mooie villa op het oog voor een geschikte prijs), maar ben een beetje onzeker over de reis ernaar toe en weer terug.

Ik hoor graag jullie ervaring over het gemak van losse tickets boeken en of ik misschien nog moet wachten tot meer maatschappijen hun mogelijke vluchten hebben aangeboden.

De reis zal tussen 19 april 2025 en 3 mei 2025 moeten plaatsvinden.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHeinz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 22:53
Je kan altijd even naar het schema van het vliegveld kijken, daar zie je dat het erg lastig is om direct te vliegen vanuit Amsterdam. Misschien heeft dit iets te maken met het vinden van een mooie villa voor een geschikte prijs ;)

https://www.efl-airport.g...ons/dest_id-671/nd_id-671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alternatief idee echter lastiger uitvoerbaar met een groter gezelschap en/of kleine kinderen: vliegen naar Bari of Athene. Bari de veerboot pakken naar Kefalonie (17 uur) of vanuit Athene bus pakken naar Patras (3 uurtjes) en dan de ferry (nog eens 3 uurtjes).

Ik vind / vond zelf de boot altijd een onding echter de charme van een aantal uren varen, zeker als het relatief rustig weer is langs de Adriatische kust; het heeft wel wat en voelt ook meer als vakantie dan "proppen het vliegtuig in en zsm naar de villa karren".

Of je moet een nachtje in Bristol UK willen overnachten; retourtje Amsterdam, Easyjet, via Bristol, komt nu op 265 Euro van 22 april tot 1 mei. Nee, dat is naar Zakhyntos; moet je alsnog 2 uur met de boot over. :(

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 27-08-2024 15:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Eerst kijken waar je handig op kan vliegen natuurlijk.

Wij zijn vorig jaar naar Bologna gevlogen omdat we daar voor 600 heen een weer mee konden met de KLM met ook nog eens gunstige tijden.

Het is overal in Europa leuk.

Ik gebruik vaak flights.google.nl

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 27-08-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Klopt..

Kijk ik op de korte termijn, dan zie ik bijvoorbeeld Transavia rechtstreeks vliegen op kefalonia, retour (zonder tussenstop) komt neer op 450 euro.
Maar hun planning gaat maar tot oktober, voor 2025 is nog niets bekend. En zo zullen er nog wel meer aanbieders zijn die de planning nog niet bekend hebben.

2 dagen heen en 2 dagen terug reizen met veerboten etc zie ik niet zitten.
Een korte tussenstop in Athene ofzo is niet erg, maar ik wil wel enigszins rechtstreeks reizen en dezelfde dag aankomen.

Maarja in hoeverre loop je risico dat je vluchten niet aansluiten op het reisschema van een luchtvaartmaatschappij. Transavia vliegt bijvoorbeeld maar 1x per week tot eind oktober.
Hoe zal dat in Mei zijn??

Geen zin om een accommodatie van maandag tot vrijdag te hebben terwijl de vluchten alleen op zaterdag of woensdagen zijn. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 18:32
verstappen33 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:35:
Maarja in hoeverre loop je risico dat je vluchten niet aansluiten op het reisschema van een luchtvaartmaatschappij. Transavia vliegt bijvoorbeeld maar 1x per week tot eind oktober.
Hoe zal dat in Mei zijn??
Hoeveel haast heb je? Volgens deze website gaat op 16 oktober de ticketverkoop van de zomer '25 in de verkoop, dus dan weet je - wat Transavia betreft - wanneer ze vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@verstappen33 ik weet dat sommige sites, zoals een Flightradar ook een (betaalde) history-tracker hebben; dan kan je in ieder geval terugkijken welke vluchten, maatschappijen, tijden en vertragingen er dit jaar waren en allicht voorbereiden op komend jaar.

Daarnaast zie ik dat er gecombineerd vanaf Athene en London Gatwick 48 vluchten per week worden uitgevoerd op Kefalonie. Vanaf Gatwick vliegt voornamelijk Easyjet en als ik dan even 3x door klik, krijg ik onderstaande prijs te zien voor de periode waar jij in wil vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaA33xFnOpSMnwhwdU8auXVZw5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OyDOFlB4BYhyqW6iQuQTBqKs.png?f=user_large

Vergeet ook even niet dat "duur" (startpost) nogal relatief is; volgens mij betaal je al minstens 29 Euro per ticket aan "vliegtax" (2024) en dat zou zomaar nog hoger kunnen uitvallen volgend jaar.

Advies: verdiep je even in de bekende vlucht- & ticket-sites; misschien dat je er (helaas) toch achter komt dat een (gedeeltelijke) pakketreis slimmer is of dat je voor vlucht & auto je mogelijk toch even naar reisbureau moet lopen zodat je wel vrije keuze houdt qua onderkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:53
verstappen33 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:35:2 dagen heen en 2 dagen terug reizen met veerboten etc zie ik niet zitten.
Een korte tussenstop in Athene ofzo is niet erg, maar ik wil wel enigszins rechtstreeks reizen en dezelfde dag aankomen.
Waarom zie je dat niet zitten?
Je vakantie begint op het moment dat je de voordeur achter je dicht doet.
Maak van de reis een avontuur in plaats van een stress situatie om maar zo snel mogelijk op plaats van bestemming te zijn.
Je kunt namelijk ook met de trein naar Griekenland. Zeker voor de kinderen is dit een reis waar ze naar uit zullen kijken en wat ze meer zullen waarderen dan een paar uur in een milieu onvriendelijke kerosineverbrander zitten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:22
Yaksa schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Maak van de reis een avontuur in plaats van een stress situatie om maar zo snel mogelijk op plaats van bestemming te zijn.
Je kunt namelijk ook met de trein naar Griekenland. Zeker voor de kinderen is dit een reis waar ze naar uit zullen kijken en wat ze meer zullen waarderen dan een paar uur in een milieu onvriendelijke kerosineverbrander zitten.
Omdat een meivakantie maar beperkt is qua aantal dagen en je anders straks 6 dagen aan het reizen bent en maar 3 dagen op de bestemming bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Kost dus een ~5x meer, kost veel meer tijd, en wat levert het de kinderen precies op tov een vliegtuig? Dat ze een aantal dagen op een tablet bezig kunnen zijn in de trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

President schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:13:
[...]

Omdat een meivakantie maar beperkt is qua aantal dagen en je anders straks 6 dagen aan het reizen bent en maar 3 dagen op de bestemming bent?
Als je je blindstaart op bestemming is je reis een stressvolle verplichting waar geen lol te beleven is. Dan wil je het inderdaad zo kort mogelijk houden, maar je kunt ook even omdenken en de vakantie laten beginnen op het moment dat je de voordeur achter je dichttrekt en pas eindigen als je het wee open doet.

Dan is het niet meer de vraag hoe zo snel mogelijk op bestemming te komen, maar hoe zo aangenaam mogelijk te reizen, en daar passen boten of treinen prima in, zeker als je kinderen hebt (slapen in trein of boot is altijd grote hit).

Voorbeeldje van onze vakantie afgelopen week: enkel 'de bestemming': 4 nachten aan een meer in het bos in het oosten van Estland. Toch zijn we 8 dagen van huis geweest: eerste dag vliegen op Helsinki, daar lunch en middag met m'n oudste doorbrengen en even een goede vriendin opzoeken. Dan nachtboot naar Tallinn waar de kinderen in slaap vielen terwijl ze uit het raam keken naar de Golf van Finland die voorbij gleed. Vervolgens volle dag Tallinn rondneuzen, musea bezoeken en lokaal eten en drinken. Nachtje in de oude stad, dan op de derde ochtend huurauto opgehaald en met tussenstops bij watervallen en een hypermarche naar hut in het bos gereden. Daar vier nachten gebleven (waarbij we na de tweede nacht een dagtripje Sillimae en Narva deden) en dan na de vierde nacht weer terug naar Tallinn, middagje dierentuin ter plekke, dan weer nachtboot naar Helsinki en even wat speeltuinen opgezocht voordat het tijd was om terug te vliegen.

Heerlijk ontspannend en vooral die nachtboten waren geweldig om te onthaasten en toch de volgende ochtend op plek van bestemming te zijn. Als ik naar Kefalonia zou willen zou ik het wel weten: vliegen of trein vanaf Amsterdam ben je er met twee keer overstappen (misschien ene kant op vliegen, andere trein) naar Bari (mooie stad die zeker een bezoek waard is, o.a. ongeveer de helft van Sinterklaas in reliekhouders in de lokate kerk :+ )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:53
dion_b schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:22:
[...]Als je je blindstaart op bestemming is je reis een stressvolle verplichting waar geen lol te beleven is. Dan wil je het inderdaad zo kort mogelijk houden, maar je kunt ook even omdenken en de vakantie laten beginnen op het moment dat je de voordeur achter je dichttrekt en pas eindigen als je het wee open doet.

Dan is het niet meer de vraag hoe zo snel mogelijk op bestemming te komen, maar hoe zo aangenaam mogelijk te reizen, en daar passen boten of treinen prima in, zeker als je kinderen hebt (slapen in trein of boot is altijd grote hit).

Voorbeeldje van onze vakantie afgelopen week: enkel 'de bestemming': 4 nachten aan een meer in het bos in het oosten van Estland. Toch zijn we 8 dagen van huis geweest: eerste dag vliegen op Helsinki, daar lunch en middag met m'n oudste doorbrengen en even een goede vriendin opzoeken. Dan nachtboot naar Tallinn waar de kinderen in slaap vielen terwijl ze uit het raam keken naar de Golf van Finland die voorbij gleed. Vervolgens volle dag Tallinn rondneuzen, musea bezoeken en lokaal eten en drinken. Nachtje in de oude stad, dan oip de derde ochtend huurauto opgehaald en met tussenstops bij watervallen en een hypermarche naar hut in het bos gereden. Daar vier nachten gebleven (waarbij we na de tweede nacht een dagtripje Sillimae en Narva deden) en dan na de vierde nacht weer terug naar Tallinn, middagje dierentuin ter plekke, dan weer nachtboot naar Helsinki en even wat speeltuinen opgezocht voordat het tijd was om terug te vliegen.

Heerlijk ontspannend en vooral die nachtboten waren geweldig om te onthaasten en toch de volgende ochtend op plek van bestemming te zijn. Als ik naar Kefalonia zou willen zou ik het wel weten: vliegen of trein vanaf Amsterdam ben je er met twee keer overstappen (misschien ene kant op vliegen, andere trein) naar Bari (mooie stad die zeker een bezoek waard is, o.a. ongeveer de helft van Sinterklaas in reliekhouders in de lokate kerk :+ )
Jij snapt 't _/-\o_

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Reizen vind ik opzich niet erg, maar als je van de 10 dagen er 4 kwijt bent aan reizen, dan vind ik het een beetje zonde van de tijd.

Ja reizen is ook een ervaring, maar niet met mijn kinderen en vrouw. 😅 die willen gewoon snel over zijn en weinig “gedoe” hebben.

Ik zal mij eens verdiepen in de verschillende sites van de luchtvaartmaatschappijen, had nog niet gedacht aan Londen als tussenstop, toch handig de input die jullie leveren.

Kosten vallen op zich wel mee (150-175 euro pp voor een retour) vanaf Londen Gatwick..

Nu nog even uitzoeken wat de makkelijkste (en goedkope manier) is om daar te komen.

In ieder geval al heel erg bedankt voor de input tot nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
dion_b schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:22:
[...]

Als je je blindstaart op bestemming is je reis een stressvolle verplichting waar geen lol te beleven is. Dan wil je het inderdaad zo kort mogelijk houden, maar je kunt ook even omdenken en de vakantie laten beginnen op het moment dat je de voordeur achter je dichttrekt en pas eindigen als je het wee open doet.

Voorbeeldje van onze vakantie afgelopen week: enkel 'de bestemming': 4 nachten aan een meer in het bos in het oosten van Estland. Toch zijn we 8 dagen van huis geweest: eerste dag vliegen op Helsinki, daar lunch en middag met m'n oudste doorbrengen en even een goede vriendin opzoeken. Dan nachtboot naar Tallinn waar de kinderen in slaap vielen terwijl ze uit het raam keken naar de Golf van Finland die voorbij gleed. Vervolgens volle dag Tallinn rondneuzen, musea bezoeken en lokaal eten en drinken. Nachtje in de oude stad, dan op de derde ochtend huurauto opgehaald en met tussenstops bij watervallen en een hypermarche naar hut in het bos gereden. Daar vier nachten gebleven (waarbij we na de tweede nacht een dagtripje Sillimae en Narva deden) en dan na de vierde nacht weer terug naar Tallinn, middagje dierentuin ter plekke, dan weer nachtboot naar Helsinki en even wat speeltuinen opgezocht voordat het tijd was om terug te vliegen.

Wat jij omschrijft is een rondreis. Die hebben meerdere bestemmingen onderweg. TS heeft geen behoefte aan een rondreis, die heeft 1 bestemming. En ook vliegen is een hele ervaring voor kinderen.
Je boekt een retourticket voor deze treinreis vanaf €650,- per persoon inclusief zitplaats reserveringen en privé binnenhut aan boord van de ferry tussen Ancona en Patras, exclusief overnachting in Milaan en transfer tussen treinstation en passagiersterminal in Ancona en Patras.
Ruim 3 dagen onderweg, een factor 10 duurder een goed alternatief noemen gaat ook wat ver. Waarbij de boot ook niet de schoonste is.

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 27-08-2024 20:08 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Subtiele update kick..

Afgelopen woensdag kwamen de Transavia tickets voor 2025 online *O*
En deze vliegt in April/Mei elke vrijdag direct op Kefelonia, dus geen gedoe met indirecte vluchten of moeilijk gedoe met overstappen.

Afgelopen weken zag ik de agenda van de accomodatie steeds voller worden, dus het werd redelijk spannend of deze beschikbaar zou blijven..

Maar gelukkig bleef de Mei vakantie beschikbaar en hebben we de accomodatie kunnen boeken..
Tickets gelijk geboekt,

Dus eind goed, al goed en zitten we straks met het gezin lekker in Kefelonia 8) ..

[ Voor 7% gewijzigd door verstappen33 op 18-10-2024 08:59 ]

Pagina: 1